سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:39 - دوشنبه 05 خرداد 1393

مدیرخانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان:

۷۰ درصد خبرنگاران اصفهان خانم هستند

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان گفت: تعدادی از بانوان خبرنگار در اصفهان با درآمد بسیار کم حاضر به فعالیت در رسانه ها می شوند و مظلوم بازی در می آورند و این کار به ضرر همه تمام می شود.

به گزارش اصفهان شرق : منصور گلناری امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه بانوان حدود ۷۰ درصد خبرنگاران استان اصفهان را شامل می شوند لازم است این موضوع آسیب شناسی شود.

وی تدوین نظام نامه مالی و نظام نامه صنفی را از جمله اقدامات خانه مطبوعات اصفهان با تدوین این نظام نامه بسیاری از تعرفه ها و تعاریف درباره کار خبری مشخص می شود.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به اهمیت ساماندهی جلسات نشست خبری ادارات با اصحاب رسانه تاکید و بیان کرد: ما در چند سال گذشته قصد این کار را داشتیم اما عده ای خانه مطبوعات را متهم کردند.

به گفته وی این وضعیت باعث شده است که در برخی از مراسم ها و نشست های خبری همچون نشست خبری شهردار اصفهان در شب عید شاهد حضور بیش از ۸۰ خبرنگار باشیم.

گلناری در ادامه به برنامه های بیستمین سالگرد تاسیس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ۱۶ برنامه در سال جاری برای گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس این تشکل اجرا می شود.

وی تصریح کرد: آیین تجلیل از همکاران پیشکسوت، مسابقات ورزشی، آیین روز خبرنگار، تجلیل از خبرنگاران شهید و خانواده های خبرنگاران، همایش مدیریت و رسانه، دومین جشنواره مسئول پاسخگو و دیدار با مسئولان از جمله این برنامه ها می باشد.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به اهمیت همایش مدیریت و رسانه که در مهر امسال برگزار می شود، گفت: اگر مدیریت رسانه مطلوب شود عملکرد زیرمجموعه آن نیز بهینه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این خانه ۱۹۰ عضو دارد ، خاطر نشان کرد: در آیین تجلیل از همکاران پیشکسوت در روز هشتم خرداد جاری نیز از ۴۴ نفر از اعضای خانه مطبوعات اصفهان که حداقل ۲۰ سال سابقه فعالیت در عرصه رسانه دارند قدردانی خواهد شد.

گلناری به دیدار خبرنگاران اصفهانی با مسئولین استان و کشور اشاره و اظهار کرد: در صدد هستیم تا جلسه ای برای دیدار خبرنگاران اصفهان با معاون اول رییس جمهوری فراهم شود.

وی همچنین با انتقاد از عدم تحویل ساختمان مجتمع مطبوعات به رسانه های اصفهان تصریح کرد: سال گذشته این مجتمع افتتاح شد اما هنوز به صاحبان اصلی آن تحویل نشده است.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه طرح راه اندازی مجتمع مطبوعاتی نخستین بار در سال ۷۵ توسط خانه مطبوعات اصفهان در کشور مطرح شد، اضافه کرد: پس از سالها، شهرداری اصفهان این مجتمع را احداث کرد اما هنوز از آن استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: لازم است اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی دارای مکان مناسبی جهت فعالیت رسانه ها باشد.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری این خانه و تعدادی از خبرنگاران برای مسئله آب استان اشاره و بیان کرد: ما قصد داریم به طور تخصصی و ملی در این زمینه کار کنیم.

وی با دعوت از خبرنگاران برای مشارکت در این کار افزود: ما نمی خواهیم رو در روی مسئولان استان قرار بگیریم بلکه تلاش می کنیم در کنار آنها و با رویکردی عاقلانه و هوشمندانه، مطالبات ملی را در زمینه حل بحران آب و پیگیری وعده های داده شده مطرح کنیم.

گلناری به ارائه ۲۵ طرح و برنامه از سوی این تشکل به مسئولان خبر داد و اظهار کرد: یکی از این طرح ها، طرح رتبه بندی خبرنگاران و عکاسان خبری است.

به گفته وی خانه مطبوعات اصفهان قصد اجرای طرح رتبه بندی را هفت سال قبل داشت اما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت اعلام کرده بود که بهتر است اکنون اجرا نشود.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به اهمیت طرح رتبه بندی اشاره و تصریح کرد: اگر این طرح اجرا شود دیگر شاهد آن نخواهیم بود که افراد کم تجربه و کم سابقه ای که تفاوت تیتر و سوتیتر را نمی دانند صاحب یک رسانه شوند.

وی اضافه کرد: اکنون ورودی رسانه های ما از دروازه دولت اصفهان نیز عریض تر است.

گلناری با اشاره به طرح آموزش خبرنگاران تخصصی گفت: مقدمه چینی این کار را از سال گذشته آغاز کردیم که نخستین آن با همکاری نیروی انتظامی شکل گرفت.

وی با اظهار تاسف از عدم استقبال خبرنگاران از این طرح افزود: ۱۵ نفر در طرح خبرنگار تخصصی حوادث ثبت نام کردند اما زمان برگزاری آن فقط چهار نفر در کلاس آن حضور یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.