سرویس: دسته‌بندی نشده 12:07 - یکشنبه 18 خرداد 1399

۶۵ درصد جمعیت استان بیمه تأمین اجتماعی دارند/ هزینه‌ها با اجرای طرح تحول سلامت ۵ برابر شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان یعنی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی اعتصام‌پور صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: 65 درصد جمعیت استان یعنی نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. تأمین اجتماعی استان اصفهان در بخش درمان مستقیم، 3 بیمارستان ملکی و 27 پلی‌کلینیک و درمانگاه دارد و از طرف دیگر، متولی هزینه‌کرد نزدیک به 1500 میلیارد تومان در سال در بخش درمان استان هستیم که رقمی قابل‌توجه است.

وی افزود: در بخش درمان غیرمستقیم با 4 هزار و 200 مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم. همچنین 2 مرکز دندانپزشکی بزرگ در استان ایجاد کرده و آنها را توسعه داده‌ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: شورای هماهنگی درمان استان، کمیته هم‌اندیشی با ذی‌نفعان و شورای هم‌سویی سازمان‌های بیمه‌گر سلامت سه قطب تعاملی حوزه درمان هستند. در شورای هم‌سویی کمیته‌های گوناگون تشکیل داده‌ایم.

وی گفت: متأسفانه طرح تحول سلامت به صورت ناپخته و نسنجیده اجرا شد و هزینه‌های استان اصفهان در این بخش را 5 برابر کرد و از 300 میلیارد به 1500 میلیارد رساند چون منابع و مصارف تنظیم نشده بود. این نقایص را با وزیر سابق و فعلی بهداشت و درمان مطرح کرده و پیشنهاد دادم طرح موفق شورای هماهنگی درمان در اصفهان را در کشور اجرا کنند اما متأسفانه در این زمینه گوش شنوایی نبود.

اعتصام‌پور با اشاره به وظایف شورای هم‌سویی سازمان‌های بیمه‌گر تصریح کرد: اگر بیمه پایه و تکمیلی افراد با هم مرتبط نشود در عمل کارایی ندارد، بنابراین با تشکیل کمیته‌های گوناگون در این شورا گام‌های موثری برداشته شد.

وی بیان کرد: ارتقا و بهسازی زیرساخت‌های فیزیکی مراکز درمانی و تأمین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در دستور کار ما بود. برای مثال با اینکه 45 سال از عمر بیمارستان شریعتی می‌گذرد تقریباً تمام بخش‌های آن نوسازی شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با انتقادات بسیار در استان اصفهان که منجر به فرار سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی چند روز پیش افتتاح شد در حالی که متأسفانه در یکی از رسانه‌ها عنوان شد بیمارستانی که بخش قلب ندارد چه نیازی به این دستگاه دارد و این‌ موارد مصداق صحبت‌هایی است که باعث از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به نوسازی و بهسازی دیگر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان تصریح کرد: بیمارستان شریعتی و غرضی اصفهان رتبه اول و دوم بیشترین عمل جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشور را دارند.

اعتصام‌پور با اشاره به خدمت‌رسانی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اصفهان در بحران‌ کرونا اظهار داشت: یکی از خیران نجف‌آباد با هزینه بیش از 600 میلیون تومان اقدام به ایجاد پد بالگرد در بیمارستان این شهرستان کرد. همچنین این بیمارستان به سمت تبدیل شدن به بیمارستان سبز می‌رود.

وی با اشاره به افتتاح و نوسازی درمانگاه‌های شهر و استان اصفهان اضافه کرد: مرکز آموزش و پژوهش فردوسی بازسازی و به ارزش افزوده و قطب پژوهشی در کشور تبدیل شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تربیت 400 دانشجوی پزشکی در دانشگاه نجف‌آباد و 500 دانشجوی پرستاری در دانشگاه‌های خوراسگان و نجف‌آباد ادامه داد: در حوزه مقابله با کرونا به هر 27 پلی‌کلینیک استان تیمی فرستادیم و به تمام پزشکان استان آموزش دادیم. همچنین اطلاعات و سوالات را از طریق مجازی رد و بدل می‌کردیم که سبب کاهش بسیاری از مراجعات به مرکز شهر شد. در تعامل با بیمارستان بقیه‌الله(عج) نیز نخستین پلاسمادرمانی در استان اصفهان را در بیمارستان غرضی آغاز کردیم.

وی افزود: در تعامل با خیران 2 دستگاه ونتیلاتور، 3 دستگاه اکسیژن‌ساز و یک دستگاه بای‌پپ برای بیمارستان‌های تحت پوشش خود خریداری کردیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.