سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 12:12 - دوشنبه 05 خرداد 1393

مسئول مبارزه با بیماری ها واحد بهداشتی درمانی شهر حسن آباد:

بهترین راه پیشگیری از بیماری سالک دوری از عامل انتقال آن است

مسئول مبارزه با بیماری ها واحد بهداشتی درمانی شهر حسن آباد گفت: بیماری سالک یک بیماری انگلی بوده که از طریق نیش پشه خاکی در فصل بهار به انسان منتقل می شود.

احمدی مسئول مبارزه با بیماری ها واحد بهداشتی درمانی شهر حسن آباد در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با توجه به استعداد منطقه جرقویه در خصوص ابتلاء به بیماری سالک و موارد بیماری در طول سالهای گذشته اظهار داشت: با توجه به استعداد منطقه جرقویه در خصوص ابتلاء به بیماری سالک و وجود موارد بیماری در طول سالهای گذشته انجام عملیات مبارزه با جوندگان را در طول چهار سال متوالی در منطقه مناسب بود ولی با اظهار تاسف امسال اعتباری از طرف بهداشت استان جهت لانه کوبی قرار نگرفته است و می بایست عامل پیشگیری را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

وی در ادامه از آموزش خانواده ها به صورت جدی خبر داد و افزود: واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشتی حسن آباد آموزش به خانواده ها را به صورت جدی تری در مدارس و خانواده های تحت پوشش از طریق همکاری 150 نفر از رابطین بهداشت این کار دنبال می کند و رابطین بهداشت با مراجعه به درب منازل، توزیع 1800 برگ پمفلت به خانواده ها، توزیع 150 عدد پشه بند آغشته به سم به خانوارهایی که در حاشیه مناطق مسکونی ساکن و دارای کودک زیر 5 سال می باشند این کار را انجام می دهند.

مسئول مبارزه با بیماری ها عامل اصلی جهت جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری سالک را آگاهی مردم و تعامل ارگانهای منطقه خصوصا شهرداری و جهاد کشاورزی و همکاری خوب آنها عنوان کرد.

165653_635279733170999685_l

وی با توجه به انتقال بیماری در فصل بهار مردم را به پیشگیری در این خصوص و رعایت نکات ذیل فراخواند:
استفاده از لباس های آستین بلند و قلم دافع حشرات در هنگام غروب و شب
استفاده از تور و پشه بند در مناطقی که احتمال وجود پشه وجود دارد
استفاده از حشره کش ها در منازل حداقل هفته ای سه بار در شکاف دیوارها و منطقی که می تواند محیط گاه حشرات باشد.
رعایت اصول کلی بهداشت محیط در خصوص نحوه جمع آوری، نگهداری و دفع زباله ها ی کشاورزی در اطراف محل های نگهداری حیوانات.
سمپاشی محل نگهداری دامها توسط دامداران و طعمه گذاری در باغات و زمین های کشاورزی توسط کشاورزان

احمدی در پایان در خصوص جمع آوری سبد های ثابت زباله در سطح شهر، جمع آوری نخاله های ساختمانی در اطراف شهر، جمع آوری و حمل و دفن زباله های منازل در وقت مشخص و همچنین تذکر به دامداری های در خصوص رعایت بهداشت محیط تقدیر و تشکر کرد و اظهار امید واری داشت که با رعایت این اصول و توجه مردم به امر سلامت امسال شاهد جامعه ای عاری از بیماری سالک باشیم.

 

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “بهترین راه پیشگیری از بیماری سالک دوری از عامل انتقال آن است”

  1. دروود برشرف اقای احمدی که مخلصانه وبدون هیچ چشمداشتی تلاش خودرا درراه خدمت به مردم منطقه مبذول میدارند راستی ای کاش گفته بود که اینها رامجانی میدهند یاپولی؟واقعا بچه گلیه

  2. دروود برشرف اقای احمدی که مخلصانه وبدون هیچ چشمداشتی تلاش خودرا درراه خدمت به مردم منطقه مبذول میدارند راستی ای کاش گفته بود که اینها رامجانی میدهند یاپولی؟واقعا بچه گلیه راستی این راهم بگم که درسایتتون خیلی کم اهل نظردادن هستند من هم که دیدگاه دارم شما تایید نمیکنید چرا

  3. ناشناس گفت:

    چرا دیدگاه مرا تایید نمیکنید حتما باید انتقاد کنم تاقبول کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.