اصفهان شرق

حرکت امام خمینی(ره) در صراط توحید و ولایت بود/ تدابیر امام خامنه ای، زمینه ساز تمدن اسلامی در جهان

کدخبر: 198761
1399/03/14 در ساعت 01:47

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و با اشاره به اینکه حضرت امام شاگرد مکتب پیامبر اعظم(ص) و دانشگاه امام صادق(ع) بودند، اظهار کرد: امام دارای ابعاد مختلف شخصیتی بودند به گونه ای که مجموع همه این ابعاد از امام راحل چهره انقلابی را ساخت.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: حرکت امام خمینی(ره) در صراط توحید و ولایت بود و در این راستا می توان امام را به عنوان مبلغ اصول اساسی اسلام از توحید، خداشناسی و توجه به رهنمودهای امام علی(ع) نام بریم.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام راحل بیان کرد: امام از غیر خدا نمی ترسیدند و همین ویژگی، عاملی برای قیام 15 خرداد سال 42 شد.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: امروز شاهدیم که سران کشورهای دنیا برای ماندگاری بر قدرت و حکومت با یک عصبانیت، استکبار جهانی، تسلیم شده و در برابر شیطان جنایتکار سر خم می کنند در صورتی که امام خمینی(ع)، خوف و ترسی از کسی غیر از خداوند نداشتند.

وی با تاکید به اینکه امام خمینی(ع) نسبت به شناخت مسائل کشور و جهان بسیار پیگیر بودند، گفت: این پیگیری و تحصیل دانش به گونه ای بود که انقلاب های قبل از خودشان را مطالعه می کردند و حتی برای فراگیری دانش مورد نیاز، از قم به مجلس ملی آن زمان می رفتند و پای سخنرانی شهید مدرس کسب تجربه می کردند.

پیشگام انقلاب اسلامی با توجه به مطلب مذکور، افزود: امام خمینی(ره) حرکت های مختلف رجال جهان را مطالعه داشتند تا واقف به آنچه در جهان می گذشت، باشند و قطعا این بعد از شخصیت امام بود که توانستند انقلاب اسلامی را به گونه ای پایه گذاری کنند که وابسته به شرق و غرب نبوده و مبتنی بر اصول اسلامی باشد.

وی با اشاره به نگرش عمیق امام، خاطرنشان کرد: امام راحل به تمام برنامه هایی که آغاز می کردند واقف بودند به گونه ای که بعد از انقلاب سال 57، بسیج 20 میلیونی، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و ساختاری توانمند از درون مردم ایران را سازماندهی کردند.

حجت الاسلام سالک اظهار کرد: امام خمینی(ع) پایه اصلی حکومت را قوی و سازماندهی کردند و محکم و مقتدرانه در بهشت زهرا فرمودند که من دولت تعیین می کنم که این کلام امام، اعلام موجودیت حکومت اسلامی و مساله اساسی در این رابطه بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، تربیت شدگانی همچون شهدا و رهبری را در خود دارد و امروز شاهدیم که حضرت امام خامنه ای مدظله العالی با تدابیر خاص خود، تمدن اسلامی را به خوبی خواهند ساخت.

انتهای پیام/