اصفهان شرق

مردم دچار غفلت نشوند کرونا هنوز وجود دارد

کدخبر: 198740
1399/03/13 در ساعت 08:40

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفتگو با برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره وضعیت بیماری کرونا، گفت: از مردم می‌خواهم تا دچار غفلت نشوند و بدانند که کرونا هنوز وجود دارد؛ لذا گروه‌های حساس کمتر بیرون بیایند و اگر از منزل خارج شدند، تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: اگر ما نتوانیم آن فاصله ایمن و کاهش ظرفیت و رعایت نکات بهداشتی را انجام دهیم، اوضاع دوباره نگران کننده خواهد شد. قطعا دغدغه تمام کادر درمان، سلامتی مردم و کنترل وضعیت است و ما کوتاه نمی‌آییم، اما استدلال‌هایی نیز از سوی سایر نهاد‌ها مطرح می‌شود.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: مطمئن باشید تمام دغدغه ما سلامتی افراد است و قرار نیست برای سود کردن و کسب درآمد، سلامتی مردم را به خطر بیندازند. هرچه در دوران پیشگیری سرمایه گذاری داشته باشیم قطعا اثربخش‌تر است. چون واقعا هزینه درمان بسیار زیاد است.

جمشیدی ادامه داد: با عنایت خداوند و تلاش مسئولین و کمک و همکاری تمامی مردم توانستیم به مرحله کنترل و مهار کرونا در بیشتر نقاط برسیم و میزان ابتلا و مرگ و میر در بیشتر نقاط بسیار کمتر شد. البته مسائل اقتصادی کشور باعث شده تا بازگشایی‌ها را به آرامی و با شرایطی شروع کنیم.

وی افزود: اگر این شروط رعایت شود می‌توانیم شرایط را کنترل کنیم، اما با اتفاقاتی که در بعضی نقاط کشور مثل خوزستان، بخشی از سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان رخ داد، معلوم می‌شود آن شروط تصویب شده رعایت نمی‌شود و مجبور می‌شویم محدودیت‌ها را دوباره برگردانیم.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: یکی از گرفتاری‌هایی که در شهر تهران داریم مسئله ترافیک است و ما بر سر یک تصمیم دولبه هستیم؛ یعنی از طرفی ترافیک سنگین در بعضی مناطق مرکزی شهر داریم و از طرفی نگران تجمعات هستیم.

جمشیدی ادامه داد: بحث طرح ترافیک به این دلیل مطرح شد که یکی از مشکلات مربوط حضور مردم در فضا‌های بسته و فضا‌هایی است که فاصله کمی دارند؛ مثل اتوبوس و مترو بیشترین حجم آلودگی‌ها در دنیا و کشور ما در این نقاط است و تنها کار، لغو طرح ترافیک بود تا بخشی از حجم زیاد افراد در وسایل حمل و نقل عمومی یا در ماشین شخصی خود باشند.

وی خاطر نشان کرد البته می‌دانستیم که حجم ترافیک بالا می‌رود، ولی با توجه به کاهش ویروس کرونا این بحث مطرح است که دوباره طرح ترافیک را برگردانیم، ولی دوباره فشار به بخش حمل و نقل عمومی آورده می‌شود و اگر بخش عمومی و حمل و نقل ما که قرار است به صورت جدی در چند روز آینده تصمیمات نهایی را بگیرند، همه موظف به استفاده از ماسک شوند و فاصله‌های مسافرین بیشتر شود و باید تعداد مسافرین کاهش پیدا کند که ما این بحث را به ستاد ملی کرونا ارسال کردیم.