سرویس: غیر تولیدی 13:13 - دوشنبه 12 خرداد 1399

کانون پرورش فکری کودکان اصفهان ۸۰ جایزه بین المللی و ملی را از آنِ خود کرد

مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: نزدیک به ۲ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که این تعداد توانسته ۸۰ جایزه بین‌المللی و ملی را از آن خود کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ بازدید صمیمانه اصحاب رسانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان به میزبانی سید محمد قلمکاریان مدیرکل کانون‌های استان اصفهان برگزار شد.

این بازدید که با هدف ارتقای سطح آموزشی، فرهنگی و هنری این کانون به عمل آمده بود به تشریح دستاوردهای ملی و بین‌المللی به دست آمده پرداخت.

سیدمحمد قلمکاریان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در این‌باره اظهار داشت: فعالیت اصلی کانون پرورش توان فکری فرزندان و سوق دادن به سمت اهداف مورد نظر ارزشی است که این وظیفه را  56مرکز ثابت در کل استان اصفهان برعهده گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از بخش‌های کانون واحد سیار این مجموعه استکه هر دوهفته یک‌بار در روستاها و مناطق کم برخوردار حاضر می‌شوند و یک روز پرنشاط و شادی‌بخش برای کودکان و نوجوانان ایران‌زمین به ارمغان می‌آورند. درحال حاضر این واحد 3 دستگاه دارد که درتلاش هستیم تا با افزایش این تعداد خدمت‌رسانی بهتری ارائه دهیم.

مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان بیان کرد: پیک امید از جمله فعالیت‌های مجموعه هست که باتوجه به شرایط اخیر به صورت مجازی برگزار شد که نزدیک به 3 هزار اثر در بحث قصه‌گویی، انیمیشن و غیره برای اطلاع‌رسانی در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: فرزندانی که شعر و داستان از خود می‌نویسند، می‌توانند به صورت رایگان برای کانون‌ها ارسال کنند تا مربیان ما به صورت‌های مختلف جواب آن‌ها را بدهند و در خلق اثر به آنان کمک کنند که این امر یاری رسان مناطق کم برخوردار است.

قلمکاریان افزود: درحال حاضر دو واحد پستی داریم و در مناطقی که مراکز ما به آنجا دور هست برای آنان کتاب‌های موردنظرشان را پست کرده تا بتوانند به راحتی از خواندن و نوشتن برخوردار شوند همچنین هزینه ثبت‌نام در کانون 30 هزار تومان به مدت یک سال است که بعد از آن می‌توانند از امکانات و دوره‌های کانون به راحتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 2 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که این تعداد توانسته 80 جایزه بین‌المللی و ملی را از آن خود کند. اصفهان بالاترین درصد را از این آمار دارد چراکه این شهر مهد فرهنگ و هنر ایران اسلامی است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.