سرویس: اجتماعی 10:10 - دوشنبه 12 خرداد 1399

اولویت در آزمون‌های حضوری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان آماده برگزاری امتحانات حضوری در پایه‌های مهم و سرنوشت‌ساز نهم و دوازدهم متوسطه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی اظهار داشت: از ابتدای بازگشایی مجدد مدارس در اواخر اردیبهشت ماه، دستورالعمل اجرایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مجدد، به تمامی نواحی و مناطق استان ابلاغ شده و مدیران مدارس موظف به اجرای این پروتکل ها برای ارتقای اصول بهداشتی و پیشگیری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی اظهار داشت: نظام آموزشی کشور تحت تاثیر پدیده نوظهور کرونا، با تغییراتی مواجه شده اما مهم ترین نکته عدم توقف فرآیند تعلیم و تربیت و رقم خوردن جهاد بزرگ آموزشی توسط فرهنگیان در این مدت است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر پیگیری آموزش از طریق برنامه‌های صدا و سیما، فضای مجازی، راهبران آموزشی در مناطق کم‌برخوردار و در ادامه از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» از جمله مهم ترین رویدادهایی است که نشان می‌دهد آموزش و پرورش تهدید کرونا را به بهترین نحو ممکن به یک فرصت تبدیل کرده و دغدغه خانواده‌ها را در زمینه آموزش فرزندانشان به حداقل ممکن رسانید.

اعتدادی با قدردانی از تلاش فرهنگیان و همکاری اولیا و دانش‌آموزان در تداوم فرآیند آموزش تصریح کرد: استان اصفهان آماده برگزاری امتحانات حضوری در پایه‌های مهم و سرنوشت‌ساز نهم و دوازدهم متوسطه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و تمامی امکانات لازم برای اجرای مطلوب شیوه‌نامه برگزاری امتحانات، در اختیار مدارس قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: به همین منظور امتحانات پایه نهم با رعایت موازین بهداشتی در حال برگزاری بوده و مقدمات برگزاری امتحانات پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: از آن جایی که مطابق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، زمان پایان شیوع ویروس کرونا نامشخص می‌باشد و از سوی دیگر نمی توان فرصت یادگیری و آموزش را از دانش‌آموزان گرفت و باید آمادگی های لازم را برای استمرار آموزش همراه با حفظ سلامت دانش آموزان کسب کنیم.

اعتدادی به برخی از پروتکل‌های بهداشتی لازم الاجرا در برگزاری آزمون‌های حضوری اشاره کرده و افزود: برای اینکه دانش‌آموزان با خطری مواجه نشوند، به مدیران مدارس تاکید شده است که در فرآیند برگزاری امتحانات حضوری، تمامی دانش‌آموزان و عوامل برگزاری آزمون باید با ماسک در حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: همچنین تمام حوزه‌های برگزاری امتحانات قبل و بعد از برگزاری آزمون ضدعفونی می‌شوند و در چیدمان حوزه‌های برگزاری آزمون نیز فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و شرایط به گونه‌ای فراهم شده که دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشوند.

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌های عملی در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تصریح کرد: آزمون‌هایی که الزاماً باید به صورت عملی برگزار شده و طی آن توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش آموزان سنجیده شود حتماً حضوری انجام خواهد شد؛ به همین منظور زمان آموزش افزایش پیدا کرده است تا دانش‌آموزان با مراجعه حضوری این آموزش‌ها را در کارگاه‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی ببینند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.