سرویس: غیر تولیدی 07:36 - دوشنبه 12 خرداد 1399

ساخت 7 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن اصفهان در طرح اقدام ملی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از ساخت ۷۱۶۵ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین خانی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اقدام ملی مسکن اظهار داشت: بنا بر تفاهم‌نامه طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن ۷۱۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان می‌سازد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: احداث ۳۸۷۳ واحد بر روی اراضی واگذار شده از طریق اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و احداث ۱۰۴۸ واحد در اراضی متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز مشارکت در احداث ۲۳۵۰ واحد با اداره کل راه و شهرسازی در قالب ۷ شهر که اراضی تاکنون تحویل نشده و مشارکت در احداث ۷۰۰ واحد با همکاری شرکت عمران شهر جدید بهارستان خواهد بود.

خانی یادآور شد: واحدهای مسکونی تحویل شده به متقاضیان از بدو تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۶۷۹ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب پروژه‌های (خیرین،۱۰۰۰ واحد طرح رهبری، مسکن محرومین،۵۱۱۱ واحد انبوه‌سازی مسکن روستایی، مسکن غیرانتفاعی) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در ارتباط با طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از شروع به کار طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ تاکنون، تعداد ۲۷ هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی در قالب (انفرادی، سه جانبه و تعاونی مسکن) تحویل متقاضیان شده است.

خانی خاطرنشان کرد: در مجموع در راستای محرومیت‌زدایی و به منظور تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد و محرومین تاکنون ۷۴ هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر نیز مجموع واحدهای مسکونی در دست احداث به ۳۱۲۰ واحد می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مسکن روستایی عنوان کرد: از سال ۱۳۷۴ تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تا سال ۱۳۸۴ پرداخت می‌شد که با توجه به زلزله بم و میزان تلفات جانی و مالی فراوان این حادثه، در سال ۱۳۸۲ اولین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سطح کشور صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این سرشماری منجر به شناسایی واحدهای مقاوم و غیر مقاوم روستایی شد و نشان داد تنها ۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم هستند؛ بر همین اساس از سال ۱۳۸۴ بر اساس مصوبات هیات دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به صورت سالیانه شد که از شروع به کار این طرح در استان اصفهان تاکنون کل واحدهای روستایی تحت پوشش تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی ۷۷ هزار و ۵۲۳ واحد است که از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۱۱ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.