سرویس: غیر تولیدی 11:11 - یکشنبه 11 خرداد 1399

خشکی زاینده‌رود از علل سقوط درختان/ دستور ویژه برای رصد درختان در معرض آسیب

شهردار اصفهان گفت: تداوم خشک‌سالی طی چندین سال متوالی و جاری نبودن آب در زاینده‌رود و مادی‌های شهر یکی از علل ضعیف شدن درختان و افزایش پوکی از داخل و آسیب‌پذیر شدن در برابر آفات و دیگر مشکلات شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی، با بیان اینکه در روزهای گذشته با وزش شدید بادهای بهاری مواجه بودیم که شاهد افتادن برخی درختان در برخی نقاط شهر بودیم و این مسأله موجب نگرانی مردم شده است، اظهار کرد: این موضوع علت‌های مختلفی دارد. تداوم خشک‌سالی طی چندین سال متوالی و جاری نبودن آب در زاینده‌رود و مادی‌های شهر یکی از علل مهم آن است که موجب ضعیف شدن درختان و افزایش پوکی از داخل و آسیب‌پذیر شدن در برابر آفات و دیگر مشکلات شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سال ۹۷ با تلاش و زحمت فراوان، فضای سبز شهر، حفظ و آبیاری شد و درختان زنده ماندند، گفت: جاری بودن آب در زاینده‌رود و حقابه شهر اصفهان موضوعی است که همواره مورد تأکید ما بوده و شهرداری به عنوان نماینده شهر مطالبه گر جدی این مسأله است.

وی افزود: با این حال شهرداری موظف است برای حفظ سلامتی مردم و نشاط شهر، وضعیت درختان را رصد کند و اگر نیاز به قطع درخت خطرآفرینی بود سریعاً اقدام کند، به همین دلیل هفته گذشته دستور ویژه‌ای برای رصد درختان در معرض آسیب و قابل‌شناسایی با تکنولوژی نوین و سایر روش‌ها صادر کردم. باید توجه کنیم همه درختانی که افتاد، معیوب نبود و دلایل دیگری هم برای سقوط درختان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

نوروزی بیان کرد: امروز شنبه است و قرار بود در شنبه‌های خلاق از نظرات مردم برای حل مشکلات استفاده کنیم، از همه شهروندان درخواست می‌کنم در این موضوع درختان هم مشارکت و اعلام نظر کنند تا مشکلات حل شود. ضمناً اگر هر شهروندی در سطح شهر احساس کرد درختی در معرض سقوط قرار دارد و خطرآفرین است این موضوع را سریعاً به ۱۳۷ اعلام کند تا شهرداری نسبت به حل مسأله ورود کند.

شهردار اصفهان افزود: مهلت صدور پروانه ساختمانی با نرخ سال ۹۸ تا ۱۵ خردادماه است اما چون تا ۱۵ خرداد با چندین تعطیلی مواجه هستیم، برای کمک به مردم تصمیم گرفتیم، متقاضیان پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کنند، محاسبات اولیه و تسویه حساب خود را انجام دهند و نسبت به سایر امور مربوط به شهرسازی و دریافت پروانه تا سه ماه آینده فرصت دارند.

وی تأکید کرد: مردم با مراجعه به شهرداری و پر کردن فرم تعیین شده و تسویه حساب مالی، قادر به استفاده از نرخ سال ٩٨ تا 15 خرداد هستند.

نوروزی تصریح کرد: برخی مردم تقاضای بازگشایی مترو را داشتند، ستاد کرونا با این کار موافقت کرده است و ما هم در هفته گذشته همه ابعاد این موضوع را بررسی کردیم و مقرر شد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در هفته جاری تصمیم نهایی را بگیریم و مترو فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: چون در چند روز آینده تعطیلی‌هایی را داریم و احتمال اینکه اصفهان با ورود مسافر روبرو شود، وجود دارد از مردم درخواست می‌کنم در تعطیلات پیش رو اصفهان را مقصد سفر خود قرار ندهند، هنوز شرایط عادی نشده است و آرزوی ما این است در اولین فرصت با رفع مشکل، میزبان همه گردشگران از همه نقاط مختلف کشور باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.