اصفهان شرق

رتبه نخست اصفهان در غربالگری کرونا؛ مراجعه مردم برای تست کرونا ۴ برابر افزایش یافت

کدخبر: 198535
1399/03/10 در ساعت 12:12

به گزارش اصفهان شرق؛  کمال حیدری در نشست علمی پیامدهای ناشی از کرونا که به همت بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت‌هایی فراهم شده تا پرونده الکترونیکی سلامت که اطلاعات افراد را به صورت هدفمند و دقیق در اختیارمان قرار می‌دهد آماده شود.

وی افزود: مردم شهر اصفهان آنچنان اعتقادی به پرونده الکترونیکی ندارند و به دنبال این هستند که سلامت را از انتها آغاز کنند نه از ابتدا. به همین دلیل کمترین پوشش پرونده الکترونیکی سلامت در شهر اصفهان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه گفت: به دلیل هم‌جواری استان‌های قم و اصفهان، مراودات بسیاری بین این دو استان وجود دارد و به همین جهت، اصفهان بسیار زود درگیر کرونا شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا در شهر، نخستین اقدام ما راه اندازی سامانه تشخیص بود و در روز‌های اول همه گیری این ویروس، به سراغ بیماران دیابتی، مادران باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه ای بودند و هر دسته دیگری که بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار داشتند رفتیم و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کردیم.

حیدری اظهار داشت: اصفهان رتبه اول غربالگری در کشور را به خود اختصاص داده و بر روی بیش از 4 میلیون و 100 هزار نفر تا روز 23 فروردین در استان تست غربال‌گری صورت گرفته است. از این تعداد، تنها 6.02 درصدشان درگیر حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

وی با اشاره به روند بازگشایی مشاغل سطح شهر گفت: از روز 23 فروردین تا به امروز، جلسات فشرده‌ای با تمام اصناف به ویژه اصناف پرخطر برای رعایت موارد بهداشتی برگزار شد و یکی از موفقیت‌های خود را این نکته می‌دانیم که یک گام قبل از آغاز هر اقدام، آموزش‌های لازم در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمام مشاغل صورت می‌گرفت.

حیدری ادامه داد: در طول تنها یک روز، 75 درصد اصناف در سامانه مربوطه موفق به ثبت نام شده و تا به امروز 85 درصد کل اصناف اصفهان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش 4 برابری مراجعه مردم به مراکز درمانی جهت تست ابتلا به کرونا اظهار داشت: حالت بیماری زایی ویروس کرونا بسیار کم‌تر شده و با وجود کم‌تر شدن آمار بستری‌ها، آمار درمان سرپایی بسیار زیادتر شده است و می‌توان گفت فعلا بحران کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی بیان کرد: در زمان اوج شیوع کووید-19 با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه شدیم و یکی از دلایلی که از بار مشکلات موجود کم کرد، مسئولیت پذیری مردم در مورد مقابله با ویروس کرونا بود.

حیدری در ادامه گفت: امنیت و سلامت، دو نقطه کلیدی یک ملت به شمار می‌رود و تمامی کشورهایی که درگیر کرونا هستند، زیرساخت‌هایی بسیار بهتر و بیشتر از ما دارند اما فرهنگ غنی مردم کشور ما، باعث کنترل بسیار خوب شیوع ویروس کرونا شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تفکر واحدی برای نحوه اطلاع رسانی توسط ارگان‌ها وجود ندارد؟ گفت: به دلیل اینکه نفوذ فضای مجازی بسیار زیاد است، مردم در آن غرق شده و اصل کار را رها کرده‌اند. تمامی اطلاع رسانی‌های معتبر صرفا از طریق سایت وزارت بهداشت و در سطح اصفهان، با شماره تماس 3113 صورت می‌گیرد و مردم بایستی به منابع معتبر مراجعه کنند.

انتهای پیام/تسنیم