سرویس: اجتماعی 15:27 - چهارشنبه 07 خرداد 1399

رفع مشکل بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: با تغییر روش تصفیه فاضلاب از برکه تثبیت، به روش لاگون هوادهی، مشکل بوی نامطبوعی که سال‌ها موجب ناراحتی ساکنان اطراف تصفیه‌خانه فاضلاب بود، رفع شد.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، امیرحسین حکمتیان اظهار داشت: در سال ۶۸ فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرضا به روش برکه تثبیت راه‍‌اندازی شد و اکنون با هدف ارتقای خدمات به مشترکین، با نصب ۲۰ هواده در لاگون‌های هوادهی، روش تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه تغییر کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: علاوه بر تغییر روش تصفیه فاضلاب، یک سیستم دانه‌گیر هوادهی بعد از دستگاه آشغال‌گیر نصب شده است که این فرایند نیز، تاثیر به سزایی در رفع بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب دارد.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا در دو مدول طراحی شده که فاز اول در سال ۶۸ برای ۱۲۰ هزار نفر و ۲۰ هزار مترمکعب پساب در شبانه روز طراحی شده بود. در حال حاضر فاز دوم این تصفیه‌خانه در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

حکمتیان در ادامه در خصوص میزان تولید پساب در تصفیه‌خانه پرداخت و بیان کرد: هم اکنون در طول شبانه روز ۱۰۰ لیتر در ثانیه، پساب در تصفیه خانه تولید می‌شود که بخشی از آن در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی در دستور کار است که در آینده نزدیک حدود ۴۰ لیتر در ثانیه از پساب تولیدی برای آبیاری فضای سبز غیر مثمر در اختیار شهرداری شهرضا قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان افزود: در مدل اول تصفیه‌خانه، دو لاگون ته‌نشینی و دو لاگون هواده که ۲۰ فقره هواده بر روی آن نصب شده است، وجود دارد و فاز دوم نیز به همین صورت خواهد بود.

وی طول شبکه فاضلاب شهرضا را ۵۰۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: از این رقم، ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است و می‌توان گفت در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت شهرضا از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند.

حکمتیان در پایان عنوان کرد: شهرضا در حدود ۱۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۲۹ انشعاب به مشترکین واگذار شده است که با اجرای مابقی شبکه فاضلاب، جمعیت بیشتری در این شهرستان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.