سرویس: اجتماعی 10:32 - چهارشنبه 07 خرداد 1399

افزایش آمار بیماران سرپایی کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در چند هفته گذشته موارد سرپایی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، در استان اصفهان افزایش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آرش نجیمی با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: چند شهرستان خور، گلپایگان، نائین و نطنز جزو شهرستان‌های سفید استان هستند، هر هفته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهرستان‌های سفید را بررسی می‌کند، ممکن است بعضی از آن‌ها وضعیت‌شان بهتر و بعضی بدتر شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که بیماران بستری کرونا در کل استان اصفهان با روند کاهشی روبه رو هستند و موارد مثبت ابتلا نیز کاهش پیدا کرده است، افزود: در چند هفته گذشته موارد سرپایی‌هایی که مراجعه می‌کنند و تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، در استان اصفهان افزایش داشته است.

وی گفت: با توجه به این‌که روند بستری بیماران کرونایی کاهش پیدا کرده است، دو بیمارستان غرضی و عیسی بن مریم از مدار پذیرش بیماران کرونا خارج شده و در حال حاضر بیمارستان‌های امین و خورشید در استان اصفهان مخصوص بیماران کرونایی است که به تدریج بعضی از بخش‌های آن‌ها هم خالی و واشینگ (شست‌وشو) انجام می‌شود تا بیمارستان‌ها به مرور پاک شوند تا تنها یک بخش در هر بیمارستانی به بیماران عفونت حاد تنفسی که از قبل هم بوده، اختصاص پیدا ‌کند.

نجیمی با بیان این‌که در شهرستان‌ها هم قرار شد در برخی از نواحی یک بخش را به بیمارانی که عفونت حاد تنفسی دارند اختصاص دهند که ارجاع به شهر اصفهان هم داده نشوند، بیان کرد: بعضی مردم فکر می‌کنند، کرونا تمام شده است، اما می‌بینیم که بیماران سرپایی تعداد آن‌ها افزایش پیدا کرده و این بیماران در جامعه ناقل هستند، انتقال هم بسیار مهم است و هر لحظه امکان دارد این موارد انتقال اصفهان را با یک پیک مجدد روبه رو کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: امیدوار هستیم مردم علاوه بر این‌که به کار عادی و روزانه خود بازگشتند، بدانند که باید با کرونا زندگی کنند، یعنی علاوه بر این‌که در جامعه حضور دارند و فعالیت عادی خود را انجام می‌دهند، مراقبت‌ها و پروتکل‌های معمول را رعایت کنند.

وی با اشاره به این‌که سایر شهرستان‌های استان اصفهان زرد است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان وضعیت نسبتاً با ثباتی در کشور دارد و با آن پیکی که شهرهای دیگر با آن روبه رو هستند، روبه رو نبوده، اما بیماران سرپایی آن افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.