سرویس: غیر تولیدی 15:06 - پنجشنبه 08 خرداد 1399

طرز تهیه مربای بهارنارنج؛ عطر و طعمی فراموش‌نشدنی

کافی است دست به کار شوید و در خانه مربای بهارنارنج درست کنید؛ بدون شک عطر و بویی که در خانه راه می‌افتد آنقدر حالتان را خوب می‌کند که در این روزهای خانه‌نشینی یک سفر خیالی به شیراز خواهید داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ کافی است دست به کار شوید و در خانه مربای بهارنارنج درست کنید؛ بدون شک عطر و بویی که در خانه راه می‌افتد آنقدر حالتان را خوب می‌کند که در این روزهای خانه‌نشینی یک سفر خیالی به شیراز خواهید داشت.

مواد لازم:

گل بهارنارنج: ۱ کیلوگرم

شکر: ۱ کیلوگرم

آب ‌لیموترش: ۲ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. با توجه به اینکه بهار نارنج دارای طعم و مزه تلخی است، برای تهیه مربا بهارنارنج، ابتدا باید با جوشاندن پی در پی، تلخی آن را از بین ببرید. پس ابتدا شکوفه‌های بهار نارنج را در مقداری آب ریخته و بگذارید نیم ساعت بجوشند، سپس آنها را داخل سبدی آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید این کار را دو تا سه بار تکرار کنید و بعد آنها را به ‌مدت ۲۴ ساعت در آب سرد خیس کنید.

۲. در این فاصله نیز آب آنها را یکی دو بار عوض کنید. به این ترتیب، تلخی بهار نارنج کاملاً گرفته می‌شود. اگر باز هم تلخ بود جوشاندن آن را تکرار کنید و سپس شکر را همراه ۳ پیمانه آب در قابلمه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا در اثر جوشیدن، شکر در آب حل شود. سپس بهار نارنج را به محلول آب و شکر اضافه کنید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا مربا قوام آید.

منبع: ایرنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.