سرویس: غیر تولیدی » نقلی 23:02 - یکشنبه 04 خرداد 1393

دلواپس پرونده هسته ای نیستیم/ پدر شهید احمدی روشن: دلواپس آقا هستیم

از اینکه در وین پیش بینی ما به واقعیت پیوست متاسفیم/ ملت فرزندان خود را ندادند تا عده ای روی میز با عجوزگان قهقه بزنند/ تیم مذاکرات کننده پس از مذاکرات در وین خود به جمع دلواپسان پیوسته اند

شامگاه دیروز اصفهان میزبان همایشی بود از جنس دلواپسان… دلواپسانی دلاور که برایشان آمد و رفت دولت ها مهم نیست، آنها دغدغه اصل انقلاب را دارند، آن ها دغدغه اسلام و انقلاب و امام و رهبری دارند، آن ها همیشه در صحنه ها حضور داشته اند، صحنه هایی که فرقی نمی کند صحنه ی ناکامی باشد یا غرور، آن ها به تکلیف خود عمل می کنند آن ها مصالح اسلام و انقلاب را در نظر می گیرند و فرقی نمی کند که جریان ها و دولت ها خوششان بیاید یا بدشان بیاید و آن ها این روزها دغدغه دارند، آن ها این روزها دلواپسند و ما فکر می کردیم دلواپس پرونده هسته ای ولی تازه می فهمیم که دغدغه فراتر از این چیزهاست و آن ها دلواپسی های بزرگتری دارند و با این گزارش همراه شوید…

همایش دلواپسیم

از هیچ تلاشی برای برگزار نشدن این برنامه فروگذار نکردند

در آغاز مجری این برنامه از تلاش های گسترده در جهت جلوگیری اجرای این برنامه گفت، از تلاش هایی که باعث شد تصمیم بگیریم در مسجد لسان الارض این مراسم را برگزار کنیم و بعد به مدد روح شهدای گلستان شهدا اصفهان مجوز برگزاری صادر شد.

وی از امکانات محدود گفت و از همه کسانی که حمایت کردند قدردانی نمود، از نمایندگان مجلس نظیر مقتدایی و حاجی دلیگانی و از رییس سابق دانشگاه اصفهان دکتر رامشت و همه ی اعضای شواری شهری که پای برگزاری این همایش تمام قد ایستادند.

متن توافقنامه ای که برای غربی ها نوشته شده است

و اما مهندس علیرضا حیدری کارشناس و مجری میزگرد این همایش از توافقنامه ای گفت که بر اساس منافع و بر اساس نظر کامل کشورهای غربی نوشته شده است، از محدود شدن ما به غنی سازی محدود تحت نظر آن ها گفت، از الزام داشتن پایانی خوش برای غربی ها و از روند پرونده ای که عده ای جوان دانشمند بعد از جنگ برای انرژی صلح آمیز هسته ای.

حیدری با اشاره به اینکه بعد از این همه سال بندی در توافق نامه است که نشان می دهد ما از این به بعد به دنبال سلاح هسته ای نباشیم در صورتی که هیچگاه به این موضوغ فکر نکرده ایم!

وی از بندی برای تعلیق فعالیت های هسته ای گفت که باعث می شود قطعنامه ها اجرایی نشود در صورتی که پای میز مذاکره رفتیم که فعالیت ها تعطیل نشود و قطعنامه ها باطل.

پدر شهید احمدی روشن: دلواپس آقا هستم

وی از هسفر بودن خود با پدر شهید احمدی روشن در پرواز بندرعباس تهران گفت و از گریه های این پدر شهید که که دلواپس حضرت آقا هستم و دلواپس مظلومیت ایشان.

دلواپسیم

ما دلواپس آقا هستیم

اما سخنران آغازین این برنامه دکتر محسن نصری بود، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه که در ابتدا و انتهای سخنان خود از دلواپسی و دغدغه اصلی امروز گفت. او دلواپس انرژی هسته ای نبود او دلواپس رهبری بود، دلواپس آقا بود و دلواپس جریان فکری که این روزها علت است و پرونده هسته ای برای آن یک معلول است.

ما دلواپس جریان فکری تیم مذاکره کننده هستیم

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: ما امروز بخشی از دلواپسی خودمان دلواپسی پرونده مذاکرات است و اصل آن دلواپس جریان فکری هستیم که در بحث های مختلف دارد سکان دار می شود.

دلواپسیم

وی گفت: توافق ژنو یک معلول است و ما در این جریان بدنبال علت هستیم.

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند در مورد امریکا خوش بین نیستم و عده ای بر رابطه با امریکا پافشاری می کنند و می گویند در سیاست خوش بینی و بدبینی معنا ندارد، این می تواند نشان از چه چیزی باشد؟

محسن نصری ادامه داد: امروز ما دلواپس و نگران جریان فکری حاکم در زمینه هایی هستیم که مشحص نیست بر اساس چه پارامترهایی برخورد می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه از برخوردهای این روزها گفت که در مسائل مختلف از جمله انرژی هسته ای صورت می گیرد، برخوردهایی که دلواپسی ما را دوچندان می کند.

خرمشهر نمادی برای مقاومت شد

محسن نصری با بیان اینکه زمانی که حسین خرازی به شهید صیاد شیرازی گفت که حصر خرمشهر را شکسته ایم و در خرمشهر حضور داریم شهید صیاد فکر نمی کرد که یک فرمانده ۲۵ ساله با ۷۰۰ نفر بسیجی توانسته باشند در برابر ۴۰ هزار عراقی خرمشهر را آزاد کرده باشند ولی این مهم اتفاق افتاده بود و امروز در گلستان شهدا حاج حسین خرازی ناظر بر عملکرد ماست.

محسن نصری با چشمانی گریان از دلواپسی هایی گفت که وقتی فکر کنیم پی خواهیم برد که اگر امروز دلواپسی های ما در پرونده هسته ای باقی بماند باید شاهد دلواپسی های زیادی باشیم.

ما دلواپسان با گرایش حمایت از تیم مذاکره کننده هستیم

در این همایش که نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مذارکات وین ما دلواپسان با گرایش نقد بودیم اما امروز ما دلواپسان با گرایش حمایت از تیم مذاکره کننده هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی شامگاه دیروز در همایش دلاوران دلواپس که با حضور شخصیت های برجسته و مردم مومن و انقلابی اصفهان در خیمه گلستان شهدا اصفهان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در قرآن صراحتا آمده است هر وقت دشمنان شادی می کنند کار ما اشتباه بوده است و باید از آن ها ترسید.

وی افزود: امروز عده ای به ما اطلاع دادند که این همایش در اصفهان برگزار نشود و بسیاری تلاش کردند که مکان این همایش را عوض کنند و یا از برگزاری آن جلوگیری کنند اما من به همه ی استانداران در همه جای ایران می گویم اجازه دهید همایش دلاوران دلواپس برگزار شود.

دلواپسیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این افرادی که امروز در همایش دلاوران دلواپس حضور دارند کسانی هستند که همیشه دغدغه انقلاب را داشته اند و همواره در همه ی صحنه ها حاضر بوده اند.

وی ادامه داد: امروز نخبگان ما در زمینه های مختلف دلواپس آینده ای هستند که با پایه های لرزان توافقنامه ی هسته ای دارد رقم می خورد و هیچ کس بدون دلیل دلواپس نیست.

حجت الاسلام حمید رسایی با بیان اینکه در دور آخر مذاکرات وین به توافق دست پیدا نکردیم گفت: ولی بدلیل توافقنامه لرزان و ضغیف ژنو که در آن بسیاری از موارد به ضرر ما بود در این مرحله غرب منافع ایران را نپذیریفت.

وی افزود: واقعا نمی دانم چرا عده ای از برگزاری جلسات به این نحو جلوگیری می کنند چون ما حامی تیم مذاکرده کننده هستیم البته تا جایی که خطوط قرمز نظام را زیر پا نگذارند.

رسایی ادامه داد: زمانی که به شهید جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر خبر دادند که خرمشهر سقوط کرد گفت بچه ها ای کاش دل ها سقوط نکند چون اگر دل ها سقوط کرد دیگر شهری را نمی توانیم آزاد کنیم.

نماینده مردم تهران افزود: امروز باید حواسمان جمع باشد که دل ها سقوط نکند چون اگر دل ها سقوط کند دیگر نمی توان کاری کرد و ما دلواپس این هستیم.

روحیه به دور از تساهل و تسامح حمید رسایی را دیده بودیم، ولی دیروز این روحانی فرهنگی کشور ما متفاوت بود، او دیروز آنقدر با حرارت صحبت می کرد که می توان در تمام وجود او دلواپسی را دید، بله او دلواپس این روزهایی بود که مذاکرات به بن بست می رسید، مذاکراتی که هر چقدر فکر می کنیم می بینیم با آن همه تبریک رنگارنگ فقط یک ژست سیاسی بود.

رسایی دیروز از کسانی می گفت که فقط پوسته را نگاه می کنند، از کسانی می گفت که فقط محبوبیت خود را از مردم طلب می کنند و از شهرت و آبروی خود می ترسند.

در حین سخنرانی حجت الاسلام رسایی مردم با بیان شعارهای انقلابی و تکبیر فضا را تحت تاثیر خود قرار داده بوده اند که حجت السلام رسایی از مردم خواست که بدلیل کمبود وقت شعارها ئ تکبیرها را در ذهن خود بدهند.

انقلابی ماندن؛ خواسته ملت ما

دکتر عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از سخنرانان همایش دلاوران دلواپس بود که در خصوص مذاکرات و انقلاب اسلامی گفت: من در جلسه کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس به آقای ظریف گفتم که رویکرد اسلام یک رویکرد امت محور است و آقای ظریف هم قول داد که مراقب دستاوردهای ما در ایران و جهان باشد. طبق فرموده رهبری و به تبعیت از ایشان ما حامی تیم مذاکره کننده هستیم و به تبعیت از ایشان انقلابی هستیم و دیپلمات نیستیم و این خواسته ملت ما در قبال مسئله هسته ای است.

بنده در جلسه نمایندگان به شخص رییس جمهور متذکر شدم که طبق بند ۸ قانون اساسی انقلاب ما امت محور است و اگر قرار بود که ما صرفا ملت محور باشیم اصولا انقلاب اسلامی ای در کشور نباید رخ می داد.

خوی اشرافی گریی عامل دلواپسی

من به نمایندگی از مردم اصفهان و در پاسخ به این جمله رییس جمهور که گفته است: “ما به زور نمی توانیم مردم را بهشتی کنیم” می گویم که ما باید از رسوخ اشرافی گری که رو به ازدیاد در جامعه است جلوگیری کنیم و باید از جهنمی شدن عده ای چپاول گرا در جامعه جلوگیری کنیم و ما امروز نمی دانیم چگونه این نگرانی و دلواپسی خود را بیان کنیم.

دلواپسیم

عده ای در این فکرند که می توانند دوباره اشرافی گری کنند و به این فکر می کنند که چگونه می توانند با شیب ملایم جامعه را غرب زده کنند؛ امروز می گوییم چنانچه عده ای بخواهند ذره ای از از مسیر انقلاب اسلامی منحرف شوند ما و ملت سکوت نمی کنند؛ چرا که ملت ما فرزندان خود را ندادند تا عده ای روی میز با عجوزگان قهقه بزنند.

انقلابی بودن: لازمه خوش بینی

مقتدایی افزود، تا زمانی که فرزندان ملت در تیم مذاکره کننده انقلابی باشند باید به آنها خوش بین بود و از آنها حمایت کرد اما در صورتی که غفلت کنند ملت بیدار هستند و واکنش نشان می دهند. امیدواریم گردهمایی های این چنین مایه بیداری کسانی که به خواب رفته اند و یا خود را به خواب زده اند باشد و در این مکان مقدس برای کسانی که به هر دلیل در جمع امروز ما نیستند طلب دعای خیر می کنیم.

متاسفانه هر چه در این شش ماه اخیر گفتیم به وقوع پیوست

دکتر ناصر نوبری، سفیر سابق ایران در روسیه یکی از سخنرانان دیگر همایش دلاوران دلواپس در خصوص توافق نامه ژنو گفت: از همان ابتدا ما نسبت به ۵ مورد اعتراضی که قبلا به آن اشاره کردیم منتقد بودیم. از شش ماه گذشته در بیش از ۲۵ دانشگاه به این موارد اشاره کردم و اکنون که بعد از مذاکرات وین می بینیم که مذاکرات به شکست انجامیده متاسفیم و از بابت اینکه پیش بینی های ما به واقعیت مبدل شده خوشحال نیستیم.

دلواپسیم

توافق نامه ژنو غنی سازی را مشروط به توافق طرفین غربی مذاکره می کرد و این عملاً حق غنی سازی را بحرانی می کرد. ضمن اینکه برای تحریم ها گام درازمدت پیش بینی شده بود که عملا با عدم لغو تحریم ها همراه می شد. از ۱۰۰ میلیارد دلار بلوکه شده تنها ۴ میلیارد آن بازگشت شد.

در وین وقتی برای جلوگیری از تولید بمب هسته ای به ما می گویند در ظرف یک سال نباید بیش از ۴۰۰۰ ساتریفیوژ داشته باشیم و باید سایر سانتریفیوژها استفاده نشده را نابود کنیم؛ غربی ها به این می گویند استراژی زمان گریز هسته ای؛ این یعنی غرب به ما اعتمادی ندارد و می خواهد برنامه هسته ای ما را نابود کند و اینجا بود که تیم مذاکره کننده با مقاومت در برابر زیاده خواهی جبهه استکبار ایستاد و مذاکرات وین به شکست منجر شد. جالب اینجا بود که آقای ظریف و عراقچی هم به این زیاده خواهی غرب اذعان کردند.

 دلواپسی ها منجر به دغدغه مسئولان عالی نظام شد

ابراز این دلواپسی ها باعث افزایش مطالبه مردم و مسئولان نظام شد و مسئولان عالی نظام روی ۵ مورد دلواپسی ما از مذاکرات زوم کردند و رهبری هم ۵ شرط را به عنوان خط قرمز مذاکرات اعلام فرمودند و این باعث شد تا در وین ما به زیاده خواهی تن ندهیم و تیم مذاکره کننده هم آگاه تر شوند.

امروز همه ملت ایران نگران سرانجام مذاکرات هستند و حتی تیم مذاکرات کننده و آقایان عراقچی و ظریف پس از شکست مذاکرات در وین خود به جمع دلواپسان پیوسته اند؛ آقای عراقچی می گوید با طرف مذاکره کنند اختلافات زیادی داریم و زیاده خواهی ها زیاد شده و آقای ظریف طرف غربی را تهدید به بازگشت پرونده هسته ای به شرایط ۱۰ سال قبل تهدید می کند. حتی شخص رئیس جمهور هم در برابر غرب صحبت از زیر بار نرفتن ایران تحت لوای آپارتاید هسته ای صحبت می کند و این نتیجه دلواپسی های ما و شماست.

من عضو حزب و جناح خاصی نیستم اما دلواپسی ها به راحتی رفع نمی شود

درست است که تیم مذاکره کننده مقاوم تر و آگاه تر از قبل شده است اما شناخت من به عنوان کسی که ۳۰ سال سفیر و کارشناس مسائل خارجی هستم می گوید که هنوز جای نگرانی است؛ به هر حال ما به توافق نامه ژنو تن داده ایم و مخالفت ما با زیاده خواهی های طرف مقابل می تواند ابزار دست دشمنان شود. برای مثال با توافق نامه ژنو مداخلات غیر قانونی دشمنان در ایران قانونی شده است و این دلواپسی دارد. من عضو حزب و جناح خاصی نیستم اما دلواپسی ها به راحتی رفع نمی شود؛ چرا که غرب استراتژی راه بنداز و جابنداز را خوب بلد است و این استراتژی به این صورت است که از ابتدا همه چیز را نمی گویند و آرام آرام چیزهایی که مایل نیستیم به خورد ما می دهند.

 طرف غربی و برخی سیاسیون داخلی؛ کاسبان اصلی تحریم

آمریکا و طرف غربی با خواسته ها و زیاده خواهی های خود کاسبان تحریم هستند؛ اما عده ای سیاسیون و جناح های سیاسی در داخل دلیل اصلی مذاکرات را رفع تحریم ها و بهبود اوضاع اقتصاد داخلی عنوان کرده و می کنند و به همین بهانه می خواهند با مذاکرات از پایگاه اجتماعی برای محبوبیت داخلی و موفقیت در اتخابات بهره بگیرند و برای همین خیلی از غرب می خواهند تا اموال ایران بازگشت شود تا ما به مردم بدهیم و محبوبیت ما افزون شود.

چند پیشنهاد داریم

برای بهبود شرایط فعلی ۲ پیشنهاد داریم؛ یکی افزوده شدن ۵ نفر به تیم ذاکره کننده که قبلا در سخنرانی ها به آن پرداخته ام و اینکه تمام جناح ها به خصوص اصلاح طلبان برای تحقق ۵ شرط تیم به حمایت از تیم مذاکره کننده به پاخیزند تا این تیم با استقامت و دلگرمی به تحقق خواسته های ملی بپردازد.

رفاهی که در دست دشمنان است نمی پسندم

دکتر محمدرضا حیدری، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه سخنران پایانی این همایش بود. وی در خصوص پرونده هسته ای کشور با قرائت دست نوشته ای خطاب به دولتمردان گفت: من نه دیپلمات هستم و نه یک کارشناش مسائل هسته ای، بنده یک اقتصاددان هستم واز این دریچه به پرونده هسته ای در سال های اخیر نگاه می کنم.

دلواپسیم

خطاب امروز من نه به آقای روحانی و نه به آقای ظریف است چراکه هیچ یک اقتصاددان نیستند و خطاب من به دکتر نیلی، مشاور اقتصادی آقای روحانی است؛ من به عنوان معلم اقتصاد و انسانی به جامانده از جبهه فتح خرمشهر مخالف تجارت بین الملل و پیوستن به سازمان تجارت نیستم اما می دانم و می شناسم غربی ها را لازمه این پیوستن همانا دست کشیدن از دین است و این خواسته فرهنگ غرب طبق آیات مبین قرآن کریم است.

همه گونه رفاه را برای خود و ملت پسندیده می دانم چرا که خود طعم فقر را چشیده ام اما نه رفاهی که در دست دشمنان است. از نظر اقتصادی خون شهید شهریاری ۵ هزار میلیارد تومان می ارزد، آیا ما اجازه داریم علاوه بر خون شهدای هسته ای و خون شهدای جنگ تحمیلی که هزاران میلیارد دلار ارزش دارد به هر قیمتی با دشمنان مذاکره کنیم!؟

آیا با تکیه بر آیات زیادی که در قرآن آمده، از حیث اقتصادی ما اجازه داریم به راحتی از کنار اصول عبور کنیم؟!

به نظر من تکیه بر ظرفیت های بزرگ اقتصاد داخلی، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان می تواند گره کشای مشکلات ما باشد.

برنامه ای از جنس مردم

این جا همایش است، بله همایش اما این میز پذیرایی نیست، از پَک های رنگارنگ هم خبری نیست، از صوت و تصویر کلیپ و فیلمبرداری مدرن و عنکبوتی.

اینجا همه چیز را خود این بچه ها آورده اند، بچه هایی که دانشجو هستند بچه های که طلبه هستند این روزها بجای اینکه دلواپس امتحانات خود باشند دلواپس مملکت و رهبری خود هستند.

می گویند جریان های سیاسی خاصی برگزار کننده بوده اند، یعنی این جریان ها اینقدر ضعیف هستند که نمی توانند یک سرود جمهوری اسلامی روی سی دی داشته باشند و باید از گوشی یکی از این بچه ها پشت میکروفن پخش شود؟

نه اینجا همه چیز بانی دارد، بنر، صندلی و حتی سرود جمهوری اسلامی، بضاعت آن ها همین است دیگر نمی توانند پک پذیرایی رنگارنگ بدهند مگر ما همایش های دیگر نرفته ایم؟

پدران و مادران شهدا: ما را شرمنده شهدای خود نکنید

پیرزن گریه می کند و آرام به طرف آن می روم سرش را روی شانه ی دختر خود گذاشته است و می گوید چگونه اکبر و محمد من رفته اند و شهید شده اند این روزها کسانی اینگونه دل آقای ما را به درد می آورند.

مگر این ها یادشان نمی آید وقتی امام گفتند جبهه ها خالی است محمد ۱۴ ساله من بدون درنگ رفت، او فقط ۱۴ سال داشت یعنی او می فهمید دل ولی و مولای خود را نباید بلرزاند و این آقایان امروز نمی فهمند مولا و مقتدا کیست و چه کاری کنند.

مگر گلستان شهدا ملک شخصی عده ای است

پدری دیگر عصبانی است عصبانی از کسانی که گفته اند چرا می خواهد این مراسم برگزار شود.

او پدر سه شهید است: احمد، علیرضا و حمید. او می گوید مگر گلستان شهدا ملک شخصی عده ای است که نگذارند مراسم برگزار بشود یا نشود، اینجا متغلق به شهدا است که جان خود را برای رهبر و مولا و مقتدای خود گذاشته اند؟

منبع: صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.