سرویس: غیر تولیدی » نقلی 22:58 - یکشنبه 04 خرداد 1393

نمایش برنامه ریزی شده روزنامه اصلاح طلب آرمان از دلاوران دلواپس؛

عقده گشایی از جنس وابستگی به آیت الله!/ روسیاهی به زغال ماند

سوالی که به ذهن خطور می کند آن است که سفر لغو شده هاشمی رفسنجانی چه ربطی به برگزاری همایش دلاوران دلواپس در اصفهان دارد؟! و شاید یکی از پاسخ ها این باشد که لغو سفر به خاطر عدم ایجاد تشنج احتمالی میان افکارعمومی در این برهه ی زمانی خاص است…

سعید زراعتی/ شامگاه دیروز اصفهان میزبان همایشی بود از جنس دلواپسان… دلواپسانی دلاور که برایشان آمد و رفت دولت ها مهم نیست، آنها دغدغه اصل انقلاب را دارند، آن ها دغدغه اسلام و انقلاب و امام و رهبری دارند، آن ها همیشه در صحنه ها حضور داشته اند، صحنه هایی که فرقی نمی کند صحنه ی ناکامی باشد یا غرور، آن ها به تکلیف خود عمل می کنند آن ها مصالح اسلام و انقلاب را در نظر می گیرند و فرقی نمی کند که جریان ها و دولت ها خوششان بیاید یا بدشان بیاید. آری همایش دلاوران دلواپس با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد تا لکه ننگی باشد برای آنان که چشم دیدن چنین همایش هایی را نداشتند و با دروغگویی خود سعی در کمرنگ نشان دادن یا اعلام تاریخ و ساعتی غیر واقعی برای همایش بودند. همایش با شکوه تمام تر برگزار شد تا روسیاهی فقط برای زغال باشد!

دلاوران دلواپس

 

سایت منتسب به روزنامه آرمان را باز می کنم. غرض ورزی یک روزنامه ی اصلاح طلب در القای افکار خلاف واقع خود به مخاطب از همین صفحه اول مشخص است!

روزنامه آرمان

اولین سوالی که ممکن است به ذهن یک فرد نوعی خطور کند آن است که سفر لغو شده ی آیت الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان چه ربطی می تواند به برگزاری همایش دلاوران دلواپس در اصفهان داشته باشد؟! و شاید یکی از پاسخ های یک فرد نامطلع {واژه “نامطلع” عمدا استفاده شده است!} این باشد که لغو سفر آقای هاشمی به خاطر عدم ایجاد تشنج احتمالی میان افکارعمومی در این برهه ی زمانی خاص است (زمان پیش از اعلام توافق نشست بی توافق! وین) و ایشان سعی در حفظ اوضاع آرام مملکتی دارند ولی یک عده به اسم دلواپس راه افتاده اند تا موضع سیاسی متشنج گرای خودشان در قبال دولت را در استان ها و شهرهای مختلف ابراز کنند!

این شاید ساده ترین برداشت اولیه باشد.

 اما این پایان ماجرا نیست.

در صفحه ی داخلی روزنامه ی آرمان پس از اینکه توضیح مختصری در مورد “دلواپسان” داده شده است و البته کمی هم در مورد خط و ربط سیاسی آن توضیح داده شده مصاحبه ی این روزنامه با “دلاور دلواپس اصفهانی ما” منتشر شده است! و اما چه منتشر کردنی!

ابتدا چند خطی در مورد توضیحات روزنامه آرمان در مورد “دلواپسان” و برنامه آن ها در اصفهان بگوییم.

روزنامه آرمان

 

اطلاعاتی که در ادامه می آید پس از مصاحبه با دلاور دلواپس اصفهانی مصاحبه شونده با روزنامه آرمان به دست آمده است. اینکه نگارنده به هیچ وجه قصد آوردن نام دلاور دلواپس اصفهانی مصاحبه شونده را ندارد کاملا در جهت خط فکری همایش دلاوران دلواپس است و تاکید می شود که وابستگان به این جریان همگی متحد و منسجم با هم عمل کرده اند، گویی همگی یک شناسنامه ی واحد رفتاری دارند. این همایش شخص محور نبود بلکه تفکر محور است و افراد در آن موضوعیت ندارند بلکه اصالت و موضوعیت با “نقد صحیح فعالیت‌های هسته‌ای کشور” است و به نظر نگارنده (تاکید می کنم این نظر نگارنده مطلب است) این دلواپسی در ادامه فراتر از موضوعات مربوط به مسائل هسته ای کشور خواهد رفت و به نقد اشتباهات استراتژیک دولت در تمام ابعاد سیاسی– فرهنگی– اجتماعی و بالاخره بین المللی خواهد رسید.

 تذکر به جای روزنامه آرمان در مورد خط سیاسی دلاوران دلواپس! (اتقوا من مواضع التهم! آشیخ تو هم؟)

در مطلب روزنامه آرمان آمده است:

“…اگرچه مسئولان همایش «دلواپسیم» سعی کردند که خود را مستقل از هر گروه و جناحی معرفی کنند اما حضور افرادی چون پناهیان و کوچک‌زاده و جمعی از همکاران سعید جلیلی در این همایش و توزیع نشریه ۹ دی به وضوح جهت گیری سیاسی برگزارکنندگان را نشان می‌ داد …”

به نظر نگارنده بند فوق الذکر از روزنامه ی آرمان کمی حقیقت و کمی خلاف واقع است. حقیقت از آن جهت که افرادی که در این همایش حضور پیدا کرده اند که هر کدام منش سیاسی خود را دارند و قبول داریم که بعضی از این افراد به گروه سیاسی مشخصی وابسته هستند اما اینکه بخواهیم اینگونه نتیجه بگیریم که این همایش لزوما برای تبیین مواضع همان گروه سیاسی خاص تشکیل شده است نتیجه گیری صحیحی نیست. مسئولان اینگونه همایش ها باید دقت نظر داشته باشند تا مبادا بهانه ای دست نااهلان بدهند.

با توجه به اینکه اینگونه همایش ها قرار است به طور مشابه در استان های دیگر هم برگزار شود لذا در این مورد ذکر سه نکته ضروری است:

 اول) تاکید مسئولان همایش بر عدم وابستگی به گروه و جناح خاص– مسئولان همایش توجه ویژه در اجرای برنامه های خود داشته باشند؛ آن هم اینکه حرف خود مبنی بر عدم وابستگی به جناح سیاسی خاص را در عمل هم اجرایی کنند و دقت نظر کافی در این مورد باشد و مواظب ورود افراد حاشیه ساز به این همایش باشند.

 دوم) حضور افراد دغدغه مند از احزاب سیاسی مختلف در این همایش – تا آنجا که ما مطلع شدیم افرادی که در برگزاری این همایش شرکت کرده اند از جناح های مختلف سیاسی هستند (نه فقط از آن جناح سیاسی مد نظر روزنامه آرمان!). اینکه نام آن ها جایی برده نمی شود دلیل بر عدم حضور آن ها نیست!

 سوم) دلاورانه، دلواپس جهاد انقلابی باشیم! – مسئولان همایش علاوه بر اینکه باید دقت نظر در عدم ایجاد حاشیه در اجرای این برنامه داشته باشند در عین حال باید با آغوش باز از حضور دلاوران دلواپس که مخلصانه در این راه قدم می گذارند، استقبال کنند. مگر چه کسانی دغدغه انقلاب و نظام را دارند؟ آیا روزنامه آرمان (نه فقط این روزنامه که طیف فکری منتسب به این جریان) انتظار دارد افرادی از درون اصلاح طلبی و یا افراد منتسب به جریان سازندگی و یا حزب اعتماد ملی و یا اعتدالیون و … در برابر جریان ناصحیح دولت در برخورد با مواضع حساس سیاسی- بین المللی موضع بگیرند؟ این حماقت محض است!

حرف اینجاست که مسئولان همایش روی کمک همه ی دغدغه مندان حفظ دست آوردهای نظام و انقلاب حساب باز کنند و فقط مواظب عدم حاشیه سازی باشند. با این تفسیر باید دقت شود کار مخلصانه انجام شود که “من الله توفیق”.

دلاوران دلواپس

 

و اما “من در جریان نیستم!”

–          سوال اول روزنامه آرمان (لطفا دنبال سوال نگردید به پاسخ ها دقت کنید!)

پاسخ درج شده از طرف دلاور دلواپس اصفهانی ما: بنده اطلاعاتی بیشتر از آنچه در سایت‌های الف و مشرق و … آمده است، ندارم! …

–          سوال دوم روزنامه آرمان

پاسخ درج شده از طرف دلاور دلواپس اصفهانی ما: اگر جزئیاتی باشد من در جریان نیستم! …

–          سوال سوم روزنامه آرمان

پاسخ درج شده از طرف دلاور دلواپس اصفهانی ما: البته تا جایی که من در جریانم. شاید جزئیاتی باشد که من در جریان آن نباشم! …

–          سوال چهارم روزنامه آرمان

پاسخ درج شده از طرف دلاور دلواپس اصفهانی ما: من در جریان جزئیات آن نیستم! … من در جریان نبودم! …

***

خوب! آیا متوجه منظور ما از انتخاب تیتر “من در جریان نیستم!” شدید؟ چرا مطلب روزنامه آرمان در مورد همایش دلاوران دلواپس در صفحه ی اول این روزنامه به چاپ رسیده است؟

آیا جز این است که ترفندی است کاملا برنامه ریزی شده برای نشان دادن چهره ای بی هویت و بی شناسنامه از یکی از دلاوران دلواپس (به عنوان مشت نمونه ای از خروار)؟!

نکته ی دیگر که به عنوان یک سوال به ذهن خواننده القا می شود آن است که آیا به راستی فرد مصاحبه شونده از این مسائل بی اطلاع بوده است یا عدم اعتماد به روزنامه ی اصلاح طلب باعث این گونه پاسخ ها شده است و یا اصلا قضیه اینگونه نیست و روزنامه اصلاح طلب هر گونه که علاقه داشته است متن گفتگو را دستکاری کرده است؟!

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.