سرویس: غیر تولیدی 07:42 - پنجشنبه 08 خرداد 1399

ویروس کرونا به‌آسانی از لمس سطوح یا اشیاء منتقل نمی‌شود

طبق آخرین یافته‌های CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده)، انتقال ویروس کرونا از سطوح آلوده هنوز یک احتمال است.

به گزارش اصفهان شرق؛ طبق آخرین به‌روزرسانی در وب‌سایت CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری)، ویروس جدید کرونا به‌راحتی ازطریق لمس سطوح یا اشیای آلوده منتقل نمی‌شود. این به‌روزرسانی یازدهم مه و بدون اعلام قبلی این سازمان منتشر شد. تصمیم برای انتشار این خبر در بررسی داخلی وب‌سایت این شرکت به‌منظور شفاف‌سازی انواع انتقال شخص به شخص اتخاذ شد.

گفتنی است هیچ داده‌‌ی جدیدی درباره‌ی میزان مسری‌بودن ذرات ویروسی روی سطوح منتشر نشده است. طبق پژوهش‌های گذشته که هفدهم مارس در مجله‌ی پزشکی New England منتشر شد، ویروس کرونا می‌تواند سه تا چهار ساعت در هوا، تا چهار ساعت روی مس، تا ۲۴ ساعت روی مقوا و تا ۷۲ ساعت روی پلاستیک و فولاد ضدزنگ باقی می‌ماند؛ اما هنوز مشخص نیست ویروس جدید کرونا چگونه می‌تواند به سطوح بچسبد و این سطوح چقدر می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

به‌گفته‌ی CDC، ویروس کرونا به‌آسانی و به‌شکلی پایدار از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و انتقال فرد‌به‌فرد ریشه‌ی اصلی انتقال است. با‌این‌حال، این ویروس ازطریق روش‌های دیگر مثل لمس سطوح یا اشیای آلوده به‌آسانی منتقل نمی‌شود.

گرچه ممکن است کووید ۱۹ به روش‌های دیگری مثل لمس سطوح یا اشیاء و سپس لمس دهان، بینی، چشم یا بین حیوانات منتقل شود، این روش‌ها ریشه‌های اصلی انتقال نیستند. با‌توجه‌به بازگشایی تقریبا تمام ایالت‌های آمریکا، مردم دربرابر هشدارهای لازم آگاهی کافی دارند. برای مثال، از لمس پول‌ نقد واهمه دارند و بسیاری از کسب‌و‌کارها از روش‌های پرداخت بدون لمس استفاده می‌کنند. آنجلا راسموسن، ویروس‌شناس دانشکده‌ی میلمن کلمبیا، دراین‌زمینه می‌گوید:
یکی از مشکلات اساسی در این دنیاگیری، نبود پیام‌رسانی شفاف دولت‌ها است و حتی می‌تواند بر پاکیزگی دست‌ها تأثیر بگذارد و رضایت از فاصله‌گذاری فیزیکی و دیگر معیارها را افزایش دهد.

سازمان CDC مجموعه‌ای از راهبردها را درباره‌ی روش پاک‌سازی و ضدعفونی سطوح منتشر کرده است. این سازمان می‌گوید:
طبق شواهد فعلی، ویروس جدید کرونا می‌تواند ساعت‌ها تا روزها روی انواع سطوح و مواد باقی بماند. پاک‌سازی سطوح کثیف با ضدعفونی، بهترین روش برای پیشگیری از کووید ۱۹ و دیگر بیماری‌های عفونی در خانوارها و جوامع است.

بهترین روش برای محافظت از خود دربرابر کووید ۱۹، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (تقریبا دو متر) و شست‌وشوی منظم دست‌ها با آب و صابون و پاک‌سازی و ضدعفونی مرتب سطوح تماسی است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.