سرویس: غیر تولیدی 23:28 - دوشنبه 05 خرداد 1399

همراهی مردم با امر به معروف و نهی از منکرهای رمضان امسال

دبیر جدید ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: علی‌رغم تبلیغات فضای مجازی در بحث تذکر لسانی و پذیرش مردم، در ماه رمضان تقریباً موردی وجود نداشته که مردم در مقابل تذکر زبانی مقاومت کنند و علت آن که بعضاً منکراتی در جامعه رخ می‌دهد، بی‌تفاوتی مردم در اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد عبدالهی‌نژاد پیرامون اقدامات ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ابتدای ماه مبارک رمضان یک نظارت از امکان مختلف شهر صورت گرفت و مشاهده شد در برخی موارد آن‌گونه که باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ نمی‌شود و در نقاطی پر تردد شهر و پارک‌ها شاهد خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال قلیان بودیم.

دبیر جدید ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان برخی مناطق شهر اصفهان را درگیر با مسأله روزه‌خواری دانست و ادامه داد: از سوی دیگر علی‌رغم ابلاغیه‌ها، تعدادی از رستوران‌ها و مغازه‌هایی طبیعتاً باید در ساعات روزه‌داری تعطیل باشند به فعالیت خود مشغول بودند بر همین اساس این ستاد مطالبات خود را از دستگاه‌های مختلف و مرتبط از جمله نیروی انتظامی که شامل پلیس امنیت اخلاقی، کلانتری‌ها و اداره اماکن می‌شود، آغاز کردیم.

وی در ادامه تصریح داشت: همچنین از مرکز صدا و سیمای اصفهان درخواست شد که در زمینه روزه‌خواری اطلاع‌رسانی کرده و برنامه‌هایی داشته باشند که البته انجام داده نشد، همچنین از شهرداری اصفهان مطالبه شد تا در وردی تفرجگاه‌ها و تبلیغات شهری این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند که در نهایت پس از دو هفته از آغاز ماه رمضان انجام شد.

عبدالهی‌نژاد افزود: مطالبه دیگر این ستاد از اتاق اصناف بود که نیروهای این مرکز و اتحادیه مربوطه و همچنین بازرسی اتاق اصناف پس از گذشت ۲۰ روز از ماه رمضان هنوز اقدام به سرکشی و بازرسی از اصناف مربوطه خود نکرده بودند که این امر از سوی ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان تذکر داده شد.

دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: در مکاتبه با فرمانده سپاه استان اصفهان بر اساس ماده ۱۷ قانون آمران به معروف مطالبه شد تا نیروهای بسیج به‌ طور جدی به این مسأله ورود پیدا کنند.

وی اذعان داشت: اما ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تشکیل گروه‌های مردمی 40 نفر از سرگروهان را از همان روزهای ابتدای ماه مبارک بسیج کرده و با ارائه نقش راه و برنامه‌ریزی در نقاط مختلف شهر برای تذکر زبانی و همچنین ارائه گزارش به فعالیت پرداختند که با همین گزارش‌های مردمی تعدادی از واحدهای صنفی که حاضر به همکاری و پذیرفتن قانون نبودند، پلمپ شد.

عبدالهی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود ابراز داشت: این گروه‌های مردمی در بعضی موارد با نیروی انتظامی همکاری داشته و در مجموع آنچه انجام شد با توجه به ظرفیت و توان این ستاد بوده است.

دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان یادآور شد: علی‌رغم تبلیغات فضای مجازی در بحث تذکر لسانی و پذیرش مردم، تقریباً موردی وجود نداشته که مردم در مقابل تذکر زبانی مقاومت کرده و نپذیرند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت مردم متدین هستند اما علت آن که بعضاً این اتفاقات رخ می‌دهد بی‌تفاوتی مردم در اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

وی متذکر شد: نکته‌ای که در ماه مبارک رمضان تجربه شد این است که مهم‌ترین مسأله برای پیشگیری از وقوع جرم، برخورد قاطع در همه زمینه‌ها از جمله جرائم اقتصادی، فرهنگی و… است و مردم هم همین را می‌خواهند.

عبدالهی‌نژاد با اشاره به متضرر شدن برخی واحدهای صنفی در ایام کرونا گفت: طی تذکر به بعضی از متخلفان صنفی مانند دکه‌های فروش خوراکی در سطح شهر، متوجه آسیب دیدن آن‌ها به لحاظ اقتصادی در ایام شیوع بیماری کرونا شدیم از همین رو از شهرداری اصفهان خواسته شد تا حداقل یک یا دو ماه اجاره‌بها این واحد را دریافت نکرده و یا تخفیف دهد که البته به گفته مسؤولان شهرداری این امر محقق شده است.

دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات این ستاد در شهرستان‌های استان اصفهان بیان داشت: در بحث امربه‌معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان شهرستان‌ها و ائمه جمعه، به‌ عنوان روسا ستاد و دبیران این ستاد در شهرستان‌ها را فعال کردیم و در شهرستان‌های درگیر مانند فلاورجان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر مسؤولان ذکرشده گروه‌های خود را فعال و همانند آن چیزی که در اصفهان ذکر شد به مطالبه و فعالیت پرداختند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.