سرویس: سیاسی » بین الملل 21:55 - یکشنبه 04 خرداد 1393

تحقیر ارتش اسراییل در جنوب لبنان +عکس

اهالی شهر «صیدا» در جنوب لبنان در اقدامی نمادین ماکت تانک صهیونیستی «مرکاوا ۴» را با بستن به «الاغ» در خیابان‌های این شهر به گردش درآوردند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، اهالی شهر مقاوم «صیدا» لبنان در اقدامی نمادین ماکت تانک صهیونیستی «مرکاوا ۴» را با بستن به «الاغ» در خیابان‌های این شهر به گردش در آوردند.
مردم جنوب لبنان در حالی این اقدام تحقیرکننده را انجام دادند که تا پیش از جنگ ۳۳ روزه در تابستان سال ۲۰۰۶، به ارتش شکست‌ناپذیر شهره بودند.
اکنون، با گذشت ۱۴ سال از پیروزی مقاومت اسلامی بر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، حزب دموکراتیک مردمی لبنان تصمیم گرقت روشی غیر سنتی را برای شادی و زنده نگه داشتن این مناسبت ملی به کار گیرد. این حزب در نظر دارد که با منهدم ساختن ماکت تانک مرکاوا ۴ در صیدا، شکست صنایع نظامی صهیونیستی را به تصویر بکشاند.
لبنان
این گزارش حاکی است که طی سه ماه گذشته ۲۵ تن از اعضای این حزب طی مدت ۲۶۱ ساعت ماکت مروا ۴ را تولید کردند. قرار است ماکت تانک مرکاوا ۴ در شهر صیدا به گردش در بیاید و در میدان شهدای این شهر که قرار است شاهد جشن آزادسازی باشد، در اقدامی نمادین ماکت تانک مروکاوا ۴ با هجوم مردم منهدم شود.
تانکهای مرکاوای ۴، در جنگ تابستان ۲۰۰۶ یکی از نقاط قوت ارتش رژیم صهیونیستی شمرده می‌شد، اما حزب‌الله لبنان توانست تعداد قابل توجهی از این تانک‌ها را منهدم کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.