سرویس: اجتماعی 17:27 - شنبه 03 خرداد 1399

۱۶۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری فطریه استان اصفهان مستقر می‌شود

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از نحوه پرداخت زکات فطریه و کفاره روزه به صورت حضوری و غیرحضوری با تفکیک عام و سادات خبر داد و گفت: ۱۶۰۰ پایگاه توسط کمیته امداد استان پذیرای وجوهات مردم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ کریم زارع، با اشاره به نحوه پرداخت فطریه به مددجویان کمیته امداد امام، اظهار داشت: شورای زکات زیرنظر نماینده ولی فقیه و قائم مقامی استاندار هر ساله برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری اقدامات را انجام می‌دهد.

وی افزود: امسال هم با توجه به شرایط ویژه و شیوع بیماری کرونا، کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان علاوه بر ایجاد پایگاه‌های فیزیکی کد دستوری #5*031*8877* و همچنین پایگاه اینترنتی emdad.ir و شماره کارت 606373702509  برای واریز زکات فطریه عام و شماره کارت 6037991899963064 برای زکات فطریه سادات پیش‌بینی شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون بیش از 3 هزار مجوز توسط شورای زکات استان صادر شده، گفت: یک هزار و 600 پایگاه توسط کمیته امداد در معابر، مساجد و مراکز نیکوکاری و مابقی توسط موسسات خیریه بهزیستی و دیگر نهادها و سازمان‌های حمایتی برپا می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم روزه‌دار اصفهان می‌توانند زکات فطریه و کفاره روزه خود را از هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری پرداخت کنند.

وی با اشاره به لزوم مجوز شورای زکات برای جمع‌آوری زکات فطریه از سوی مراکز مختلف، اظهار داشت: آن دسته از مراکزی که می‌خواهند اقدام به جمع‌آوری فطریه و کفاره بکنند باید با  مجوز شورای زکات این کار را انجام بدهند و  برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی بعضی از سودجویان و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد وجوهات شرعی مردم برچسب‌هایی برای نصب روی صندوق‌ها توزیع شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان اصفهان خاطرنشان کرد: صندوق‌های فیزیکی دریافت فطریه و کفاره از صبح روز عید فطر در مساجد برپا می‌شود و مردم می‌توانند فطریه خود را در آن صندوق‌ها بیندازند، تعداد صندوق‌های پیش‌بینی شده زیاد است تا تجمع صورت نگیرد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.