سرویس: دسته‌بندی نشده 15:01 - شنبه 30 شهریور 1392

گزارشی از جنجالی ترین دیدار نیم فصل لیگ برتر سیزدهم؛

پرسپولیس طاقت باختن به سپاهان را ندارد

در ادامه رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با پیروزی برابر پرسپولیس، این تیم را دست خالی به تهران باز گرداند، دیداری که با حواشی بسیار زیادی همراه بود که مهمترین این اتفاقات اشتباه فاحش محسن قهرمانی در اعلام ضربه پنالتی به سود سپاهان و اخراج بازیکن پرسپولیس در دقیقه چهار بازی بود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، سپاهان در این دیدار با توپ پر و انرژیک آغاز کرد و بعد از فرصتی که حاج صفی از دست داد، روی تصمیم عجیب قهرمانی صاحب یک پنالتی شد و با همین گل بازی را برد . در این صحنه میثم حسینی در محوطه شش قدم با شجاع خلیل زاده گلاویز شد که که قهرمانی داور مسابقه با نشان دادن نقطه پنالتی وی را اخراج کرد. تصمیمی بحث برانگیز که پخش مجدد آن از تلویزیون نشان داد که اشتباه بوده و حتی داور می توانسته به خلیل زاده کارت بدهد.

بازی با این تصمیم قهرمانی شکل دیگری به خود گرفت و در نهایت با احتیاط پرسپولیس و بازی احساسی دو تیم دیگر اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد.

علی دایی با شروع نیمه دوم سید مهدی سید صالحی را از زمین بیرون کشید ورضا نور محمدی با انگیزه را به بازی فرا خواند، تعویض عجیب دیگر دایی هم وارد کردن یونس شاکری سکو نشین به بازی بود که البته بی نتیجه ماند . در این نیمه بازی درگیرانه طلایی پوشان اجازه ستفاده از توپای بلند را زا پرسپولیسی ها گرفت اگرچه آنها دو فرصت نصفه و نیمه داشتند. در عین حال سپاهان که از بازی انتحاری قرمز ها ناراضی بود در نهایت روی توپهای پشت دفاع به گل دوم رسید. گلی با پای جهان عالیان که پایانی بر این بازی عجیب بود.

هادی عقیلی علاوه بر به ثمر رساندن دو پنالتی زیبا و دقیق در دقایق اولیه بازی با انجام یک بازی خوب در خط دفاعی سپاهان کوچکترین فرصتی را در اختیار مهاجمان پرسپولیس قرار نداد تا مرد برتر این بازی لقب گیرد.

اتهام دایی به سپاهان برای خرید داور

علی دایی سرمربی پرسپولیس بعد از این شکست اتهامات زیادی را متوجه سپاهانی ها کرد.

وی در مورد شکست تیمش گفت: چیز خاصی نمی توانم بگویم . بعد از دقیقه ۲ ما را ۱۰ نفره کردند و این خودش گویای همه چیز است. از دیشب می دانستم که قهرمانی به آن طرف غش کرده است. اگر قرار بود از دقیقه ۲ ،۱۰ نفره شویم ای کاش این را به ما می گفتند زیرا همه برنامه های ما بهم ریخت.

دایی تصریح کرد: در دقیقه ۲ تمام کارشناسان دیدند که ابتدا شجاع خلیل زاده مرتکب خطا شد اگر حرف بزنم فردا جریمه و محروم می‌شوم هر کاری می‌خواهید بکنید اما می‌دانستم قهرمانی به آن طرف غش کرده است و کار خودش را کرد. ۱۰ نفره بازی کردن مقابل تیمی مثل سپاهان واقعا سخت است. اما به غیرت بازیکنانم تبریک می‌گویم آنها هر چه داشتند در زمین گذاشتند. اما وقتی نمی‌توانی فوتبالی نتیجه بگیری چه باید گفت؟

سرمربی پرسپولیس افزود: امثال من اگر دهان باز کنند همه چیز را می‌گویند. آقای قهرمانی ما خیلی چیزها می‌دانیم اما فردا کمیته انضباطی مرا احضار می‌کند. من که شماره حساب رفقایت را نمی‌دانم و رفقایت را نمی‌شناسم. ولی می‌دانم در این پنالتی خیلی چیزها تاثیر داشت.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: آقای قهرمانی اگر شما داور هستید من پروفسور داوری هستم. هر کسی یک سوت دستش گرفته و داوری می‌کند. فردا داوران علیه من موضع‌گیری می‌کنند اما من دیشب با همکارانم در کادر فنی جلسه گذاشتم و به آنها گفتم که قهرمانی به آن سمت غش کرده است. شجاع‌ خلیل‌زاده سالتو زد داور برای آنها پنالتی گرفت! و در نهایت این نتیجه رقم خورد و من باید پاسخگوی میلیون‌ها هوادار پرسپولیس باشم.

دایی خطاب به داور مسابقه گفت: آقای قهرمانی اگر قرار بود ما را ۱۰ نفره کنی حداقل اواخر نیمه اول یا اوایل نیمه دوم این کار را انجام می‌دادی تا این همه به تیم من فشار نیاید. همه می‌دانند او چند پنالتی را برای پرسپولیس نگرفته است. در برنامه ۹۰ هم کارشناس تیم رقیب را برای کارشناسی می‌آورند. تا زمانی که برنامه ۹۰ و ۸۰ و ۷۰ برای فوتبال ما تصمیم می‌گیرند وضع همین است. باید در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مشکلات فوتبال حل شود. با این شرایط فوتبال ما سالم نمی‌شود.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که منظور از شماره حساب دادن اتهام به تیم سپاهان است، گفت: شما منظور من را به خوبی درک کردید. من که عضو سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی نیستم که خیلی چیزها را بدانم. خیلی چیزها گفته می‌شود. کدام داور در کجای دنیا در دقیقه ۲ پنالتی می‌گیرد و بازیکن حریف را اخراج می‌کند؟ جمع کنید این برنامه‌ها را مطمئن باشید من حرف‌هایی دارم اما از سالن که بیرون بروم کمیته انضباطی من را احضار می‌کند اما حرف این است دو دو تا چهار تا می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی از داوری‌‌های این آقا را چک کنید که کار غیرمعمول انجام داده است. در آن صحنه داور می‌توانست به شجاع خلیل‌زاده و بازیکن ما کارت زرد بدهد و غائله را ختم کند. من نمی‌دانم ایکس و ایگرگ با قهرمانی رفیق هستند یا نه. اما این به آن زنگ می‌زند آن یکی به این پیغام می دهد من این چیزها را نمی‌دانم.

پیگیری حقوقی باشگاه سپاهان

پس از این اظهارات ، قائم مقام باشگاه سپاهان از پیگیری حقوقی اتهامات علی دایی خبر داد.

مسعود تابش در واکنش به اظهارات علی دایی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان که گفته بود از قبل می‌دانستیم محسن قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده است اظهار کرد: ما ترجیح می‌دهیم در این باره صحبتی نکنیم، اما معاونت حقوقی باشگاه در حال بررسی این موارد است که اگر اتهامی به سپاهان زده باشند، قطعا شکایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان این که پرسپولیسی‌ها قبل از بازی با سپاهان جوسازی کرده بودند، افزود: این حرف‌ها صحت ندارد و اتفاقا این دوستان بودند که از دو، سه روز قبل از بازی جوسازی را شروع کردند. دوباره به سراغ مربوط به موضوع آب‌ها رفتند و از این جور مسائل. بنده به عنوان مدیر اجرایی تیم سپاهان اجازه نمی دهم یک آدم غیر مربوط وارد رختکن تیمم شود. ما کارشناس تغذیه، پزشک و مسئول تدارکات داریم و می‌دانیم هر جا که به عنوان تیم مهمان حاضر می شویم مسئولیت تدارک تیممان بر عهده خودمان است.

تابش ادامه داد: این را همه تیم‌های لیگ می دانند، حالا اگر پرسپولیس این بار که البته با مشکل آب مواجه نشدند، اما اگر دفعه پیش چنین مشکلی داشتند بروند بررسی کنند که چه کسی در تیم‌شان خیانت کرده که مثلا آب‌های آلوده مصرف کرده‌اند! ما به هیچ وجه به این مسائل توجهی نمی‌کنیم.

قائم مقام باشگاه سپاهان با بیان این که کمیته‌ داوران و محسن قهرمانی پاسخگوی برخی اتهامات وارده باشند، به ایسنا گفت: قهرمانی و کمیته‌ داوران پاسخ‌های لازم در این باره را باید بدهند. سپاهان معمولا درباره داروی صحبت نمی‌کند. در همین فصل بیشترین ضررها را از ناحیه سوتهای اشتباه غیر عمد داوران دیده‌ایم، گل صحیح تیم ما به فجر آفساید اعلام شد، خیلی وقت‌ها داوران به ضرر سپاهان سوت‌ زده‌اند، اما همیشه گفته ایم که مغرضانه نبوده است. ‌

تابش در واکنش به این که علی دایی گفته است من شماره حساب ندارم و قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده بود، به ایسنا گفت: واقعا دلیل این اتهامات را نمی‌دانم. علی دایی از بزرگان فوتبال ایران بوده و برای سپاهان بسیار محترم است. او یک مربی حرفه‌ای است و نمی‌دانم بنا بر چه دلایلی اتهامات را وارد می‌کند. دوستان حتما باید مستنداتی داشته باشند و این ادعاها را ثابت کنند. همان طور که گفتم معاونت حقوقی باشگاه با جدیت پیگیر این موضوع است. هیچ کجای دنیا شاهد چنین مسائلی نیستیم و واقعا از این بابت متاسفیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.