سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:33 - یکشنبه 04 خرداد 1393

مشاور وزیر نیرو و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو:

موج چگونگی مصرف درست آب در جامعه ایجاد شود

مسئولین امور فرهنگی و دینی سربازان عرصه فرهنگ، ایثار و شهادت هستند که با تأسی از آزاد مردان هشت سال دفاع مقدس موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آزادگی می شوند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، در ششمین گردهمایی مسئولین امور فرهنگی و دینی شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد.

مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو اعلام کرد: آیه ای در قرآن آمده است که در روز قیامت درخصوص نعمت هایی که در دنیا به انسان ارزانی شده سئوال می شود و از نعمتی همچون آب سردی که در تابستان در دسترس بوده سئوال می شود بنابراین باید از این مایه حیات که موجب طهارت ظاهری است مقدمه طهارت باطنی گردد.

مشاور وزیر نیرو اعمال مدیریت مصرف آب را ضروری خواند و تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق باید ۲۶۰ الی ۲۸۰ متر حفر شود تا آب قابل دسترس شود بر این اساس مقوله مدیریت مصرف باید به خوبی در دستور کار مسئولین فرهنگی قرار گیرد که در این زمینه می توان با بهره گیری از ائمه جمعه و جماعات موج ترویج صرفه جویی درمصرف آب را در جامعه ایجاد نمود و نیز در ماه مبارک رمضان مسئولین امور فرهنگی و دینی جشنواره انس با قرآن را جدی بگیرند.

در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین مهاجری مسئول فرهنگی دینی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال جاری فعالیتهای شورای فرهنگی و دینی شرکت های آب و فاضلاب در سراسر کشور بر ۹ محور ترویج فرهنگ قرآنی، ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) ، ترویج فرهنگ نماز و نماز جماعات، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اخلاق اداری، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت بنیان خانواده و غنی سازی اوقات فراغت فرزندان همکار، تبلیغ مناسبت های مذهبی، تکریم ارباب رجوع، مصرف بهینه آب طراحی شده است.

وی افزود: فعالان عرصه فرهنگ نوع فعالیت شان ایجاب می کند مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند و باید فرهنگ مسئولیت پذیری را در فضای اداری ترویج و مانع گریز از مسئولیت باشیم.

در ادامه مهندس هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال ۱۳۴۶ به عنوان اولین سازمان آب و فاضلاب کشور تأسیس شد و هم اکنون ۹۳ شهر تحت پوشش خدمات این شرکت هستند به طوریکه در حال حاضر صد درصد مردم کلان شهر اصفهان از آب شرب سالم و بهداشتی و ۹۳ درصد از خدمات شبکه فاضلاب برخوردار هستند و نیز ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا از بزرگترین سامانه آبرسانی کشور آب شرب موردنیازشان تأمین می شود.

وی به شعار سال، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: در ۳ و ۴ سال گذشته شرکت های آب و فاضلاب با موانع زیادی مواجه بودند چراکه علاوه بر وقوع پدیده خشکسالی ، محدودیت منابع مالی هم چالش هایی برای این شرکتهای خدماتی ایجاد کرده بود که با مدیریت جهادی این مشکلات تا حدودی مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مقوله اقتصاد آب را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بابت هر مترمکعب آب ۲۶۲ تومان از مشترکین دریافت می کند در حالی که قیمت تمام شده هر متر مکعب آب ۶۰۰ تومان است این درحالیست که با واقعی شدن قیمت ها سطح خدمات به مشترکین ارتقا می یابد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.