سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 18:53 - یکشنبه 04 خرداد 1393

گفتگو با کارآفرین رامشه ای

کارآفرین بهره بردار تخصص دیگران در زمینه اشتغال است/ مدرک تحصیلی در موفقیت من اثر نداشت

سید عطا میر صفیان کارآفرین برتر رامشه ای گفت: از صفر شروع کردم اصلا کار آفرین سرمایه دار نیست ولی قادر است از سرمایه های راکد به خوبی استفاده کند.

کار آفرین فردی است که با صرف انرژی و زمان لازم و منابع مورد نیاز به گونه ای هماهنگ مدیریت کند که ارزش آنها و یا محصولات حاصل از ان نسبت به اولش افزایش یابد .

در همین راستا خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا به سراغ کار آفرین جوان و موفق رامشه ای رفته و با او گفتگویی انجام داده است.

اصفهان شرق: از خودتان برای ما بگویید؟

سید عطا میر صفیان متولد 1350 دارای مدرک پنجم ابتدایی اهل رامشه می باشم.

اصفهان شرق: به عنوان کارآفرین موفق در زمینه اشتغال جوانان دورترین دهستان شرق اصفهان تعریفی از واژه ی کارآفرینی داشته باشید؟

کار آفرینی مفهوم جدید و نویی نیست بلکه از زمان های قدیم این واژه وجود داشته است و بطور خلاصه کار آفرین سازمان دهنده یا فعال کننده یک واحد اقتصادی یا( غیر اقتصادی ) و کسب و کار به منظور دستیابی به سود( دستاوردهای ) شخصی و یا اجتماعی است.

Vater-Mark75757

اصفهان شرق: از قدیمی ترها شنیده ایم که نردبان ترقی را می بایست پله پله طی کرد تا موفقیت را در دست گرفت، شما در این زمینه چه مراحلی را برای رسیدن به موفقیت طی کرده اید ؟

بعد از پایان دروه ابتدایی بنده بعنوان شاگردی نزد غلامحسین امیری کار را اغاز نمودم و در حرفه ورق کاری و پیمانه سازی مشغول شدم، بعد از مدتی به تهران رفته و در نزد برادرم چندین سال کار کردم. بعد از اتمام سربازی در سال 1383 در رامشه اقدام به تاسیس و راه اندازی کارگاه کردم.

اصفهان شرق: مشوق اصلی شما چه کسی بوده است ؟

علاقه و پشتکاری خودم و تشویق برادرم مشوق اصلی من در این زمینه بود که متاسفانه برادرم بر اثر صانحه تصادف به رحمت خدا رفت.

اصفهان شرق: مسلما هر کار تولیدی سرمایه ای جهت پایه گذاری اولیه احتیاج دارد تا به عنوان پایه اولیه پول نقد در نظر گرفته شود، سرمایه اولیه شما در این زمینه به چه اندازه بود ؟

همانطور که گفتم من از صفر شروع کردم اصلا کار آفرین سرمایه دار نیست ولی قادر است از سرمایه های راکد به خوبی استفاده کند و هم چنین کار آفرین مخترع و متخصص نیست ولی می تواند بهره برداری مناسب از علم و تخصص دیگران استفاده کند من هم در این زمینه مدرک و هم سرمایه ام کم بوده است.

اصفهان شرق: شما در کارگاه چه محصولی را تولید می کنید و در کجا به فروش می رسد ؟

پیمانه های نفتی در ابعاد های مختلف– دریچه های کولر– بدنه ی دستگاه سبزی خرد کن
این محصولات را بیشتر به تهران می فرستیم.

اصفهان شرق: هم اکنون جند نفر تحت پوشش شما کار می کنند ؟

16 نفر

اصفهان شرق: یک کار آفرین برای رسیدن به هدف خود به عواملی از جمله ( زمین، نیروی کار، سرمایه و مواد اولیه ) نیاز دارد شما بعنوان یک کار آفرین با کدام یک از عوامل با مشکل مواجه هستید ؟
در منطقه از نظر زمین و نیروی کار مشکلی نداریم فقط در تهیه مواد اولیه بعلت نوسانات قیمت دلار و ارز در بازار و در تهیه و حمل و نقل مواد مصرفی با مشکل مواجه می شویم.

اصفهان شرق: شما خود مشوق جوانان در زمینه ی کارآفرینی هستید؟

بله- کار و حرفه ای آبرومند و با درآمد خوب، بهتر از همه کمک در کاهش بیکاری در منطقه خودمان می شود.

اصفهان شرق: چه توصیه ای به نوجوانان و جوانان دارید ؟

توصیه من به جوانان این است که از استعدادهای بالقوه خود استفاده کنند و همانطور که گفتم پیشرفت و موفقیت در هر کاری در دست خود شخص می باشد نه سرمایه دار می خواهد نه متخصص، ولی می توان از کمک و مشورت های دیگران استفاده کرد و منتظر سرمایه گذاری دولت نباشند بلکه با خلاقیت و نو آوری خود، واحدهای اقتصادی را به کار انداخت. دولت باید تسهیلات و دیگر سیاست های مناسب را برای کار آفرینان فراهم کند تا آنها با شتاب و سرعت بیشتری کارهای اقتصادی و اجتماعی را به پیش ببرند.

اصفهان شرق: کار آفرینان موتور توسعه اقتصادی جامعه و کشورند و دارای ویژگیهای مختلفی هستند که در این زمینه و بیان ویژگی این بخش از توسعه نظر خود را بیان کنید؟

مسئولیت پذیر، مخاطره پذیر، اعتماد به نفس بالا، عکس العمل مثبت نسبت به مشکلات و موانع، استقلال طلب، دارای نو آوری و خلاقیت و توانایی به ایجاد ارتباط با دیگران از ویژگی های کارآفرین موفق است.

می توان در این رابطه به نقش اصلی کارآفرین اشاره کرد:

عامل تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری افراد جامعه

عامل تحویل و تجدید در حیات محلی و ملی

باعث ایجاد تولید ملی

عامل تحریک و تشویق حس رقابت و پیشرفت
عامل ایجاد شناخت و ایجاد و گسترش بازارهای جدید و ایجاد یکپارچگی و ارتباط بین بازارها می شود و ….. .

و سخن آخر شما :
روزی برسد که در کشور خصوصا منطقه خودمان معضلی به نام بیکاری وجود نداشته باشد و جوانان این مرز و بوم از معضلات اجتماعی امروزی در امان بمانند.

خبرنگار اصفهان شرق: از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید بسیار ممنون و سپاسگزاریم و آرزوی موفقیت همه کار آفرینان را از خداوند متعال خواستاریم .

 

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “کارآفرین بهره بردار تخصص دیگران در زمینه اشتغال است/ مدرک تحصیلی در موفقیت من اثر نداشت”

  1. aaa گفت:

    اقای میر صفیان دستت درد نکند انشا الله خدا به شما سلامتی دهد که باعث اشتغال جوانان شدید و جلو خیلی از ناهنجارهای اجتماعی را می گیرید

  2. صادقي گفت:

    سلام بر دوستداران ولايت و رهبري
    يه گوشه از سايت عكس رهبري
    يه گوشه از سايت ضد حرف رهبري
    حرف ديشب مقام معظم رهبري
    اقتصاد مقاومتي ، علم ، فرهنگ
    يعني اين جمله شما
    مدرک تحصیلی در موفقیت من اثر نداشت
    ضد حرف رهبري

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.