اصفهان شرق

فعالیت ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان با ۴۸ درصد ظرفیت موجود

کدخبر: 197949
1399/02/31 در ساعت 14:14

به گزارش اصفهان شرق؛ قدرت افتخاری با اشاره به تفاهم نامه با دولت و از طریق ارائه تسهیلات، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس با آورده ۲۰ درصدی شهرداری کلانشهر اصفهان بازسازی می‌شود، اظهار داشت: ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در سال گذشته در ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان بهینه سازی شد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری، قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در کلانشهر اصفهان عملیاتی شد؛ اگرچه قرارداد مذکور زودتر از این تاریخ منعقد شد اما به علت عدم پرداخت ضمانت نامه توسط پیمانکار و مسائل اداری، این قرارداد، از اردیبهشت ماه آغاز شده و امیدواریم دردوماه آینده ۱۲ دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد چرخه ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان و حومه شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به تحویل ۸ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در هر ماه تصریح کرد: اتوبوس‌های بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان افزوده نمی‌شود بلکه جایگزین اتوبوس‌های فرسوده خواهد شد.

دغدغه راه اندازی کولرهای ناوگان اتوبوسرانی

وی افزود: با شیوع کرونا، کمبود اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی احساس نشد و بیشترین دغدغه راه اندازی کولرها است که با توجه به مشکلات مالی و درآمدزایی اندک این ناوگان در سه ماه گذشته، به دنبال تأمین قطعات و تجهیزات برای کولر اتوبوس‌ها هستیم.

افتخاری اشاره‌ای هم به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشت و گفت: در سال گذشته طی قراردادی خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد که تاکنون ۷۵ دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد شد و در حال حاضر نصب تجهیزات و کابل کشی‌های مربوطه هستیم و تاکنون ضرورتی برای بهره برداری از این اتوبوس‌های خریداری شده نبوده است.

تاکنون با کمبود اتوبوس در ناوگان مواجه نشدیم

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و ادارات گفت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا لازم است که والدین برای رفع اشکال فرزندانشان را با وسیله شخصی به مدرسه ببرند و از خطوط حمل و نقل عمومی استفاده نشود؛ با توجه به اینکه ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان و حومه فعال است، با این حال با کنترل آمار روزانه چنانچه نیاز به افزودن اتوبوس به ناوگان باشد اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اینکه ۴۸ درصد مسافر از خطوط اتوبوسرانی بهره برداری می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر حجم سفر با اتوبوس بالغ بر ۱۴۰ هزار است و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی فعال است؛ تاکنون گزارشی مبنی بر آنکه با کمبود اتوبوس در ناوگان مواجه شده باشیم دریافت نکردیم و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستیم.

مهر