سرویس: اجتماعی 20:12 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399

به دنبال بارش های بهاری اواخر اردیبهشت ماه؛

خسارت مالی در پی جاری شدن سیل در دهستان رامشه جرقویه علیا/ تصاویر

به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیل در دهستان رامشه جرقویه علیا، چندین روستای این دهستان دچار خسارت شدید مالی شدند.

به گزارش اصفهان شرق، دهستان رامشه در دورترین نقطه شرق اصفهان و در بخش جرقویه علیا واقع شده است.

به دنبال پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، شاید برخی نگاه بحرانی به این پیش بینی نداشته و با خیال راحت منتظر بارش اندک بارانی بر سرشان ماندند.

ولی به گفته پیرمرد جرقویه ای، در اردیبهشت باران های تند و سیل آسا سابقه بسیار دارد و مسئولان باید بیشتر به فکر تجهیز برخی مناطق روستایی در حاشیه بیابان ها باشند و سیل بندها را تجهیز کنند.

حسین صادقی سرپرست بخشداری جرقویه علیا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اینکه سیل آخر اردیبهشت جدا از خسارت به منازل مسکونی، قربانی از نوع دام های سبک را گرفت، اظهار کرد: 27 منزل مسکونی در چند روستا در دهستان رامشه تخریب شد و متاسفانه 37 راس دام سبک تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه جرقویه علیا دارای قنوات زیادی از قدیم الایام بوده است، افزود: قنوات به دلیل بافت قدیمی که دارند زودتر در دسترس حادثه بوده و دستخوش اسیب هستند به گونه ای که قنات روستای اسفنداران به صورت 100 درصد تخریب شده و قطعا هزینه بالایی برای احیای آن نیاز است.

کشاورز رامشه ای در حاشیه این گفتگو به خبرنگار ما گفت: احداث بندهای خاکی می تواند برای مواقع ضروری مثل جاری شدن سیل، مفید واقع شوند و خدا را شکر که در مقابل تخریب ها، بند خاکی الله آباد روستای رامشه، بعد از سه دهه سرریز شد.

حاج علی در این رابطه خاطرنشان کرد: اگر تعداد بیشتری از این بندهای خاکی در منطقه وجود داشت با سیل امسال قطعا هم منبع تغذیه برای چاه ها بود و اینکه منازل مردم تا این وسعت تخریب نمی شد.

وی با شاره به اینکه کشاورز قشر اسیب پذیر است، تاکید کرد: از مسئولان می خواهیم که نسبت به بحران های پیش رو دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد این خسارات به اراضی مردم زحمت کش نباشیم.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.