سرویس: غیر تولیدی 13:13 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان:

طرح «آموزش دوگانه» برای عبور از بحران کرونا به کشور معرفی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان گفت: طرح «آموزش دوگانه» به عنوان مدل موفق در عبور از بحران کرونا از اصفهان به کشور معرفی شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آرش اخوان طبسی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا، ۱۲۰ هزار نفر در مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه ای استان اصفهان آموزش دیده اند، اظهار داشت: در سال گذشته، بالغ بر ۲۰ میلیون نفر. ساعت در ۵۴ مرکز دولتی و یک هزار و ۲۰۰ آموزشگاه فعال در بخش غیردولتی مهارت کسب کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان تهدید ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرد، عنوان داشت: در سال گذشته، برای نخستین بار در استان اصفهان طرح «آموزش دوگانه و صلاحیت حرفه ای، کارگاه‌های آموزشی تولید محور» مطرح شد و این اندیشه برای اولین بار از استان اصفهان در جهت مدیریت بحران کرونا به کشور معرفی گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان با اشاره به اینکه در طرح «آموزش دوگانه»، ۳۰ درصد آموزش به صورت تئوری می‌تواند از طریق مجازی به مهارت جو آموزش داده شود، تصریح کرد: ۷۰ درصد بخش یادگیری مهارت در واحدهای صنفی آموزش داده می‌شود که هر فرد با قرارگیری در یک واحد صنفی می‌تواند به دور از تجمع و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی مهارت اندوزی کند.

وی افزود: با رویکرد تغییر در شیوه ارائه دانش و مهارت در واحدهای فنی و حرفه ای از ۲۷ اسفندماه سامانه یادگیری مجازی در کنار آموزش‌هایی در بستر شبکه‌های اجتماعی فراهم شد تا بیشتر آموزشگاه‌ها از قالب سنتی خارج شوند و آموزش‌ها در فضای مجازی اعم از تجارت الکترونیک، مارکتینگ دیجیتال توسعه یابد.

اخوان طبسی با اشاره به ضرر اقتصادی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای گفت: با توجه به آنکه اکثر این آموزشگاه‌ها اجاره‌ای هستند متحمل ضرر اقتصادی شدند؛ اما برخی از همین آموزشگاه‌ها می‌توانستند تهدید بحران کرونا را به فرصت تبدیل کنند؛ برای نمونه بالغ بر ۴۰۰ آموزشگاه طراحی دوخت در استان اصفهان وجود دارد که در بحران کمبود تولید ماسک و گان تنها ۲۰ آموزشگاه فعال بودند و درآمدزایی هم داشتند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.