سرویس: غیر تولیدی 11:11 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399

احداث 120 خانه ورزش روستایی در اصفهان/ رشته‌های کم خطر در اولویت بازگشایی

مجمع سالیانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان عصر امروز با حضور اعضای این هیأت و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجمع سالیانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با حضور اعضای این هیأت و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع اظهار داشت: اقدامات مثبتی توسط هیأت ورزش روستایی در سال گذشته انجام شده است، یکی از رسالت‌های هیأت روستایی احیای ورزش‌های بومی و محلی است که ریشه در فرهنگ و تمدن مردم ایران دارد.

وی افزود: جنبه فعالیت هیأت روستایی در قالب ورزش‌های همگانی است اما قطعا استعداد‌های برتر در رشته‌های مختلف ورزشی در روستاها وجود دارند؛ این استعدادها نباید از دست بروند و باید به هیأت‌های ورزشی مربوطه معرفی شوند تا عدالت‌محوری در حوزه جذب و استعدادیابی انجام شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: خانه‌های روستایی در راستای ورزش‌های قهرمانی ایجاد می‌شود و باید از تجهیزات خانه‌های روستایی به خوبی مراقبت شود، همچنین با برنامه‌ریزی درست بتوان از همه تجهیزات استفاده کرد؛ باید از مربیان دارای مجوز در روستاها استفاده کرد.

طباطبایی ادامه داد: به بحث آموزش باید توجه بیشتری کرد و با ارتباط با هیأت‌های ورزشی از مربیان برای آموزش استفاده کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در برنامه سال جاری هیأت ورزش روستایی استان اصفهان است و باید سعی کنیم به کیفیت خانه‌های ورزش اهمیت بیشتری دهیم؛ خانه‌های ورزش روستایی فرصت افزایش سرانه ورزشی را ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان از فضاهای ورزشی که سپاه صاحب‌الزمان در روستاها ایجاد کرده است، به سادگی گذشت و امیدواریم توسعه فضاهای ورزشی برای قشر روستاییان ادامه داشته باشد زیرا می‌توان نیاز علاقمندان ورزشی در روستاها را برطرف کرد.

طباطبایی در پایان گفت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اصفهان صحبت‌های خوبی در خصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی داشتیم و امیدوار هستیم در روز‌های آینده در ورزشگاه‌های ورزشی با رعایت دستورات بهداشتی به روی ورزشکاران باز شود.

رشته‌های کم خطر در اولویت بازگشایی

محسن تابش‌فر که در این مجمع حضور داشت، بیان کرد: هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی یکی از افتخارات اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است و برنامه‌های بسیار خوبی برگزار کرده‌اند که حاصل تلاش همه اعضای این هیأت است.

مسؤول ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و‌ جوانان استان اصفهان افزود: هر زمان فدراسیون برنامه سنگین و سختی داشت، بر دوش هیأت ورزش روستایی اصفهان می‌گذاشت و نشان از توانمندی هیأت ورزش روستایی اصفهان است.

وی در ادامه در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی گفت: از اوایل اسفند ماه که اماکن ورزشی به تدریج بسته شد؛ اکنون به تدریج شاهد بازگشایی برخی اماکن ورزشی به وجود آمده خواهیم بود و آخرین آیین‌نامه بازگشایی اماکن ورزشی به دست ما رسیده است.

تابش‌فر خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که قابلیت انجام انفرادی را دارد امکان فعالیت دارند که دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز، تنیس خاکی و دو و میدانی از جمله این رشته‌های ورزشی هستند؛ فعالیت در رشته‌هایی که ممکن است مشکلات ایجاد کند، در اولویت‌های بعدی بازگشایی هستند.

برگزاری مسابقات عشایری در سال جاری

علی صفایی نیز در این مجمع اظهار داشت: در سال جدید تقویم ورزشی را پیش‌بینی کرده‌ایم، همچنین قرار است جشنواره مسابقات عشایر را برگزار کنیم.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی افزود: مسابقات بازی در خانه را ایامی که مردم با کرونا درگیر بوده و در خانه قرنطینه بودند، برگزار کردیم که به زودی برگزیده‌ها مشخص خواهند شد‌.

وی تصریح کرد: مقام دوم را در جام خوشه‌چین که در ۶ رشته ورزشی برگزار شد، به دست آوردیم؛ در جشنواره‌های مختلفی حضور داشتیم که تیم فوتسال آقایان دوم کشور، تیم والیبال بانوان دوم کشور و تیم دو و میدانی جزو چهار تیم برتر کشور شدند.

صفایی در ادامه یادآور شد: میزبان جشنواره حرکت و برکت در شهرستان کاشان بودیم که از هر ۳۰ استان شرکت در این جشنواره حضور داشتند، این جشنواره به بهترین نحو برگزار شد و تیم اصفهان سوم کشور شد.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خاطرنشان کرد: یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستاییان استان در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد؛ کلاس‌های مربی‌گری و داور رشته‌های بومی و محلی خواهیم داشت؛ سال گذشته ۸ نفر از مربیان و داوران را به کلاس تربیت مدرس فرستادیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.