اصفهان شرق

افول اسرائیل با توانمند شدن محور مقاومت فلسطین قطعیست

کدخبر: 197928
1399/02/31 در ساعت 02:07

به گزارش اصفهان شرق، امروز برای اسرائیل و حامیانش و بخصوص امریکا، اسلحه‌ی مشت شما که گره میشود و شعاری که میدهید، از هر سلاح دیگری کوبنده‌تر است. با استناد به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب، همه ملت های جهان باید به صورت هدفمند و با وحدتی که امام راحل فرموند، در جمعه آخر ماه مبارک رمضان علیه رژیم منحوس اسرائیل شعار کوبنده «مرگ بر اسرائیل» سر دهند.

به مناسبت روز جهانی قدس در یک گفت وگوی صمیمانه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی مدرس حوزه علمیه و امام جمعه موقت نصراباد به بررسی تاریخچه شکل گیری رژیم صهیونیستی و اهمیت روز قدس و توجه به فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام می پردازیم:

*در ابتدا از اهمیت قدس و فلسطین و نحوه شکل گیری رژیم صهیونیستی برای ما چند کلامی صحبت کنید؟

سرزمین فلسطین پاره تن اسلام ومسجدالاقصی قبله اول مسلمین است که متاسفانه بیشتر از هفتاد سال است گرفتار غده سرطانی اسرائیل شده است و باجنایت مستکبران، صهیونیزم در این نقطه جهان اسلام باجمع کردن یهودی های افراطی از اقصی نقاط عالم، مسلمانان را ازخانه و کاشانه بیرون کرده و فجیع ترین ووحشی ترین جنایات را مرتکب شدند.

*ایا از نظر اشغالگران فلسطین فرقی بین این سرزمین مقدس و دیگر کشورهای اسلامی. شیعه و سنی هست؟

این جنایتکاران برایشان شیعه و سنی یا فلسطین و عراق یا ایران و کشور دیگر فرقی نمی کند و اگر دست نجسشان برسد، همان بلایی که بر سر فلسطینیان درآوردند بر سر همه در خواهند آورد.

*چه چیز مانع پیشروی این اشغالگران شده است؟

با توانمند شدن محور مقاومت و اتحاد در مقابل اسراییل جنایتکار، روزبه روز شاهدیم که اسرائیل در حال ضعیف شدن و متحمل شکست های متعدد شده است.

*به نظر شما چه چیز دل مردم مظلوم فلسطین را به درد می اورد؟

آنچه داغ دل مظلومان فلسطینی را بیشتر می کند همراهی خائنانه ی حکّام بعضی کشورهای اسلامی و عربی با این حیوانات انسان نماست که این خیانت ها در تاریخ لکه ننگینی بر دامان آنان باقی خواهد گذاشت.

*وظیفه ما به عنوان یک مجموعه انسانی اسلامی در برابر جنایات رژیم اشغالگر و دفاع از ارمان قدس شریف چیست؟

وظیفه ما در اولین مرحله به عنوان یک انسان دستگیری و کمک به همنوعان است.
ثانیاً مسجدالاقصی قبله اول ماست و باید در حفظ و نگهداری آن و جلوگیری از تخریب و دستبرد صهیونیست هاتلاش کرده و در راه آزادی قدس شریف از هیچ کوششی دریغ نورزیم.
ثالثاً ما شیعیانِ امامی هستیم که وقتی شنید در سرزمین های اسلامی خلخال از پای زنی یهودی در آورده اند فرمودند:
اگر مرد مسلمان بخاطر تاسف از این مساله‌‌ بمیرد سرزنش نشود و بلکه سزاواراست این چنین گردد.
همان امام مظلومی که در وصیت خود به فرزندان معصومش فرمود:
کونا للظّالم خصماً وللمظلوم عوناً
دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید
وظیفه داریم به یاری و حمایت همه ی مظلومان عالم و مخصوصاً مردم ستمدیده فلسطین بشتابیم تا به فرمان مولایمان علی علیه السلام جامه عمل بپوشانیم.

*نام گذاری اخرین جمعه ماه رمضان به اسم روز جهانی قدس چه اثری در ازادی قدس دارد؟

با ابتکارحضرت امام خمینی(ره)آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نامیده شد که موجب دلگرمی و استقامت بیشتر فلسطینییان و اتحاد مردم مسلمان و حتی غیرمسلمانان گردیدکه یکپارچه آزادی قدس شریف و نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی را سر دهند و با توجه به اراده الهی و نوید ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)ان شالله به زودی شاهد نابودی اسرائیل و اقامه‌ی باشکوه نمازجماعت در بیت المقدس خواهیم بود.

*برنامه روز قدس امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به چه نحو خواهد بود؟

امسال با توجه به گسترش و عالم گیرشدن بیماری کرونا راهپیمایی برگزار نمی گردد اما برای بزرگداشت این روز
جان و دل می‌سپاریم به بیانات امام خامنه ای عزیز که راه آینده را تبیین نموده و دوستان را دلشاد و دشمنان را به هراس می اندازد.

*پیام و نتیجه ریخته شدن خون سردار مقاومت و شهادت این سرباز ولایت و فرمانده جبهه مقاومت چیست؟

باتوجه به ریخته شدن خون پاک حاج قاسم و یارانش در محور مقاومت معتقدیم به زودی ثمره ی‌ این جانفشانی ها نابودی اسراییل خبیث و اخراج امریکای جنایتکار از منطقه خواهد بود. ان شاء الله.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری