سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 02:10 - یکشنبه 04 خرداد 1393

همزمان با خداحافظی فرمانده ناحیه شرق اصفهان

به جای ماندگاری نام، به فکر ماندن کار مثبت برای مردم شرق اصفهان باشیم

فرمانده ناحیه امام علی(ع) گفت: خشکسای تهدید اقتصادی برای مردم است و می بایست تمام تلاش خود را به کار گیریم تا کار مثبت در شرق اصفهان ماندگار شود.

به گزارش اصفهان شرق: روزانه تودیع و معارفه های بسیاری در سازمان ها، مراکز شهری و… در حال انجام است و پوشش خبری آن در حد شناخت و آوردن بیوگرافی شخص تا حدی وظیفه پایگاه خبری می باشد ولی این روزها شنیده ها حاکی از مراسم تودیع فرمانده ناحیه سپاه شرق اصفهان، مردی که به گفته برخی کشاورزان و مسئولین، دلسوز قشر زحمت کش شرق اصفهان است، می باشد.
قرار گفتگو را با وی گذاشتیم تا در آخرین روزهای خدمت ایشان در ناحیه امام علی(ع) بتوانیم نظر وی را در مورد شرق اصفهان جویا شویم.

سرهنگ محمود براتی علی رغم مشغله های بسیار کاری دعوت ما برای گفتگو را پذیرفت.

اصفهان شرق: مصاحبه ی ما با رزمنده عملیات محرم در همزمان با سوم خرداد شده است، نگاه شما به سال 61 و ایستادگی مردم خرمشهر چگونه می باشد؟

ان شاالله بتوانيم ادامه دهنده راه شهدا باشيم.كسانيكه خون خود را نثار كردند به جهت اينكه انقلاب وارد سي وپنجمين سالگرد خود بشود و قطعا و قطعا اگر نبود جان فشاني آن عزيزان، انقلاب به اين روز ها نمي رسيد و اين روز ها را نمي ديد.
اگر هر فردي خود را پيرو و سرباز ولايت بداند، يك تقيد و باور را داشته باشد كه هر چيزي را كه بر او تكليف مي كنند اجرا كند، من فكر مي كنم كه همه كارها به نحو احسن انجام مي شود و پیروزی رزمندگان اسلام هم از این سبک بود.

اصفهان شرق: سال 90 تاریخ ورود شما به ناحیه امام علی(ع) بود، شناخت شما به شرق و مردم این دیار به چه صورت بود؟

وقتيكه به من اين ناحيه را پيشنهاد كردند هيچ اطلاعاتي از سختي ها و مشكلات اين ناحيه نداشتم. بنده مخير به انتخاب اين ناحيه يا ناحيه امام رضا بودم ولي يكي از كارهايي كه من در طي 30 سال خدمتم انجام دادم و مقيد به به آن بودم، اين بود كه هر كجا را به من تكليف كردند، قبول كردم.
ولي فقط يك چيز مي دانستم و اينكه اينجا مردم بومي، اصيل و پایبند به ارزش ها و باورهاي انقلاب دارد و كلا وفاداری به انقلاب در مردمی که بافت بومی و محلی دارند بیشتر وجود دارد.

سرهنگ براتی

اصفهان شرق: صحبت شما در مورد بومی بودن مردم شرق اصفهان ما را به یاد این سخن امام خمینی و توجه به کوخ نشینان می اندازد، شما در این ناحیه درد مردم را از نزدیک مشاهده کرید، در روزهای آخر خدمت، توجه مسئولین به مردم زحمت کش شرق اصفهان را تا چه اندازه براورد می کنید؟
علت اينكه امام مسئولين را توصيه نمودند به توجه به كوخ نشينان و ترجيح دادن كوخ نشينان بر كاخ نشينان فقط اين است كه كاخ نشينان درد انقلاب، درد نظام، درد اسلام، درد جنگ و هيچ درد ديگري ندارند جز درد امرار معاش خود و خانواده خود و هيچ چيز جز سود نمي بينند و هر كاري را اگر سود نداشته باشد وارد آن نمي شوند و هر كاري كه سود داشته باشد وارد آن مي شوند. به ارزشي بودن كار توجه نمي كنند. توجه آنها به سود دهي است. هر چه سود دهي آن كار بيشتر باشد مشاركت در آن كار بيشتر است و هرچه سوددهي به صفر نزديك شود، كمتر مشاركت دارند. ولي كوخ نشينان اينطور فكر نمي كنند.كوخ نشينان به ارزشي بودن فعاليت نگاه مي كنند و هرچه ارزش ديني و اعتقادي بالاتر باشد، طرفداري بيشتري از آن مي كنند. آنچه که میبایست به آن توجه داشت قرار گرفتن در بطن مردم و امرارمعاش آن عزیزان برای تصمیم گیری های دیگری است.

اصفهان شرق: یک روز حضور شما به عنوان 16 ساله جبهه نیاز بود و امروز نیروی خدمت سپاه، خط مقدم امروز شما و نحوه ی برخورد با آن چگونه بود؟

پايگاه هاي بسيج ما امروز خط مقدم اند. در اصطلاحات نظامي اگر خط اول شكسته شود بقيه خط ها ديگر توان مقابله ندارند و آنها ها هم مي شكنند پس اگر امروز خط مقدم ما كه پايگاه مقاومت بسيج است بشكند، ما بايد بدانيم كه دشمن خاكريز هاي بعدي عبور خواهد كرد. اعتقادم اين بود كه بايد توجه ويژه اي به رده هاي صف كه همان پايگاه ها مي باشند، داشته باشيم. توصيه ام در شوراي ناحيه هميشه بود كه به عزيزان مي گفتم كه به رده هاي صف توجه ويژه اي داشته باشيد، بر آنها سخت نگيريد، با آنها خيلي اداري وكلاسيك برخورد نكنيد و كاري كنيد كه فعاليت آنها افزايش يابد و مستمر و مداوم باشد. خط مقدم امروز ما همین جاست.

اصفهان شرق: تهدیدی که خشکسالی بر منطقه شرق اصفهان گذاشت، غیر قابل انکار است، به نظر شما ورود سپاه تا چه اندازه ای مفید و به حق بود؟
سپاه بر اساس وظيفه ذاتي كه حفظ و حراست از انقلاب را دارد، هر كجايي كه انقلاب در تهديد قرار گيرد بايد آنجا وارد شود. يك روز تهديد جنگ بود، سپاه وارد شد. يك روز تهديد فرهنگ بود، وارد شد. اينجا هم تهديدش اقتصاد بود. يك سري از مردم حق بحقي دارند و می آیند تا از طریق قانون حق خود را مطالبه کنند.در عرصه ی خشکسالی اگر سپاه وارد نمي شد،‌ مسئله تبديل به يك بحران امنيتي مي شد و اين براي انقلاب تهديد بود و جايي كه براي انقلاب تهديد باشد ما بايد وارد بشويم.حالا موضوع آب، فرهنگ، اقتصاد و هر چيزي كه مي خواهد باشد. ما در همين مذاكرات ژنو دخالت نمي كنيم تا وقتي كه به اصول انقلاب لطمه وارد نشود.اگربه اصول انقلاب لطمه وارد شود، ما وارد مي شويم.
اصفهان شرق: نام خیر ارزشمندترین واژه برای تودیع یک نفر می باشد، به نظر شما توانستید با طرز رفتار خود، این نام را در بین بسیجیان زنده نگه دارید؟
ما نمی خواهیم نام بماند و همه تلاش ما بر این است که کار مفید و با نتیجه مثبت برای مردم شرق اصفهان بنا شده باشد و اگر هر فردی با این دیدگاه به شرق اصفهان قدم بگذارد قطعا مفید و قابل توجه می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.