سرویس: یادداشت 23:00 - سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

نوشتاری بر جعلی بودن رژيم غاصب اسرائیل از منظر قرآن؛

صهیونیسم زاییده تفکر افراطی و نژادپرستانه یهود است

به رسمیت نشناختن رژیم جعلی صهیونیستی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر دلایل اعتقادی و دینی، دلایل حقوقی نیز دارد.

به گزارش اصفهان شرق_سید روح الله رفعتی پور، روز قدس نشان دهنده ی صف بندی حق و باطل، صف بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است که به وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است؛ یک پیام جهانی هم دارد. نشان دهنده ی این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت های عالم برخوردار باشد.(۱)

با توجه به نزدیکی روز جهانی قدس، اهمیت این روز و لزوم توجه به مسئله فلسطین و نیز با توجه به سوالاتی که در این زمینه وجود دارد، نظر مخاطبان محترم به مطالب زیر جلب می گردد.

برای فهم اهمیت مسئله فلسطین و درک بزرگی روز قدس بسیار لازم است که ابتدا شناختی هر چند مختصر نسبت به صهیونیسم جهانی پیدا کنیم. تفکر صهیونیسم برآمده از نگاه افراطی یهود است که ریشه در تاریخ این قوم دارد؛ به عبارت دیگر، این نوع فکر، موضوع جدیدی نیست؛ بلکه در طول تاریخ نگاه افراطی در یهود وجود داشته و این مسئله در متون مذهبی یهودیان از جمله تلمود مشهود می‌باشد. از طرف دیگر، توصیف هایی که از یهودیان در قرآن آمده، پرده از این تفکر افراط گرایانه برمی دارد. بخوانید:

قرآن یهودیان را شدیدترین دشمن مومنین معرفی نموده است: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا… (۲)
همچنین رفتار آن را باعث اذیت و آزار مومنان دانسته: لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا… (۳) ۱۸۶ و آنان را سنگدل و قسی‌القلب معرفی کرده است: ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً… (۴)

از نظر قرآن، اینان فسادکننده و برتری طلب هستند: وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا(۵)۴

در بیان برتری طلبی و سلطه جویی یهودیان افراطی و به تبع آن صهیونیست ها، دانستن این موارد جالب توجه است:
آنان خود را فرزندان و دوستان خاص خدا می‌دانند: وَقَالَتِ الْيَهُودُ وَالنَّصَارَى نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُهُ…(۶) و حتی خدا را دست بسته: وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ… (۷) و خود را از خدا برتر میشمارند: …قَالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ… (۸)

در این موضوع بیشتر خواهم نوشت.
یهودیان به تضعیف رهبران الهی و انبیاء: فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هَذِهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَى… (۹) و آزار و اذیت آنان: وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنِي وَقَدْ تَعْلَمُونَ أَنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ… (۱۰) دست زدند و حتی نسبت به قتل آنان اقدام نمودند: …ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ… (۱۱)

از دیگر ویژگی های این گروه افراطی، عهدشکنی و تحریف کلام خداوند است: فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ… (۱۲)

برتری طلبی و خود برتر بینی این قوم در متون و دستورالعمل های آن ها کاملاً مشهود است. لازم به ذکر است “تلمود” یکی از مهمترین متون مذهبی یهودیان است که منبع اصلی پروتکل های صهیونیسم می باشد. نمونه های زیر از تلمود نقل می گردد:

_ اگر یهود نبود برکت از روی زمین برداشته می شد، آفتاب ظاهر نمی گشت و باران نمیبارید.
_ ملت برگزیده خداوند ما هستیم و لذا برای ما حیوانات انسان نمایی خلق کرده است؛ زیرا خداوند می دانست که ما احتیاج به دو قسم حیوان داریم: ۱_ حیوانات با شعور مانند مسیحیان؛ ۲_ حیوانات بی شعور و غیر ناطق مانند بهائم.

بر اساس این اعتقادات واژگونه، یهودیان، غیر خود را حیواناتی می‌دانند که باید در اختیار و خدمت یهود باشند؛ حال این حیوانات به شکل حیوان یا انسان در آمده اند.

همانگونه که پیش تر گفته شد، پروتکل های صهیونیسم جهانی ریشه در تلمود دارد و از آن سرچشمه می گیرد؛ ببینید:
میان قوم ما و غیر یهودیان تفاوت‌های قابل توجهی از لحاظ استعدادها و توانایی ها وجود دارد و همین امر موجب می‌شود که قوم ما از بالاترین میزان انسانیت برخوردار باشند. غیر یهودیان اگرچه چشمانشان باز است ولی چیزی نمی بینند.(۱۳)

این نگاه برتری طلبانه و استکباری، باعث شده تا این گروه افراطی به خود اجازه دهند با دیگران هر طور که می خواهند رفتار کنند و اصولاً خوی سلطه جویانه آنان ریشه در همین نوع نگاه و اعتقادات انحرافی دارد. در تلمود آمده است:
_بر یهود لازم است که املاک غیر یهود را خریداری کنند تا آنها صاحب ملک نباشند و همیشه سلطه اقتصادی با یهود باشد.

و نیز:
_ به کسانی که یهودی نیستند قرض ندهید مگر آن که نزول بگیرید، در غیر این صورت قرض دادن به غیر یهود جایز نیست و ما مأموریم به آنها ضرر رسانیم.

و بر اساس همین آموزه ها پروتکل های صهیونیسم این گونه تدوین شده است:
با خارج کردن پول از گردش اقتصادی، غیر یهودیان را با بحران اقتصادی مواجه می کنیم و سرمایه ها و پول های آنها را دچار رکود می نماییم و تمام راههای اقتصادی را ما به آنها پیشنهاد می‌کنیم. در ضمن یهودیان موظف به اجرا نخواهند بود.

این سلطه جویی، در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره به صراحت آمده است: وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ… . آنان فقط به این رضایت می‌دهند که ما پیرو اندیشه و آیین آنها شویم تا بتوانند در همه عرصه‌ها بر ما سلطه یابند.

تا اینجا فقط به برخی از ویژگی ها، افکار و دستورالعمل های صهیونیست ها به صورت بسیار مختصر و فقط به عنوان مشتی از خروار اشاره شد. نکته مهم و قابل بیان اینکه صهیونیسم نتیجه و زاییده تفکر افراطی و نژادپرستانه یهود است.

سابقه دشمنی اینان با اسلام، ریشه تاریخی بسیار طولانی و قدیمی دارد.
آنان به دلیل آشنایی با کتاب، نشانه های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را می دانستند و چون نور رسالت را در صورت حضرت عبدالله علیه السلام (پدر پیامبر صلی الله علیه و آله) می دیدند، تصمیم به قتل او گرفتند. روزی عبدالله علیه السلام تنها به شکار رفت… پس شمشیرها را زیر جامه های خود بستند و به شتاب روانه ی بیابان شدند. وقتی رسیدند که عبدالله علیه السلام در میان دره شکاری به دست آورده بود و آن را ذبح می کرد.

یهودیان اطراف دره را گرفتند و قصد آن جناب کردند… عبدالله علیه السلام در پس سنگی نشست و ۴ تیر به چله کمان گذارد و به هر تیری یکی از آن کافران را کشت… بدین ترتیب آنها نتوانستند به هدف خود برسند.(۱۴)

این توطئه گری همچنان ادامه داشت؛ به شکلی که در دوران ‌بارداری آمنه علیها السلام نقشه قتل ایشان یا آنچه در رحم داشت را کشیدند، اما موفق نشدند.(۱۵)

همچنین در دوران حیات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، بارها برای ترور آن حضرت اقدام کردند که در هیچ کدام موفق نشدند. البته برخی منابع، شهادت ایشان را به دلیل مسمومیت ناشی از خوراک مسمومی که توسط یهودیان تهیه و در خیبر به ایشان داده شد، دانسته اند.(۱۶)

صهیونیست‌ها در اولین کنگره ی صهیونیستی در سال ۱۸۹۷، سازمان جهانی صهیونیسم را با نام اولیه ی “سازمان صهیونیستی” بنیانگذاری کردند.(۱۷)

از جمله فعالیت های سازمان صهیونیستی تاسیس صندوق ملی یهود برای گردآوری اموال لازم برای خرید اراضی در فلسطین به سود وطن جویان صهیونیست در سال ۱۹۰۱ میلادی بود.(۱۸) با تأسیس صندوق ملی یهود یا دولت ملی یهود، جنبش صهیونیسم که به عبارتی یهودی شدن حکومت یا سیاسی شدن یهود بود مطرح شد. این دولت غاصب و نژادپرست در سال ۱۹۴۷ میلادی با نام اسرائیل تأسیس شد.(۱۹) به این ترتیب، مهاجران یهودی را با ترفندهای مختلف از نقاط مختلف جهان به این منطقه مهاجرت دادند؛ بعضی از آنان را با تهدید و بعضی را با تطمیع به آنجا کشاندند و حتی گروهی را با توافق با هیتلر به قتل رساندند تا دیگران از ترس مرگ، راضی به مهاجرت شوند.(۲۰) در این میان، خاندان انگلیسی “روچیلد” نقش بسیار برجسته ای در این مسئله داشتند.

به رسمیت نشناختن رژیم جعلی صهیونیستی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر دلایل اعتقادی و دینی، دلایل حقوقی نیز دارد. جمعیت و سرزمین از ارکان تشکیل یک کشور یا نظام سیاسی هستند. در واقع صهیونیست‌ها از این دو رکن محروم اند؛ زیرا جمعیت شان را با مهاجرت دادن مردم از کشورهای دیگر فراهم آورده و سرزمین شان هم کاملاً مشخص است که غصبی است و در نتیجه اشغالگری و بر اساس همان خوی برتری طلبی و سلطه جویی به دست آمده است. بنابراین ما با یک رژیم جعلی، وحشی، سلطه جو و بی منطق مواجهیم که هیچ زبانی به جز زور نمی فهمد و به هیچ عنوان نمی توانیم در مورد آن مسامحه یا غفلت کنیم.

با توجه به این که امکان طرح مسائل در یک یادداشت مناسبتی وجود ندارد، به همین مقدار اکتفا می کنیم؛ اما مخاطب ارجمند را به مطالعه کتاب زیر توصیه می نماییم:

۱_ یهود، صهیونیسم و هولوکاست نوشته خانم اکرم جعفری؛
۲_ نگاه به یهود و نگاه به یهود نوشته علائی
۳_ هولوکاست؛ افسانه یا واقعیت نوشته آقای سید علی موسوی مطلق
۴_ مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان نوشته آقای اسماعیل شفیعی سروستانی.
امیدواریم به وسیله ی آشنایی با مبانی اعتقادی و فکری و نیز فهم صحیح مسائل سیاسی بتوانیم در مسیر انقلاب اسلامی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

پی نوشت ها:

۱. خطبه های نماز عید سعید فطر، ۸۸/۶/۲۹
۲. مائده/۸۲
۳. آل عمران/۱۸۶
۴. بقره/۷۴
۵. اسراء/۴
۶. مائده/۱۸
۷. مائده/۶۴
۸. آل عمران/۱۸۱
۹. اعراف/۱۳۱
۱۰. صف/۵
۱۱. بقره/۶۱
۱۲. مائده/۱۳
۱۳. پروتکل های صهیونیسم
۱۴. محلاتی، ذبیح ا…، ریاحین الشریعه، ج۲، ص۳۹۲، به نقل از علائی، نگاه به یهود و نگاه یهود، صفحات ۷۱تا۷۵
۱۵. همان، ص۳۹۹، به نقل از علائی، صفحات ۷۵ تا ۷۸
۱۶. رک. علائی، نگاه به یهود و نگاه یهود، ص۸۶
۱۷. جعفری، اکرم، یهود، صهیونیسم و هولوکاست، ص۲۸
۱۸. همان، ص۲۹
۱۹. همان، ص۳۱
۲۰. رک. موسوی مطلق، سیدعلی، هولوکاست؛ افسانه یا واقعیت

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.