سرویس: غیر تولیدی 11:36 - سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی:

تامین ۴۰ درصدی نهاده های طیور و توزیع در مرغداری های استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون ۴۰ درصد نهاده های طیور در استان اصفهان تامین شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین ایراندوست با اشاره به تأمین ۴۰ درصد نهاده‌های طیور مرغداری‌های استان اصفهان اظهار داشت: در دو روز گذشته، ۱۰۱ کامیون ذرت، ۹۱ کامیون کنجاله سویا و ۷ کامیون جو از بندر امام خمینی (ره) بارگیری و به استان اصفهان رسید.

وی افزود: در دو روز گذشته، ۹ هزار تن کنجاله سویا، دو هزار تن ذرت، یک هزار و ۲۰۰ تن جو از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در بین دامداران و مرغداران استان اصفهان توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به جوجه ریزی بالغ بر ۱۴ میلیون جوجه گوشتی و ۱۲ میلیون مرغ تخم گذار در مرغداری‌های استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون به طور متوسط ۴۰ درصد ذرت و ۶۰ درصد جو و کنجاله سویا دامداری‌ها و مرغداری‌های استان اصفهان تأمین شده است.

وی ۹۰ درصد نهاده‌های طیور را در کشور وارداتی دانست و افزود: واحدهای مرغداری به نهاده ذرت و کنجاله سویا نیاز دارند.

ایراندوست ۳۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز گاوداری‌ها را هم وارداتی معرفی کرد و گفت: در استان اصفهان بالغ بر چهارصد و ۹۰ هزار گاو و گوساله و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گوسفند و بز وجود دارد که واحدهای دامداری به هر سه نهاده ذرت، کنجاله سویا و جو و واحدهای گوسفندداری هم به نهاده جو نیازمندند.

وی عدم تأخیر در تخصیص نهاده‌های دامی و طیور را در استان اصفهان، افزایش تقاضا برای ارسال نهاده‌های آزاد شده در بندر امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: با تخصیص ارز و ترخیص نهاده‌ها و افزایش تقاضا در کل کشور، چنانچه حمل و نقل نهاده‌ها از بندر امام خمینی (ره) علاوه بر کامیون از خطوط ریلی استفاده می‌شد که این امر مورد توافق اتحادیه دامداران و مرغداران واقع نشد، تأمین این نهاده‌ها در استان اصفهان شتاب می‌گرفت.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.