سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 02:02 - یکشنبه 04 خرداد 1393

گزارش اختصاصی اصفهان شرق:

سامانه هوشمند تاکسی مسیر زیار و عدم استفاده مسافران

نماینده خط تاکسی آبشار- زیار با توجه به نصب سامانه هوشمند تاکسی بر روی تاکسی های این مسیر گفت:متاسفانه استفاده ی مناسبی از سامانه هوشمند تاکسی مسیر زیار توسط شهروندان صورت نمی گیرد و این در حالی است که دستگاه به علت عدم استفاده فرسوده می شود.

به گزارش اصفهان شرق: محور های مواصلاتی روستاهای شرق اصفهان و بخش مرکزی سالهاست یاد آوری مشکلات و سختی عبور و مرور را در پرونده ی خود دارد.

مسافرانی که با سرما و گرمای این مسیر پخته تر گشته اند و گاها ایستادن های طولانی کنار جاده برایشان به عادت تبدیل شده است و این در حالی بود که ورود تاکسی ها به این مسیر مشکلات را کم تر کرد ولی با افزایش بنزین و کرایه های تاکسی های مسیر، انتظار تاکسی و مسافر به صورت هم سو قرار داده شد.

مسافرانی که عجله رسیدن به مقصد دارند، افزایش کرایه ها عامل باز دارنده ی آنها از سوار شدن در تاکسی های مسیر می شود و به همین منوال توقف تاکسی ها در مبدا و مقصد بیشتر از گذشته شده است.

از آن گذشته عاملی که می بایست به آن بیشتر دقت کرد، نگاه آگاهانه به مسائل پیش روی مسیر می باشد تا بتوان با تدابیری از سوی مسئولین استفاده درست از وسایل حمل و نقل صورت گیرد.

پیگیری ما از آنجایی آغاز شد که با مشاهده ی نزدیک شاهد برخی تحولات در بحث حمل و نقل شدیم.

تاکسی هایی را مشاهده کردیم که قبل از عید با نصب سامانه هوشمند تاکسی آماده ی حضور جدید خود در حمل و نقل با تکنولوژی هوشمند شدند.

قبل از عید دستگاههای تاکسی متر اکثر اوقات خاموش بود و آن زمان برخی مسافران شکایت عدم استفاده از کارت را توسط رانندگان داشتند و رانندگانی که مشکل GPRS مسیر را در جواب مسافران می دادند و البته مشتاق حل مشکل از طرف تاکسیرانی بودند.

ولی دقیقا با پایان تعطیلات و فاز دوم هدفمندی و افزایش کرایه ها روی دیگر سکه آغاز شد.

در یکی دو ماهه ی اخیر و راه اندازی دستگاههای نصب شده، آنچه معلوم می باشد عوض شدن جایگاه مسافر و تاکسی شده است.

n00132629-r-b-013

اینجا سامانه هوشمند تاکسی روشن و کارتی موجود نیست

چراغ سامانه بر روی تاکسی روشن بود ولی اثری از شکایت مسافران به مرور دیده می شد.

به منظور آگاهی به این مساله با راننده تاکسی مسیر آبشار- زیار گفتگویی داشتیم.

وی استقبال مردم از این سامانه را بر خلاف قبل از عید رو به کاهش خواند و افزود: کرایه مسیر آبشار تا زیار با کشیدن کارت حدود 100 تومان بیشتر از پرداخت پول نقد می شود و این امر عامل این شده است که بدون توجه به مزیت های دیگر این طرح از کشیدن کارت سرباز زنند.

راننده تاکسی با اشاره به وجود مسافران بین راهی گفت: گاها اگر مسافری از آبشار تا مسیر اشکاوند را طی کند و کارت بکشد، هزینه قابل توجهی به سودش می شود ولی متاسفانه برخی مسافران به این مساله بی توجه هستند.
صحبت راننده تاکسی و توجه به محتوای سخنش پیگیری ما را نسبت به گذشته پا برجا تر کرد.

80856869-5012686

برای پیگیری موضوع گفتگویی با میزری نماینده تاکسی خط آبشار- زیار داشتیم.
میزری نصب سامانه هوشمند تاکسی را اصولی و استفاده درست از آن را ضایع نشدن حق مسافر و راننده دانست و اظهار داشت: با افزایش کرایه ها استقبال رانندگان از سامانه هوشمند تاکسی بیشتر شده است ولی بالعکس مردم به خاطر مسافت طولانی مسیر آبشار به زیار از این دستگاهها استفاده لازم را نمی برند به طوری که تاکسی مترها بدون استفاده در حال فرسوده شدن می باشد.

وی عدم اطلاع رسانی در این رابطه را دلیل اصلی در نشناختن مزیت های دستگاه از سوی شهروندان عنوان کرد و افزود: بسیاری از مسافران در محور آبشار- زیار بین راهی می باشند و استفاده از کارت به نفع آنان در دادن کرایه کل مسیر است، مثلا نرخ آبشار تا اشکاوند متفاوت با نرخ آبشار تا زیار است و دلیل عدم استفاده مسافران از سامانه هوشمند تاکسی ترس از گرانی کرایه ها می باشد در صورتی که این نظر اشتباهی در این زمینه است.
میزری تاکسی متر نصب شده روی تاکسی ها را بعد از طی مراحل ثبت نام شخصی خواند و گفت: ضمانت نامه هایی توسط بانک ملی از رانندگان دریافت شده ولی با عدم آگاهی در 2 ماه نصب تاکسی متر های مسیر شاید 10 درصد استفاده مثبت از این دستگاهها توسط مسافران صورت نگرفته که این امر خود به ضرر رانندگان و هم چنین به نحوی برای مسافران بین راهی است.

وی در پایان در خواست اطلاع رسانی به مردم از طریق پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق در رابطه با مزیت های استفاده از سامانه هوشمند تاکسی را داشت .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.