سرویس: اخبار شهرستان 17:21 - یکشنبه 28 اردیبهشت 1399

با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در جرقویه علیا؛

طرح ایجاد دامگاه در حاشیه ی همه ی روستاهای جرقویه علیا به تصویب رسید

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: جهت ارائه خدمات و تسهیلات بهتر و کاهش مشکلات دامداران ایجاد مجتمع های دامداری در منطقه جرقویه علیا ضروری است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در نشستی با حضور دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخشداری جرقویه علیا اظهار کرد: برای تسهیل در ارائه ی خدمات مناسب و همچنین صرفه جویی در مصرف آب و برق و همچنین مدیریت یکپارچه، طرح ایجاد دامگاه در حاشیه ی روستاهای جرقویه علیا لازم و ضروری است.

همت علی انصاری گفت: تا کنون ۱۰ روستا زمین مناسب برای اجرای این طرح معرفی کرده اند و دو روستا در حال جانمایی است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰ هزار دام سبک در جرقویه علیا گفت: میزان حضور دام در این منطقه با توجه به حضور یا حضور نداشتن عشایر به ۴۰ تا ۵۰ هزار می رسد.

جرقویه علیا پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که با ۵۵ رشته قنات، ۶ چشمه و حدود ۱۸۰ حلقه چاه آبرسانی می شود.

در ادامه جلسه دهیاران و اعضای شورای اسلامی در خصوص مشکلات از جمله کاهش نظارت جهاد کشاورزی بر قنوات منطقه و به دنبال آن دستکاری قنوات، کمبود کود شیمیایی جهت توزیع بین کشاورزان، ایجاد ساخت سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی، ایجاد چاه های غیر مجاز در با لا دستی منطقه جرقویه علیا مقرر شد تا دهیاران و نمایندگان صحراها و مزارع پیگیر این موارد باشند و اقای انصاری نیز قول دادند تا به این موارد رسیدگی کنند.

شایان ذکر است َاهالی روستاهای جرقویه علیا با توجه به اینکه شغل اصلی انها کشاورزی و دامداری است و دامداری ها به صورت پراکنده در سطح شهر یا روستا قرار دارند و بعضا جهت گرفتن خدمات از جمله برق، گاز و آب دچار مشکل هستند و همچنین از نظر امنیتی نیز بعضی از این دامداری ها  به علت پراکندگی مطمئن نیستند امید است با ایجاد این مجتمع های دامداری بتوان مشکلات این قشر زحمت کش را کاهش داد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.