سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:46 - یکشنبه 28 اردیبهشت 1399

۵ هزار کودک بدون حامی در اصفهان؛ مهربانی و بخشش فصل دیگری از زندگی

مهربانی و بخشش فصلی از زندگی ما آدم‌هاست که در آن تمایل داریم دست دیگران را بگیریم، حال اگر آنها کودک باشند و آینده ساز حکایتشان کمی فرق می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛  برخی از آدم‌ها نیاز به توجه ویژه‌تری دارند، توجهی که در زندگی آنها اثرگذار است و آینده‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کودکانی که سرپرست ندارند و یا سرپرست آنها توانایی تامین نیازهایشان را ندارد در زمره این افراد قرار دارند. اگر به این کودکان رسیدگی شود بدون شک آینده‌ای مانند دیگر کودکان و چه بسا مطلوب‌تر در انتظارشان است، چراکه در میان آنها کودکان و نوجوانان با استعدادی هستند که می‌توانند در ساختن آینده کشور اثرگذار باشند.

ما ایرانی‌ها به دلیل گرایش به کمک و بخشش همواره تا جایی که در توان داریم از دیگران دستگیری می‌کنیم، حال اگر این دستگیری در مورد کودکان باشد تمایل بیشتری به انجامش داریم.

با وجود تمام تلاش‌هایی که برای ایتام شده است اما هنوز برخی از این کودکان نیازمند حامی هستند. در حال حاضر 22 هزار و 885 فرزند یتیم و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارند و همچنان 5 هزار نفر از فرزندان فاقد حامی در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین هستند.

فعالیت 192 پایگاه جذب حامی در شب‌های قدر

هر ساله پایگاه‌های ثبت‌نام حامیان زیادی در سراسر استان و در مراسم‌ها و مراکز بزرگ مذهبی برپا می‌شود؛ اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و الزامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی شکل جذب حامیان تغییراتی داشته و تعداد پایگاه‌ها کاهش یافته است.

در شب‌های قدر و احیا 192 پایگاه ثبت‌نام حامی در دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان برپاست و علاوه بر آن در محل‌های برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز پایگاه‌هایی دایر شد.

پرداخت 30 میلیارد ریال کمک هزینه معیشت ویژه به ایتام

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به حمایت از ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد استان با همکاری بنیاد مستضعفان بیش از 2 میلیارد و 972 میلیون تومان کمک هزینه معیشت ویژه به حساب ایتام تحت حمایت واریز کرد.

کریم زارع افزود: 5 هزار و 944 فرزند یتیم و نیازمند تحت حمایت این نهاد از 2 میلیارد و 972 میلیون تومان کمک هزینه معیشت ویژه که با همکاری بنیاد مستضعفان فراهم شده است، بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: این کمک هزینه با سرانه 500 هزار تومان به طور مستقیم به حساب ایتام اصفهانی واریز شده است.

5 هزار فرزند در انتظار حامی

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه 5 هزار فرزند تحت پوشش کمیته امداد هنوز حامی ندارند، اظهار داشت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان با همکاری مردم و خیران این کودکان نیز صاحب حامی شوند.

وی بیان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا، ساز و کار مشارکت غیرحضوری از طریق پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir و همچنین پیامک عدد یک به شماره 30003333 و سپس ارسال کد استان و شهرستان برای همشهریان عزیز فراهم شده است.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در کنار روش های غیرحضوری و الکترونیکی 192 پایگاه ثبت نام حامی در دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان در ایام شهادت امام علی (ع) برپاست و در حاشیه مراسمات لیالی قدر نیز پایگاه‌های ثبت نام طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین فعال هستند.

به گزارش تسنیم، شاید ندانیم که از دل کمک‌های کوچک نتایج بزرگی به دست می‌آید، کمک‌هایی که قطره قطره در کنار هم قرار می‌گیرد و به دریایی بدل می‌شود که می‌توان گوشه‌ای از نیازها را برطرف کرد، آن هم نیاز کودکانی که آینده‌ساز این مرز و بوم هستند. به راحتی نباید از کنار استعداد و توانایی این فرزندان عبور کرد. فرزندانی که نیاز به حامی دارند و سالها بعد خیلی از آنها خود به حامیانی با گذشت تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.