سرویس: اخبار شهرستان 17:51 - شنبه 27 اردیبهشت 1399

گزارشی از لبیک بسیج جرقویه سفلی در مقابله با کرونا؛

توزیع 1000بسته معیشتی در جرقویه سفلی در ادامه ی رزمایش کمک مومنانه

هم زمان با سالروز شهادت یاور محرومان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام؛ توزیع یک هزار بسته معیشتی در جرقویه سفلی به همت حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام و مساعدت کمیته امداد امام خمینی (ره)جرقویه سفلی انجام شد.

اصفهان شرق_ ولی الله عرب مختاری، بسیج نیروی همیشه پیشتاز و همواره ممتاز است که کمتر از یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با درایت و فرمان بینیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 5 اذر 1358 پا به عرصه وجود گذاشت و از ان زمان تا کنون در همه عرصه ها و صحنه ها در دفاع از ارزش ها و ارمانهای انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت خالصانه به مردم فعال و صحنه گردان اصلی بوده و هست.

در دوران 8 ساله دفاع مقدس که کیان جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم رژیم بعث عراق با هدایت و حمایت جبهه استکبار در غرب و شرق و برخی از کشورهای عرب قرار گرفت؛ نیروی مردمی بسیج علاوه بر پشتیبانی جبهه از طریق جذب نیرو و کمک های مردمی و تامین مایحتاج رزمندگان اسلام در کنار دلیر مردان ارتش و جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر و اثر گذار در میدان نبرد داشتند و نقش موثری در جلوگیری از پیشرفت دشمن و وادار کردن ان به عقب نشینی داشتند و تعداد زیادی از نیروهای مخلص بسیجی به درجه رفیع شهادت نایل امدند و برخی نیز سالها در اسارت به سر بردند و در دوران اسارت هم اسوه و الگوی مقاومت شدند و بخشی نیز در زمره جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس قرار گرفتند.

پس از جنگ تحمیلی نیز در هر زمان و مکان که مردم و نظام نیاز داشته اند نیروهای بسیجی در حضور پیشتاز و در عملکرد ممتاز و سرامد بوده اند.

هر گاه گوشه ای از کشور را سیل تهدید کرده است سیل حضور بسیجیان به داد مردم رسیده و داوطلبانه به خدمت خالصانه دست زده اند و با حضور و کار خود یاریگر سیل زدگان بوده اند.

در زمان زلزله هم این بسیجیان بوده اند که زودتر از همه خود را به صحنه رسانده و مهیای کمک شده اند و در امداد رسانی. اوار برداری و حفاظت از جان و مال مردم قد علم کرده اند و انها هم که توفیق حضور نداشته اند با جمع اوری و ارسال کمک های مرومی گره گشای کار زلزله زدگان و همدم و یاور انها در مشکلات بوده اند.

در حوزه بهداشت و درمان هم این نیروهای بسیج بوده اند که هر جا لازم بوده حضور پرشور. و بی مزد و منت داشته و دارند و به برکت همین حضور کارهای سخت و نشدنی به راحتی در کشور اجرا و ایران را در اجرای برنامه های بهداشتی از جمله واکیناسیون. غربالگری و پبشبرد اهداف در زمره کشورهای برتر جهان قرار داده است.

شاید بتوان یکی از بارزترین و اثر گذارترین صحنه های حضور بسیج بعد از جنگ تحمیلی را کارکرد بسیج در ماه های اخیر بر شمرد.
در حالی که با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور مردم و مسوولان دچار شوک شده و دست اندرکاران مربوط با تردید و دو دلی و اضطراب مانده بودند که چگونه به جنگ با این ویروس کشنده و منحوس و بی رحم بروند. با ورود داوطلبانه و شجاعانه بسیج به میدان ورق برگشت و ترس و اضطراب در جامعه جایش را به امید و نشاط و امکان مقابله جدی با این بیماری داد.

نیروهای بسیجی با هماهنگی وزارت بهداشت به عنوان متولی و دستگاه تخصصی مبارزه با این بیماری با سرعت پا به صحنه گذاشتند و در طرح های مختلف از جمله غرالگری مردم از طریق خانه ها و مراکز بهداشتی. کنترل مسیرهای تردد و تب سنحی و…. افتخاری بزرگ افریدند و کشور ما را که سالهاست از تحریم ظالمانه خارجی و بی کفایتی برخی مدیران داخلی رنج می برد در زمره کشورهای موفق در مدیریت و کنترل این بیماری قرار دادند و در حالی که تحریم کنندگان ایران در برابر این ویروس زانوی غم بغل زده و متاسفانه به علت ضعف مسوولان مدعی انها هر روز شاهد خیل تلفات جانی و افزایش روزافزون مبتلایان در کشورهای به ظاهر پیشرفته هستیم کشور تحت تحریم ما با این حضور مخلصانه به راحتی توانست موج سواری کرونا را بشکند و روند ابتلا را کند و تعداد فوتی ها را کاهش دهد.

بسیج به این همه بسنده نکرد و در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سالروز ولادت منجی عالم بشریت مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه گوی سبقت را از دیگر نهادها ربود و زودتر از همه برای کمک به نیازمندان و دارندگان کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا استین همت بالا زد و پیشقدم شد و با اجرای رزمایش کمک مومنانه نسبت به جمع اوری. بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی و اقلام مورد نیاز بین فقرا و نیازمندان اقدام کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

مرحله اول این رزمایش در نیمه اول ماه مبارک رمضان عملیاتی و اجرا شد و مرحله دوم نیز از نیمه دوم این ماه شریف کلید خورد و تا اواخر ماه میهمانی خدا ادامه دارد.

در همین راستا همزمان با سالروز شهادت یاور محرومان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام مرحله دوم کمک های مومنانه در جرقویه سفلی با محوریت حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام و پایگاه های تابعه و مساعدت و همکاری کمیته امداد امام خمینی ( ره) اغاز شد.

به گفته سید مهدی عرب جعفری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام در اولین سری از این مرحله تعداد یک هزار بسته معیشتی شامل برنج. روغن.گوشت. ماکارونی و….. هر یک به ارزش یک میلیون و هفتصد هزار ریال به همت پایگاه های مقاومت بسیج بین نیازمندان در سطح شهرها و روستاهای بخش توزیع شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.