سرویس: غیر تولیدی 09:02 - شنبه 27 اردیبهشت 1399

پرداخت ۳ میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به ایتام اصفهانی

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان بیش از ۲ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان کمک هزینه معیشت ویژه به حساب ایتام تحت حمایت واریز شد.

به گزارش اصفهان شرق؛  کریم زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج هزار و ۹۴۴ فرزند یتیم و نیازمند تحت حمایت این نهاد از ۲ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان کمک هزینه معیشت ویژه که با همکاری بنیاد مستضعفان فراهم شده است، بهره مند شدند؛ این کمک هزینه با سرانه ۵۰۰ هزار تومان به طور مستقیم به حساب ایتام اصفهانی واریز شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ماه مبارک رمضان را فرصت بزرگ دستگیری و حمایت از ایتام و فرزندان محسنین معرفی کرد و گفت: ۲۲ هزار و ۸۸۵ فرزند نیازمند یتیم و غیر یتیم تحت پوشش این نهاد هستند.

وی همچنین یادآور شد: ۵۰۰۰ نفر از این فرزندان کماکان فاقد حامی در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین هستند که امیدوارم در ماه مبارک رمضان و با همت مردم نیکوکار استان این عزیزیان نیز تحت حمایت نیکوکاران قرار گیرند.

زارع کمک به ایتام و فرزندان نیازمند را علاوه بر ابعاد پر شمار معنوی و مذهبی دارای اهمیت آینده نگرانه نیز توصیف کرد و ادامه داد: حمایت‌های امروز از فرزندان یتیم و نیازمند به ساخته شدن جامعه ای با همدلی و انسجام در آینده کمک می‌کند و چرخه بین نسلی فقر را قطع کرده و باعث جلوگیری از به ارث رسیدن مشکلات خانواده‌های نیازمند به فرزندانشان خواهد شد.

وی ساخت جامعه‌ای اینچنین که مورد تاکید پیشوایان دین و خواست قلبی همه همشهریان است را مستلزم همکاری در فراهم شدن بستر کمک عزتمندانه به این نیازمندان عنوان کرد و گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، ساز و کار مشارکت غیر حضوری از طریق پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir و همچنین پیامک عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و سپس ارسال کد استان و شهرستان برای همشهریان فراهم شده است.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان همچنین یادآور شد: در کنار روش‌های غیرحضوری و الکترونیکی ۱۹۲ پایگاه ثبت نام حامی در دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان در ایام شهادت امام علی (ع) برپاست و در حاشیه مراسمات لیالی قدر نیز پایگاه‌های ثبت نام طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین فعال هستند.

زارع در پایان گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا کلیه پایگاه‌های ثبت حامی بر اساس هماهنگی‌های لازم با مراجع ذی صلاح دایر شده و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.