سرویس: غیر تولیدی 10:23 - شنبه 27 اردیبهشت 1399

طوفان همدلی مؤمنانه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسید+ تصاویر

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حرکت اول، ۵۰۰ بسته ارزاق شامل مواد غذایی، بسته بهداشتی و بسته فرهنگی هر کدام به ارزش حدودی ۲۵۰ هزار تومان، تدارک دیده شد که در ایام لیالی قدر، بین دانشجویان نیازمند دانشگاه و خانوارهای نیازمند استان توزیع خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ با شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن تعطیلی دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان اجباراً خانه‌نشین شدند اما دانشجویان بسیجی مانند هر زمان دیگری که در بحران‌ها و مشکلات همراه مردم بودند، صحنه را خالی نکردند.

دانشجویان بسیجی اصفهان که به همین همیشه در صحنه و پا به پای مردم بودنشان معروف اند، هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا، «قرارگاه جهادی مقابله با کرونا» را تشکیل دادند که طرح تکریم از کادر درمانی، تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده و توزیع در مناطق حاشیه‌ای شهر، دایر کردن ۴ غرفه در ۴ منطقه اصلی شهر اصفهان جهت غربالگری و آموزش(تب سنجی – توزیع بروشور آموزشی – آموزش بهداشت فردی) و … گوشه‌ای از اقدامات دانشجویان فعال در این قرارگاه است.

آخرین اقدام دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، راه‌اندازی «پویش به یاری مردم» در لبیک به دعوت مقام معظم رهبری به رزمایش همدلی و مواسات و به جهت کمک به خانواده‌های نیازمند به‌ویژه خانواده دانشجویان است.

وحید ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار داشت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وظیفه خود دانست که درجهت جلوگیری از انتشار ویروس، به فعالیت‌های بهداشتی و درمانی بپردازد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: پس از مدتی، با مشخص شدن تبعات اقتصادی این بیماری، برآن شدیم تا درجهت مرتفع شدن مشکلات معیشتی مردم، حرکتی را آغاز کنیم.

وی عنوان داشت: «رزمایش همدلی» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک حرکت دانشجویی بود که به همت بسیج دانشجویی و سایر گروه‌های دانشجویی از جمله هیأت ثارالله، جامعه اسلامی و مرکز نیکوکاری نهاد رهبری، تشکیل شد.

ضرغامی تصریح کرد: هدف از این رزمایش، یاری رساندن به افرادی است که در شرایط اپیدمی کرونا و تعطیلی مشاغل، دچار مشکل معیشتی هستند و به امید آن که حداقل برای مدتی، دغدغه معیشت خانواده‌های نیازمند، مرتفع شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: به یاری خداوند، کمک خیرین و همکاری با سازمان‌های محرومیت‌زدا، در حرکت اول، ۵۰۰ بسته ارزاق شامل مواد غذایی، بسته بهداشتی و بسته فرهنگی هر کدام به ارزش حدودی ۲۵۰ هزار تومان، تدارک دیده شد که در ایام لیالی قدر، بین دانشجویان نیازمند دانشگاه و خانوارهای نیازمند استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این شرایط سخت هرچند مردم، از نظر فیزیکی از هم فاصله گرفتند ولی دل‌های آن‌ها به یک‌دیگر نزدیک شد و در حال حاضر شاهد یک طوفان همدلی، در کل کشور هستیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: امید است با این حرکت عمومی که در کشور و به‌ویژه دانشگاه‌ها، شکل گرفته است، در آینده‌ای نزدیک، شاهد برطرف شدن مشکلات بهداشتی و معیشتی مردم در این شرایط باشیم.

در این رزمایش ۵۰۰ بسته برای ۵۰۰ خانوار که شامل برنج، سه بسته ماکارونی، دو عدد روغن، سویا، رب، نخود و لوبیا، مرغ، یک بسته شیرینی، چهار عدد ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست، محلول ضدعفونی کننده سطوح، کتاب و نشریه رمضان نگاشت وصال+مسابقه با جوایز نفیس بود، تهیه و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.