سرویس: تولیدی 09:25 - سه شنبه 23 اردیبهشت 1399

مچ اندازی کرونا در آمریکا به روایت یادداشت اصفهان شرق؛

هنرنمایی کرونا ویروس در کشوری که خود را کدخدای دهکده جهانی و ابر قدرت بلامنازع جهان معرفی کرد

کشوری که خود را کدخدای دهکده جهانی و ابر قدرت بلامنازع جهان می پندارد، چنان در چنگ کرونا گرفتار و دچار عجز گردیده، که یک سوم کل مبتلایان و یک چهارم فوتی های کرونا در جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش اصفهان شرق_ولی الله عرب مختاری؛ کرونا ویروس آمد؛ از شرق تا غرب کره زمین را فرا گرفت، و همه جا و همه چیز را به هم ریخت. خیلی از مدعیان را زمینگیر کرد، و نقاب از چهره مفلوک و به ظاهر مغرور آنها برداشت.

کسانی که ادعای پیشرفت و تمدن و ترقی داشتند، و مدعی بودند از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی، علمی و تجهیزاتی به درجه ای رسیده اند، که هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند در برابر آنها قد علم کند، در برابر یک ویروس ناچیز و ناپیدا به زانو درآمدند، و کشتی ادعای آنها به گل فلاکت نشست؛ تا آنجا که شاهد دستبردهای بین المللی و راهزنی و سرقت کالاهای خریداری شده یک کشور توسط کشور ثالث در دریا و فرودگاه و بروز ذات درونی غربی ها بودیم.

سرعت ابتلای مردم بیچاره و حتی مسوولان ارشد کشورهای غربی از جمله نخست وزیر انگلیس و رفتن وی تا پای تابوت و تعداد روز افزون مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشورهای به اصطلاح پیشرفته، و صف های طولانی مردم فلک زده برای دریافت یک وعده عذا در اروپا و امریکا، حمله به فروشگاه ها و خالی کردن قفسه های آنها، و گماشتن نگهبان مسلح برای حفاظت از دستمال کاغذی و توالت؛ تابلوی بزرگی از عجز و بی کفایتی مسوولان این کشورها را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشت؛ و ناتوانی و نداری آنها را برای همگان نمایان ساخت؛ تا آنجا که امریکای جهانخوار از سر استیصال و نداری، به بهانه های واهی، کمک های این کشور به سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد.

از همه بدتر رها کردن سالمندان و افراد دارای مشکلات ذهنی از جمله افراد مستقر در مراکز نگهداری سالمندان و عقب افتادگان ذهنی در چنگال ویروس کشنده کرونا و بی توجهی به درمان این افراد و مرگ مظلومانه این اقشار بی پناه بود، که عمق نکبت و دروغین بودن ادعای کشورهای غربی در زمینه حقوق بشر را بر ملا ساخت.

کشوری که خود را کدخدای دهکده جهانی و ابر قدرت بلامنازع جهان می پندارد، چنان در چنگ کرونا گرفتار و دچار عجز گردیده، که یک سوم کل مبتلایان و یک چهارم فوتی های کرونا در جهان را به خود اختصاص داده ، و رو به زوال و افول بودن قدرت پوشالی این کشور را اثبات کرد، و مدعی ابرقدرتی و قدرت اول جهان در بحث اقتصادی، نظامی و پزشکی و… مقهور این موجود ناپیدا شد؛ و نه نیروهایش و نه امکاناتش ( زرادخانه های هسته ای، ناوها و هواپیماهای جنگی، زیردریایی ها، بمب های اتمی و شیمیایی، تسلیحات کشتار جمعی و لیزری، پهبادهای پیشرفته، هواپیماهای جاسوسی و… ) در این شرایط هیچ به کارش نیامد، و خیلی از نیروهای نظامی شان در ناوها . پایگاه های نظامی و … مبتلا به کرونا شدند.

اما در ایران آنچه خواست دشمنان بود، و بوق های تبلیغاتی و غول های رسانه ای آنها در روزهای اول با شانتاژ خبری و بزرگنمایی تیتر می زدند، عملیاتی نشد؛ و خوابشان آن گونه که انتظار داشتند تعبیر نشد؛ و هر چند متاسفانه شاهد ابتلا و رنج بخشی از جامعه و از دست دادن تعدادی از عزیزانمان و رکود در بخشی از اقتصاد شدیم، اما به حول و قوه الهی این تهدید مدیریت و در بخش هایی تبدیل به فرصت طلایی شد.

با ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و پرستاران و دیگر فعالان کادر درمانی در سطوح مختلف، همت نیروهای جهادی و طلاب علوم دینی، و ورود نیروهای مسلح و دیگر اقشار و افراد مخلص و مطلع از جمله بسیجیان همیشه در صحنه، و همکاری و همراهی مردم شریف و بزرگوار؛ روند ابتلا در جمهوری اسلامی ایران مدیریت و رشد ابتلا کاهش و تعداد فوتی ها روند نزولی به خود گرفت؛ و امیدواریم به لطف الهی و برکت قرآن و عترت و مدیریت مسوولان و همکاری مردم شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس در ایران اسلامی و همچنین درکل جهان باشیم.

چرا که دعای هر روز ما در ماه مبارک رمضان ” اللهم اشف کل مریض ” است؛ و خود را شریک غم همه می دانیم و برای سلامتی و رفع گرفتاری از همه مردم جهان دعا می کنیم و برای درخشش خورشید مهدویت و تشکیل حکومت جهانی عدالت گستر گیتی ردای انتظار پوشیده و مخلصانه تلاش می کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.