سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 01:54 - سه شنبه 23 اردیبهشت 1399

گروه فرصت سازها در ماه رمضان چه کسانی هستند؟

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان یکی فرصت های طلایی است که باید تلاش و کوشش ما این باشد که در این ماه جزء گروه دوم و جزء گروه فرصت ساز باشیم و از فرصت های آن به طور کامل استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمد یزدانی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با بیان آیه شَهرُ رَمِضانُ اُنزِلُ فیهِ القُرآن هُدًی لِلناّسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الهُدی وَالفرقانٌ گفت: دنیا میدان مسابقه است؛ خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: ((اَلَّذی خَلَقَ المُوتَ و الحَیَوةَ لِیَبلُوَکُم أُیُّکُم أُحسَنُ عَمَلاً )) { ملک/2}. ( آن کس که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدام یک از شما بهتر عمل می کنید).

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: لذا خداوند، هدف از خلقت انسان را تلاش برای موفقیت در این مسابقه اعلام کرده است و در این مسابقه ما عضو تیم ملیِ عالم خلقت هستیم.

وی افزود:  زمان و شرایط مسابقه را خداوند اداره می کند و زمان در این مسابقه خیلی محدود و غیرقابل برگشت است و در این زمان محدود خداوند فرصت های زیادی را در اختیار ما قرار داده است و یکی از آن فرصت های استثنایی با شرایط خیلی ویژه، فرصت ماه مبارک رمضان است که یکی از بهترین فرصت ها برای سبقت گرفتن در این میدان مسابقه است.

یزدانی در ادامه عنوان کرد: امام سجاد( ع) این چنین درک فرصت ماه رمضان را از خداوند درخواست می کند: ( اَلهِمنا مَعرِفَةَ فَضلِهِ وَ اِجلالَ فُرصَةِ) یعنی: خدایا به ما توفیق معرفت و فضیلت ماه رمضان و تکریم از این ماه را عنایت کن.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان ها در این مسابقه به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول فرصت سوز و گروه دوم فرصت ساز؛ امّا در گروه اول افرادی هستند که دائماً کار امروز را به فردا و کار فردا را به روزهای بعد می اندازند.

محمد یزدانی بیان کرد: درروایات اسلامی از این موضوع با عنوان تسویف یاد شده است، امیر امومنین(ع) در نامه ای که به یکی از یارنش می نویسند: فتدارک مابقی من عمرک ولا تقل غدا بعد غد فانما هلک من کان قبلک با قامتهم علی الامانی و التسویف (باقی مانده عمرت را تدارک کن و نگو فردا و پس فردا، همانا پیش از تو کسانی هلاک شدند که روی آرزوها و تاخیر انداختن کارها توقف کردند تا اینکه ناگهان امر خداوند فرارسید و…)

یزدانی ادامه داد: اما گروه دوم فرصت سازها هستند و آنها کسانی هستند که از موقعیت های زندگی به بهترین شکل برای رشد و پرورش خودشان استفاده می کنند تا جایی که حتی تهدیدهای زندگی را به فرصت مناسب تبدیل می کنند و بیشترین بهره را می برند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله العظمی سبحانی کتاب ارزشمندی به نام(( رمز پیروزی مردان بزرگ)) تألیف کرده که این کتاب خصوصاً بری جوان های ما بسیار مفید و مناسب است در این کتاب یکی از مهمترین عوامل موفقیت واقعی آدم های بزرگ را استفاده درست و بهینه از وقت معرفی کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: به طور مثال در این کتاب آمده است که دکتر((بورنی)) زبان های فرانسوی و ایتالیایی را در طی رفتن به اداره و بازگشت از آن یاد گرفتند و یا فقید علم و ادب مرحوم((مدرس خیابانی)) یک از آثار گرانبهای خود را که درباره مترادفات زبان فارسی است را هنگام صرف صبحانه نوشته است.

یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد: البته افراط و تفریط اصلاً مناسب نیست، اما نباید همیشه مشغول به تفریح و سرگرمی شد و فرصت های زندگی و بویژه فرصت های خاص زایل شود.

محمد یزدانی ادامه داد: ماه مبارک رمضان یکی از آن فرصت های طلایی است که باید تلاش و کوشش ما این باشد که در این ماه جزء گروه دوم و جزء گروه فرصت ساز باشیم و از فرصت های آن به طور کامل استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.