سرویس: غیر تولیدی 11:11 - دوشنبه 22 اردیبهشت 1399

اهداف پشت پرده طرح اصلاح قانون انتخابات در روزهای پایانی/مجلس دهم روی مجلس ششم را هم سفید کرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اخیر اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: با این طرح قصد ایجاد محدودیت برای شورای نگهبان و نظارت استصوابی را داشتند و مجلس دهم با این کار تقریباً روی مجلس ششم را هم سفید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید جواد ابطحی با اشاره به انتقادات گسترده نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات در روزهای پایانی مجلس دهم، اظهار داشت: آنچه در دفاع از این طرح گفته ‌شده این بود که یک ظرفیت حقوقی و قانونی برای کسانی که رد صلاحیت شدند، ایجاد کنند تا محدودیتی برای شورای نگهبان ایجاد شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته موارد دیگری هم از جمله حذف کلمه «مطلقه» از اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه بود که خلاف قانون اساسی است و هم‌چنین حذف اعتقاد به ‌نظام جمهوری اسلامی که به آن اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از طراحان می‌دانستند این طرح به مجلس فعلی نمی‌رسد، گفت: قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و طراحان که از طیف‌های مختلف به دنبال تصویب این قانون بودند، آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت کمرنگ کردن اسلامیت نظام قدم برداشتند که باید گفت انا لله و انا الیه راجعون.

ابطحی ضمن ابراز تأسف از تصویب این طرح در روزهای پایانی مجلس بیان داشت: من معتقدم مجلس دهم با این کار تقریباً روی مجلس ششم را هم سفید کرد و نباید این کار را در روزهای پایانی انجام می‌داد، بعضی از این آقایان اصلاً بحثشان دفاع از حقوق افراد یا شکایت علیه گزارش‌های کذب نیست بلکه فراتر از آن قصد ایجاد محدودیت برای شورای نگهبان و نظارت استصوابی را دارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح برخی صحبت‌های بی‌اساس درباره علت رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: شورای نگهبان طبق قانون معیارهایی برای تایید یا رد صلاحیت نامزدها دارد که طبق این ملاک‌ها ارزیابی و نظر نهایی را اعلام می‌کند؛ من معتقدم افرادی که رد صلاحیت شدند بیایند علناً بگویند که علت رد صلاحیت‌شان چه بود چرا که خیلی‌هایشان دلایل را می‌دانند اما توجیه می‌کنند.

وی با اشاره به وجود مسائلی نظیر فساد مالی و اخلاقی برای رد صلاحیت برخی از نمایندگان گفت: عده‌ای می‌گویند به خاطر فلان نطق رد کردند در حالی که اصلا چنین چیزی نیست که اگر می‌خواستند بر اساس این معیار رد کنند کواکبیان هم باید رد صلاحیت می‌شد.

ابطحی تصریح کرد:تمام تلاش دشمنان، ستون پنجم و ایادی داخلی‌شان در بعد فرهنگی این است که قوانین را عرفی کرده و از شرعی بودن دربیاورند تا به این ترتیب ولایت مطلقه ‌فقیه هم نباشد و این به معنای استحاله نظام است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن برای حذف نهادهای اسلامی و ارزشی ما گام به گام جلو می‌آید، اظهار کرد: امام(ره) متوجه تلاش برخی برای تغییر جمهوری اسلامی به جمهوری لائیک بودند و همان ابتدا فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.