اصفهان شرق

۱۱۳۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان چشم‌انتظار یاری مردم هستند

کدخبر: 197155
1399/02/20 در ساعت 15:37

به گزارش اصفهان شرق، اسدالله گرجی زاده اظهار داشت: موضوع زندان از جامعه جدا نیست، زندان هم جامعه‌ای است محدود و بسته که به دلیل مسائل امنیتی با فاصله از دیگران قرار گرفته‌اند که امکانات و شرایط خودش را داراست بنابراین باید به این جامعه توجه شود.

وی بیان کرد: استان اصفهان همانند سال‌های گذشته در بحث آزادسازی زندانیان خوب ظاهر شد به گونه‌ای که پیدا کردن نمونه مشابه این شهر در کشور باور پذیر نیست چرا که به واسطه برگزاری برنامه یک شهر ضیافت که به مناسبت ماه مهمانی خدا برگزار می‌شود تا این لحظه توانستیم 29 نفر مددجو را آزاد کنیم. این تعداد با هزینه‌ای تقریب بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان انجام پذیرفت.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: در شرایطی که به وجود آمده و مردم درگیر بیماری کرونا هستند توجه به آزادسازی زندانیان قابل تقدیر است چراکه 1130 نفر زندانی جرایم مالی غیرعمد چشم انتظار کمک‌های مردم هستند که نزدیک به 390 میلیارد تومان هزینه برای آزادسازی آن‌ها لازم هست.

وی در خصوص رعایت اصول بهداشتی در زندان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در زندان، اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم و ضریب افزایش مسائل بهداشتی را بالا برده‌ایم به گونه‌ای که ضدعفونی سطوح و محیط به خوبی انجام می‌شود.

گرجی زاده افزود: زندانیانی که مشکوک به بیماری کرونا هستند قرنطینه می‌شوند و اقلام بهداشتی بین پرسنل و زندانیان منتشر می‌شود بنابراین امیدواریم با یاری مردم زندانیان از جامعه محدود خود رها بشوند.

وی اعلام کرد: درحال حاضر بیش از 6 هزار نفر در مرخصی به سر می‌برند که بیش از 1100 نفر از آن‌ها پایان حبس گرفتند، 1000 نفر هم مشمول عفو رهبری شدند و بسیاری از آن‌ها در حال پیگیری برای عفو هستند تا به فضای زندان بازنگردند تا آمار حجمی زندان کم شود و بتوانیم به کاهش تراکم زندان یاری رسانده و بیماری کمتری را شاهد باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به تراکم جمعیتی که در زندان وجود دارد درحد توان رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود و آموزش‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی‌ها به خوبی صورت می‌گیرد، لازم به ذکر است که باوجود محدودیت‌ها خوشبختانه بیماری در زندان‌های استان اصفهان کنترل شده است و درصورت ممکن اگر کسی هم بیمار می‌شود روند درمانی او پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم