سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:46 - شنبه 03 خرداد 1393

روایت رزمنده بسیجی در عملیات بیت المقدس

وقتی امداد غیبی به کمک فاتحان خرمشهر آمد

احمد صادقی از خاطرات شب عملیات گفت: راز و نیاز با خداوند و خوشحالی برای رسیدن به معبود در شب عملیات از خاطرات به یاد ماندنی من بود.

سوم خرداد، يكي از شيرين‌ترين، باشكوه‌ترين و به ياد ماندني‌ترين روزهاي تاريخ ايران است. در سال ۱۳۶۱ در چنين روزي، خرمشهر پس از نوزده ماه اشغال از چنگال نيروهاي ارتش بعث عراق رهايي يافت و این شهر آزاد شد. به همین منظور به سراغ یکی از رزمندگان بسیجی حاضر در عملیات آزاد سازی خرمشهر رفتیم تا برگی از این دفتر خاظرات را با هم ورق زده باشیم.

احمد صادقی فرزند حاج محمد ساکن حسن آباد جرقویه علیا رزمنده بسیجی به عنوان آرپیچی زن و فرمانده دسته در عملیات آزاد سازی خرمشهر نقش داشته است.

وی حدود 7 ماه در جبهه ها حضور داشته و در دو عملیات بیت المقدس و چزابه شرکت نموده است. این بسیجی رزمنده در بیان خاطرات آن روز، از شهادت همزرمان خود به عنوان تلخ ترین خاطرات آن دوران یاد می کند.

وی در این زمینه چنین می گوید: ساعت 9 صبح وارد دارخوین شدیم. در این موقع ارتش کاملا مسلح عراق با تانک ها و نفر برهای خود ما را زیر آتش قرار دادند. در همین موقع که ما تانکها را نشانه می رفتیم، ناگهان تیری به میرزا حسین برخورد کرد و مجروح شد. در ا ین درگیری ما شروع به شلیک آرپیچی کردیم که تانکها یکی پس از دیگری منهدم می شدند.

ناگهان متوجه شدم که تانکی باسرعت به طرف ما حرکت در حال حرکت است و من به طرف آن شلیک کردم ولی آرپیچی عمل نکرد. حالا در 15 متری تانک هستیم. به همرزمم گفتم اشهد ان …را بخوان، ما رفتنی هستیم. در همین موقع یکی از نیروهای عراقی از تانک بیرون آمد و تیربار را برداشت و خواست به طرف ما شلیک کند که یکی دیگر از امدادهای غیبی اتفاق افتاد. دیدیم که تیربار او فشنگ نداره و در این هنگام ما توانستیم او را به هلاکت برسانیم. منتهی وقتی به عقب برگشتیم دیدم که میرزا حسین صادقی به آرزوی خود که دیدار با خدا و نوشیدن شربت شهادت بود رسیده است .
وی در خصوص نحوه شهادت هم رزم دیگریش چنین می گوید: در مرحله دوم عملیات بیت المقدس 18 کیلومتر را پیاده روی کردیم و برای شروع عملیات اماده می شدیم تقریبا 500 متری عراقی ها رسیده بودیم که خبر رسید عملیات لغو شده و قرار نیست امشب عملیاتی صورت گیرد. در این مرحله قرار بود 20 منطقه به وسعت 20 کیلومتر مربع آزاد سازی صورت گیرد. به همین منظور با رشادت و ذکاوت فرماندهان دو لشکر امام حسین (ع) و محمد رسول الله (ص) دو آرایش منظم در دو طرف عراقی ها انجام گرفتند.

Vater-Mark444

وقتی رزمندگان این دو لشکر به طرف هم حرکت کردند نیروهای عراقی که خود را کاملا اماده کرده بودند در بین انها قرار گرفتند و همگی از بین رفتند و در عرض 2 ساعت منطقه 20 کیلومتری آزاد شد . شهید اصغر طیبی نیز در همین عملیات شهید شد. وی به علت اصابت خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
صادقی در توصیف احساس رزمندگان در شب عملیات بیت المقدس چنین اظهار می دارد که در شب عملیات رزمندگان همگی خوشحال با خدای خودراز و نیاز می کردند و از خداوند طلب شهادت می کردند که برخی از آنان به آرزوی خود رسیدند. در اولین روز بعد از آزاد سازی خرمشهر نیز رزمندگان به شکرانه این پیروزی در مسجد جامع شهر نماز شکر به جای آوردند.
این بسیجی رزمنده با اشاره به این که درعملیات بین المقدس ده نفر از بچه های بسیجی منطقه حضور داشتند اظهار داشت: چهار نفر از ما به نام های اصغر طیبی، میرزا حسین صادقی، محمد صادقی و محمد حیدری کمال ابادی در این عملیات دعوت حق را لبیک گفتند.

Vater-Mark57657657
و سخن پایانی این که :
توصیه من به جوانان و نوجوانان این است که باید اجر این انقلاب و میهن اسلامی را داشته باشند چرا که برای ان چه جوانانی پرپر شده اند و خون خود را فدای آن کرده اند و از جان و مال خود گذشتند پس اکنون ما باید از آن پاسداری کنیم .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.