سرویس: غیر تولیدی 15:15 - پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399

امام جمعه اصفهان:

یوم الله روز قدس به طرق مختلف گرامی داشته شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: روز قدس از زمان نامگذاری، در جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است چرا که خداوند متعال همواره مسلمانان را به مقابله با ظلم و ستم توصیه کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت روز قدس و حماسه سوم خرداد استان اصفهان اظهار کرد: نباید به سبب شیوع کرونا در کشور برنامه‌های دینی مردم مانند مراسم احیا و شب‌های قدر را تعطیل کنیم.

وی افزود: اگر دستورالعمل‌های لازم را در خصوص برپایی مراسم‌های مذهبی رعایت کنیم می‌توانیم شاهد برگزاری اینگونه مراسم‌ها در برخی از امکان بزرگ و روباز با رعایت فاصله و دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور باشیم و از بار معنوی این جلسات بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم برگزاری راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: در ارتباط با روز قدس معتقد هستم با توجه به شرایط حال حاضر کشور و محدودیت در برگزاری راهپیمایی، این روز فرصت مناسبی برای تبیین جریان قدس خواهد بود چرا که بسیاری از افراد به درستی دلیل این راهپیمایی و این نام گذاری را نمی‌دانند.

آیت الله طباطبایی نژاد بابیان راهکارهایی برای ارزش نهادن به روز قدس گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید به اجرای برنامه‌هایی در رسانه ملی بپردازد که نمایانگر اهمیت روز قدس و چرایی برگزاری راهپیمایی در این روز مهم است.

وی با بیان اینکه تعبیر امام خمینی (ره) از اسرائیل به عنوان سرطان، یک تعبیر بسیار پخته‌ای بود تاکید کرد: به طور کلی معنا و مفهوم کلمه سرطان در زبان عربی به معنای خرچنگ است و اگر به نوع حرکت کردن خرچنگ‌ها دقت کنیم می‌توانیم شباهت آنان به اسرائیل را دریابیم چرا که اسرائیل خبیث و جنایتکار در هر شرایطی می‌خواهد مانند خرچنگ راه بیفتد و هر جایی را که توانست به سلطه خود در آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خصوص چگونگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در اصفهان عنوان کرد: در کنار برنامه‌های جانبی و فرهنگی به جای برنامه ریزی برای رژه خودروها در روز قدس اگر در رسانه‌های جمعی عنوان شود که این راهپیمایی با حضور گروه‌های موتور سوار و دوچرخه سوار در یکی از خیابان‌ها و میدان‌های کم تردد شهر برگزار می‌شود، بار مثبتی خواهد داشت که در این خصوص صدا و سیما و رسانه‌های جمعی دیگر به خوبی می‌توانند به پوشش این مراسم بپردازند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: روز قدس از زمان نامگذاری، در جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است چرا که خداوند متعال و پیشوایان دینی، همواره مسلمانان را به مقابله با ظلم و ستم توصیه کرده‌اند و به همین جهت باید تلاش شود با توجه به شرایط بیماری، به طرق گوناگون با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی یوم الله روز قدس گرامی داشته شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.