سرویس: غیر تولیدی 10:46 - جمعه 19 اردیبهشت 1399

مهم‌ترین برنامه‌های نمایندگان مردم اصفهان در دوره جدید مجلس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نمایندگان در مسائلی مانند جذب سرمایه‌گذاران، جذب بودجه برای منطقه، بسترسازی برای استفاده بهینه در امر کشاورزی، صنعت، راه و ترابری و… کلان‌نگر باشند، مشکلات شهری و منطقه‌ای نیز حل خواهد شد ولی اگر نگاه نمایندگان منطقه‌ای باشد، به برنامه‌های کشوری ضربه خواهد خورد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک، در خصوص لزوم همگرایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده در ۵ دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌ام، در دوره‌ای از مجلس ۲۰ نماینده از استان اصفهان حضور داشتند که رئیس مجمع هم مرحوم پرورش بود و مجلس شورای اسلامی به مدت ۴ سال با قدرت استان اصفهان اداره می‌شد و وحدت بسیار خوبی میان نمایندگان مجلس وجود داشت، در دوره دهم وحدت نسبی میان نمایندگان وجود داشت که البته به اندازه مطلوب نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در توصیه به نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان دوره بعد مجلس بهتر است از هرگونه سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی پرهیز کنند که آثار منفی این‌گونه حرکات برای مردم خواهد بود؛ همچنین باید هدف خود را بر کار برای حل معضلات و مطالبات مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذارند که این مسأله خود عامل وحدت خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: موضوعات امروز استان اصفهان دو بخش است، بخش اول موضوعات استانی است که مسأله آب و انتقال آب به فلات مرکزی مهم‌ترین آن‌ها است، سالیان طولانی بر این موضوعات کار شده و مصوبات شورای عالی آب به خوبی پیش رفته و اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

سالک افزود: این موضوع باید توسط نمایندگان جدید مجلس پیگیری شود تا هر چه زودتر نتیجه‌ای که هم برای استان چهار محال و بختیاری و هم استان اصفهان و حتی دیگر استان‌ها مفید است، حاصل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر قطار سریع‌السیر است که حدود هشتاد درصد از اقدامات زیرساختی آن انجام شده و با حضور وزیر راه و شهرسازی سرعت عمل پیدا کرده است، نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی باید این مورد را نیز به‌طور جدی پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مسأله دیگر است که صحبت‌های اولیه توسعه این فرودگاه انجام شده، زمین‌ها تصاحب شده و اقدامات اولیه توسعه انجام گرفته است تا در ادامه این فرودگاه به فرودگاهی بین‌المللی و جهانی که برای گردشگری، صنایع، ارتباطات داخلی و خارجی و… مفید است، تبدیل شود.

سالک درخصوص دیگر مشکلات مهم استان اصفهان گفت: مطالبات داخلی استان مانند مسأله بیکاری و بسترسازی برای ایجاد اشتغال برای بیکاران به‌ویژه تحصیل‌کردگان، موضوع دیگر است؛ مسائل ذکر شده باید محور کار نمایندگان مجلس اصفهان در دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط نمایندگان مجلس با مردم اظهار کرد: ارتباطات با مردم باید منطقی و به دور از هرگونه حرکت عوام‌فریبانه باشد، نمایندگان با شفافیت، صداقت و اخلاص با مردم ارتباط برقرار کنند، این‌ درست نیست که از مردمی که به آن‌ها رأی دادند فرار کنند.

وی با بیان این‌که نماینده مجلس باید کلان‌نگر باشد، تصریح کرد: اگر نماینده مجلس نگاه منطقه‌نگری و بخشی‌نگری داشته باشد و یا بخواهد خود را مطرح کند، مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند؛ اگر نمایندگان در مسائلی مانند جذب سرمایه‌گذاران، جذب بودجه برای منطقه، بسترسازی برای استفاده بهینه در امر کشاورزی، صنعت، راه و ترابری و… کلان‌نگر باشند، مشکلات شهری و منطقه‌ای نیز حل خواهد شد ولی اگر نگاه نمایندگان منطقه‌ای باشد، به برنامه‌های کشوری ضربه خواهد خورد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.