اصفهان شرق

لزوم موضع گیری وزارت اطلاعات در خصوص فعالیت سفرای دارای سابقه امنیتی در کشور

کدخبر: 197082
1399/02/20 در ساعت 03:41

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون مصادیق بسیاری از دشمنی برخی کشورها نظیر آمریکا و انگلیس برای ما ثابت شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب تا الان بر یک اصل کلی اعتقاد داریم و آن عبارت است از اینکه سفارت خانه های اروپایی در ایران عامل سازمان های امنیتی جهانی هستند و شاهد این ماجرا حمایت سفارت خبیث انگلیس در تهران و کشورهای دیگر نظیر آلمان و فرانسه؛ از فتنه گران 88 بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هرجا سفرای کشورهای مذکور در امور ما دخالت کردند، با ذلت پاسخ گرفتند، گفت: اگر خاطرتان باشد؛ زمانی کشورهای اروپایی در امور کشور ما دخالت کردند و رهبر معظم انقلاب با آنها برخورد کردند و آنها گفتند ایران را ترک می کنیم؛ ولی دیری نگذشت که با ذلت و اتوبوسی به ایران بازگشتند و این موید این مطلب است که آنها دیدند با رفتنشان هیچ آسیبی نه تنها به نظام وارد نشد بلکه مردم پشت سر رهبری و نظام قوی ایستادند تا گزندی به نظام وارد نشود.

وی به نفوذ نظام استکبار اشاره و افزود: یادمان نرفته است که استکبار و نفوذش کاری کرد که پسر شیخ فضل الله نوری پای دار پدر کف زد و این نشان از نفوذ منفی استکبار بر جوامع و فریب مردم دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، هدف کشورهایی نظیر انگلیس در جهت گسترش اختلاف و درگیری در داخل کشور است، عنوان کرد: تعجبی نیست که سفیر کشوری مثل آلمان، عنصر جاسوسی باشد و ما نسبت به دیگر کشورهای اروپایی نظیر انگلیس هم این نگاه را داریم ولی تعجب اخیر ما در خصوص موضع اخیر دولت آلمان علیه حزب‌الله است.

وی ادامه داد: آلمان نیروی انقلابی حزب الله را مورد اتهام قرار داد و حرف هایی زد که قابل اغماض نیست ولی سید حسن نصرالله جواب قاطع و کوبنده ای به آنها داد و نکته مهم اینجاست که آلمان این مزدوری را به صورت دیکته از آمریکا و انگلیس دریافت کرد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه، کشورهای اروپایی در پوشش خبری خاص، جاسوس به ایران فرستادند، افزود: سابقه جاسوسی در ایران به امروز و دیروز خلاصه نخواهد شد و ما از جاسوس بودن سفیر آلمان در کشور زیاد متعجب نیستیم زیرا دشمن ضربه های سنگینی طی 41 سال از پیروزی انقلاب از نظام اسلامی خورده است و هرجور هست قصد جبران ضربه را دارد ولی قدرت و بصیرت نظام و رهبری مانع بزرگی در برابر آنهاست.

وی تصریح کرد: دشمن افراد ضعیف الایمان را برای اجرای اهداف شومشان جذب می کند ولی فکر می کند امروز هم مانند دیروز می تواند با دادن یک وعده شام، ملت ایران را فریب دهد ولیکن نمی داند که امروز بصیرت ملت ایران نسبت به دیروز فراتر رفته و  نظام محکم و قوی در مقابل نقشه های شومشان ایستاده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: در زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، من به عنوان سرباز ولایت در سمت فرماندهی سپاه بودم و افتخار درگیری مستقیم با آمریکای جنایتکار را دارم و بازگو کردن این مطلب به این خاطر است که بگویم، بنده از قبل تا بعد از انقلاب، به وضوح ددمنشی استکبار را دیده و خواهم گفت که استکبار غیر قابل اعتماد است.

وی تصریح کرد: تعجب ما از عدم موضع وزارت خارجه ایران از موضع اخیر دولت آلمان علیه حزب‌الله است که چرا در این خصوص دفاع نکرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره دوباره به موضوع مطرح شده در خصوص جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران، خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات باید اگر شرایط سیاسی کشور ایجاب می کند با دنبال کردن این مطلب باید در خصوص فعالیت سفیر آلمان به عنوان جاسوس در کشور موضع گیری کند.

انتهای پیام/