اصفهان شرق

اینجا نوجوانان اصفهانی فرمانده هستند/ در کار جهادی بازنشستگی ممنوع!

کدخبر: 197016
1399/02/20 در ساعت 01:30

به گزارش اصفهان شرق، کمتر از یک ماه می گذرد که صحنه ی همدلی در سرزمینم ایران، با فرمان رهبر معظم انقلاب، رنگ و بوی دیگری یافته است و مردم از هر قشر، پیر و جوان، لبیک جانانه ای به امر ولی امر مسلمین داده اند.

میدان، همان میدانِ روزهای دفاع مقدس است و سنگر و خاکریز، همین جا در قلب شهرها جاگرفته؛ گویا باید امروز نیز از حضور و یک رنگی صحبت کنیم؛ چیزی که سال هاست در بین جوانانی با لباس خاکی بسیجی و سربازانی با لباس اخلاص به خوبی مشاهده شده است.

و اما با صدای مواسات و همدلی در روزهای سخت شیوع کرونا، زندگی به گونه ای دیگر تغییر کرد؛ مساجدی که به دلیل بیماری تعطیل شده بود با شعار کمک به مردم آسیب دیده و حضور جوانان عاشق خدمت رسانی، به روی خادمان مردم باز شد و سنگر خاکی طلائیه در دل همین مساجد شهر تغییر مکان داد.

فکه و شلمچه ی این روزهای کرونایی، همین جاست و سرباز غیور تفنگ بر دست، در خیابان های همین شهر قدم می زند تا گره ای از خانواده های آسیب دیده از کرونا بگشاید.

اسلحه جوانان عاشق، این روزها به سم پاش هایی تغییر شکل داده است تا بتواند چهره ی غبار گرفته شهر از یک ویروس منحوس را به پاکی و سلامتی بکشاند.

حضور و فرماندهی نوجوان 18 ساله اصفهانی که فعالانه برای مدیریت گروه جهادی وارد عمل شده، آنهم در شهری که در یک روز 370 شهید را تشییع کردند، دور از ذهن نیست.

چندی قبل، از فعالیت گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در شهر اصفهان به واسطه یکی از اعضای گروه، خبر یافتم و نکته جالب توجه، فرماندهی و مدیریت محمد مهدی شاه پیری نوجوان 18 ساله این گروه بود.

مصمم شدم تا مصاحبه ای با این نوجوان 18 ساله داشته باشم. مصاحبه زیر حاصل گفتگوی دو ساعته اصفهان شرق با این نوجوان فعال است.

*معرفی مختصری از خودتان و نام گروه داشته باشید و اینکه از چه موقع کارا شروع کردید؟

محمد مهدی شاه پیری هستم متولد سال ۱۳۸۱ و خدا را شکر می کنم که بنده حقیر به عنوان مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در حال حاضر خدمتگزار مردم و محرومین منطقه هستم.

گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) از حدود 3 تا ۴ ماه پیش به صورت تقریباً غیر رسمی کارش را شروع کرد و در حال خدمت رساندن به مردم از طریق کمک به محرومان محله بودیم ولی زمانی که کرونا به کشور وارد شد، تصمیم گرفتیم تا گروه جهادی خود را به صورت منسجم تر درآورده و خیلی محکم وارد صحنه شویم و فعالیت های خود را از تولید ماسک و ضدعفونی معابر، مغازه ها و خودروها آغاز کردیم و می توان گفت، شروع کار برای مقابله با کرونا از انجا بود.

* اهداف و برنامه های گروه چیست و تا چه موقع این فعالیت های جهادی شما ادامه دارد؟

کار جهادی برای ما بسیجیان به عنوان یک شغل است که بازنشستگی و خستگی ندارد و این را همه بچه ها یقین دارند که وقتی وارد کار جهادی شدند، این گونه نیست که بعد از مدتی رها کنند و بروند دنبال زندگی! هدف عالی ما هم کمک به کشور و مردم است و اینکه بتوانیم برای ظهور امام زمان عجل الله قدمی برداریم.

اصلا قرار نیست که گروه جهادی کارش عقب افتاده یا حتی متوقف شود.

از موقعی که رهبر انقلاب فرمودند که جا دارد که رزمایش بزرگی به اسم همدلی مومنان، کمک مومنان در کشور راه بیفتد و محرومین خیلی خاص مورد توجه قرار گرفته شوند، به صورت خیلی قوی‌تر جلسه گذاشتیم و این نکته را یادآور شوم که صحبت حضرت آقا برای ما بچه بسیجی ها و هیئتی ها یک ملاک و محرک قوی است و روحیه ما را بیش از پیش تقویت می کند.

بعد از فرمایش رهبری، قبل از ماه رمضان جلسه گرفتیم و چند نفر از اعضای قرارگاه، همفکر شده و تصمیم گرفتیم تا نامی برای گروه جهادی بگذاریم زیرا بر این باور بودیم که قرار نیست گروهی که برای رضای خدا و کمک به مردم شکل گرفته از میان برود و بر این اساس به برکت نام امام حسن مجتبی علیه السلام، اسم گروه شد کریم اهل بیت(ع) و این روزها به برکت نام مبارک امام حسن(ع)، منسجم به جلو حرکت کرده ایم در صورتی که از خودمان هیچ چیزی نداریم جز توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع).

بعد از تشکیل و نامگذاری گروه، در قرعه کشی نام من به عنوان مسئول و خدمتگذار این گروه جهادی انتخاب شد و از خدا در تمام لحظه ها کمک می طلبم و این را اضافه کنم که هدف ما فقط و فقط کمک به مردم و رساندن بسته های معیشتی و بسته های کمک مومنانه به مردم نیست بلکه برای هدف منسجم تر به میدان آمدیم.

* آقای شاه پیری از اهداف گروه جهادی بیشتر برای ما بگویید؟

هدف هایی که برای اینده در نظر داریم، روی مسائلی مثل اشتغالزایی و کارآفرینی قرار دارد و در صحبتی که با اعضای گروه داشتیم، قصدمان انشالله یک کارآفرینی عالی برای حل معضل بیکاری البته در حد گروه خودمان است، این را تاکید می کنم که همه ما باید دست واحد برای تحقق شعار سال(جهش تولید) باشیم و همانگونه که برای شکست کرونا حاضر شدیم، برای شکست بیکاری هم یک یاعلی بگوییم.

اشتغالزایی مد نظر ما هم حول یک محور قرار ندارد، برای مثال حتی برای اشتغال زنان بی سرپرست و بد سرپرست و راه اندازی مشاغل خانگی هم برنامه داریم ولی هدف متمرکز روی یک نقطه نیست زیرا ملاک کار ما فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و هست. ما از لحاظ اجتماعی همینطور که در صحبت های حضرت آقا مطرح شد، فعالیت خواهیم داشت و ان شالله این برنامه در آینده صورت می گیرد.

* تا امروز چند بسته معیشتی توزیع داشته اید؟

بسته های غذایی به ارزش تقریبی 2 میلیون ریال شامل اقلامی مانند مرغ، برنج، گوشت و روغن و غیره است که همه بین نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

* دامنه توزیع محرومین هستند یا آسیب دیدگان از کرونا را شامل می شود؟

توزیع ما هم برای آسیب دیدگانی که زمان کرونا برای آنها مشکلاتی پیش آماده بود را شامل شد و هم به نیازمندانی که شناسایی شده بودند؛ کار کمک رسانی ما همه اقشار محروم را تحت پوشش قرار داده و برای کمک کردن محدودیتی نداریم، البته این را باید ذکر کنم که گروه های جهادی و کمک رسانی آنها منوط به کمک خیران و دیگر اقشار جامعه است و از همین تریبون تقاضا دارم تا خیران  مردمی که توان کمک دارند، خودشان را عضوی از گروه جهادی بدانند و کمک های خود را به گروه جهادی واریز کرده تا ما بتوانیم این بسته های معیشتی را به محرومان برسانیم.


* از یکی از دوستان شما شنیدم که کمک های شما فراتر از محله هم رفته است، چرا شرق اصفهان را برای کمک رسانی انتخاب کرده اید؟
شرق اصفهان را به خاطر آشنایی برخی از دوستان شناخت پیدا کردیم و مقداری از کمک ها به خانواده های نیازمند آن منطقه اهدا شد، البته اگر کمک های دریافتی ما بیشتر شود، قطعا در آینده دامنه کمک رسانی منوط به محله نشده و به مناطق محروم شرق اصفهان، حاشیه کلان شهر اصفهان و دیگر مناطق خواهد رسید و این نکته را یادآور شوم که همه گروه های جهادی که نگاه خدمت رسانی به محرومان را دارند، هر جا احساس کنند، نیازمندی وجود دارد، لحظه ای متوقف نخواهند شد.

*زیر نظر کجا کار میکنید، کمک ها از چه راهی تامین شده و در زمینه توزیع چه کسانی همکاری کردند؟

همه ما بچه های بسیجی هستیم و دهه هشتادی هایی که انشالله کسی توان این را ندارد که ترمز فعالیتشان را بکشد و واضح تر بگویم ما آتش به اختیار و گوش به فرمان ولایت وارد میدانی شده ایم که هدفش مقدس است.

بچه بسیجی، کار را با توکل به خدا شروع می کنند ولی با هدف و برنامه کار را ادامه می دهد، ما هم کارمان را از مسجد شروع کردیم و کمک ها از مردم و خیرین دریافت شد، کسانی که با نیت قلبی که داشتند و برای خشنودی خداوند، کمک خود هر چند کم را به مرکز ما که به عنوان یک مرکز نیکوکاری محله ای فعالیت دارد، اهدا می کردند و ما کمک ها را بین نیازمندان توزیع می کردیم. بچه های گروه، بسیجی و پاکار هستند و البته باید یادآور شوم که گروه جهادی ما در بسیج نام و نشان دارد و طی جلساتی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم، انشالله در آینده و با کمک بزرگواران، بتوانیم فعالیت بهتری را شاهد باشیم.

* پیش بینی می کنید، تا پایان ماه مبارک چه تعداد سبد غذایی و کمک معیشتی توزیع کنید و آیا برنامه دیگری برای ماه مبارک رمضان دارید؟

امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه مبارک حدود 300 بسته معیشتی به نیازمندان تحویل دهیم و همچنین لازم است بگویم که برخی از خیرین کارت های اعتباری را برای کمک و به نیتی که دارند به گروه ما اهدا کرده اند که با توجه به توانایی خانواده نیازمند، کارتها به افرادی تحویل داده می شود که توان بدنی برای خرید دارند ولی از قدرت مالی برخوردار نیستند.

لازم به ذکر است، انشالله در سه شب قدر، هر وعده، 313 پُرس افطاری از طرف گروه کریم اهل بیت(ع) توزیع می شود.

در پایان باید بگویم که اگر کمک ها بیشتر شود، قطع به یقین توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان به نوبه خود افزایش خواهد داشت و از همه مردمی که این گفتگو را می خوانند، درخواست می کنم که وارد کانال گروه جهادی ما شوند و کمک های مومنانه خودشان را هر چند اندک به دست ما برسانند.

لینک کانال گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در ایتا
@imamekarim

روش های پرداخت کمک خیرین:
  واریز به شماره كارت
5041-7210-7681-0564
«بانك رسالت» به نام حسین عسگری

*********************

به گزارش اصفهان شرق، شیوع بیماری منحوس کرونا هر چند برای همه جوامع مشقت هایی را به همراه داشته و خواهد داشت ولی در جامعه اسلامی ایران همه چیز به یُمن همدلی و مواسات مردم، به گونه ای دیگر رقم خورد. اینجا مهد جوانانی است که یک روز با عوض کردن تاریخ تولدشان در شناسنامه راهی دفاع مقدس شدند و دیگر روز گروه جهادی با حضور دهه هشتادی های پرتلاش و باهمت تشکیل داده و آرزوهای بلندی برای خدمت به مردم را در سر می پرورانند. ولی همه اینها با توکل به خدا و همراهی خیرین رنگ ماندگارتری به خود می گیرد و اصفهان شرق نیز در حمایت از تلاش بسیجیان نوجوان حاضر در گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) از شما خواننده گرامی و خیرین عزیز، درخواست کمک رسانی بیشتر به این عزیزان را دارد.

خداقوت آقا محمد مهدی شاه پیری، مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) و اعضای باصفای این گروه

انتهای پیام/ زهرا شجاعی