سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:15 - چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه:

سه برابر ظرفیت مورد نیاز اتوبوس اختصاص داده‌ایم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فعال است در حالی که تعداد مسافران ۲۰ درصد این ظرفیت است و نسبت به شرایط عادی ۲۰ تا ۲۵ درصد مسافر داریم.

به گزارش اصفهان شرق؛ قدرت افتخاری در خصوص نبودن اقلام بهداشتی در اتوبوس‌ ها، اظهار کرد: تأمین مواد بهداشتی از قبیل ماسک و ژل ضدعفونی بر عهده شرکت اتوبوسرانی نیست و فقط الزام داریم که مردم را کنترل کنیم که با خود ماسک و دستکش هنگام سوار شدن به اتوبوس همراه داشته باشند.

وی افزود: هنوز هیچ مجموعه‌ای در استانداری یا شهرداری، برای اتوبوسرانی چنین قاعده‌ای نگذاشته که خودتان بروید ماسک تهیه کنید و در دسترس عموم قرار دهید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، ادامه داد: در دستورالعمل آمده است که مسافران باید ماسک داشته باشند و دستشان را قبل از ورود به اتوبوس و بعد از خروج از آن ضدعفونی کنند و هیچ ابزار، تجهیزات و هزینه‌ای برای اتوبوسرانی تعریف نشده است که این تجهیزات را تهیه کنیم یا ماسک و دستکش رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

افتخاری گفت: در روزهای اول شیوع کرونا ۲ هزار ماسک رایگان در اختیار مسافران قرار دادیم و حتی در باجه‌های اصفهان کارت ماسک پارچه‌ای قابل شستشو با قیمت ۶۰۰ تومان گذاشتیم تا مردم به راحتی بتوانند خرید کنند. مشکل اصلی اینجاست که هیچ قدرت قهریه یا الزامی برای مسافران وجود ندارد که بتوانیم کسانی را که ماسک نمی‌زند یا دستشان را ضدعفونی نمی کنند سوار اتوبوس نکنیم.

وی افزود: در حال حاضر هزینه‌های شرکت اتوبوسرانی بسیار بالاست و درآمدهایمان به صفر رسیده است و فقط توانستیم برای رانندگان ناوگان اتوبوسرانی ماسک، ماده ضدعفونی کننده و سپر شفاف شیشه‌ای که از نایلون است تأمین کنیم و به رانندگان گفته‌ایم که به مسافران تأکید کنند که ماسک بزنند، اما اینکه نگذاریم مسافری سوار شود هنوز هیچ دستورالعملی به اتوبوسرانی داده نشده است، بنابراین مسافر نباید از شرکت اتوبوسرانی انتظار ماسک و ماده ضدعفونی کننده داشته باشد و باید خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه به سختی حقوق کارکنان خود را تأمین می‌کنیم، ادامه داد: سه برابر ظرفیت مورد نیاز اتوبوس گذاشته‌ایم، منتها وقتی اتوبوس در ایستگاه توقف می‌کند، مسافر قصد سوار شدن دارد و به توصیه راننده که می‌گوید اتوبوس بعدی ۱۰ دقیقه دیگر می‌آید توجه نمی‌کند. حتی در مسیرهای “بی آر تی” که شلوغ است مشکل اتوبوس نداریم و مسافر صبر نمی‌کند تا چند دقیقه بعد اتوبوس بیاید.

افتخاری گفت: مردم باید خودشان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بهترین راهکار این است که استفاده از ماسک و ماده ضدعفونی کننده را اجباری کنیم تا حداقل اگر فاصله رعایت نمی‌شود از ماسک استفاده شود.

انتهای پیام

ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.