سرویس: غیر تولیدی 17:01 - سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

سازمان بازرسی و مجمع رهروان امر به معروف برای مبارزه با فساد همکاری می‌کنند

تفاهم نامه همکاری بین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بازرسی استان اصفهان به منظور مبارزه با فساد امضا شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، تفاهم نامه همکاری بین مجمع رهروان و سازمان بازرسی استان اصفهان به منظور مبارزه با فساد با حضور سردار جواد استکی رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و سیدمحمد مهدی طباطبایی بازرس کل استان امضاء گردید.

در این جلسه طباطبایی بازرس کل استان اصفهان به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: اگر جامعه را یک پیکر بدانیم خونی که در رگ‌های این پیکر در جریان است مردم هستند و امر به معروف و نهی از منکر موجب تصفیه این خون می‌شود که باید همه در این امر شرعی و قانونی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: امروز جامعه در خصوص مسائل اقتصادی مورد التهاباتی قرار گرفته است و به فرموده مقام معظم رهبری  اگر نگاه به داخل و تولید داخل داشته باشیم و بر اجرا نظارت کنیم بیش از 90 درصد از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

بازرس کل استان اصفهان به تلاش‌های دشمنان در خصوص متوقف کردن کارها اشاره کرد و  اظهار داشت: در حوزه اجرا با توجه به سختی‌ها و دغدغه‌ها دشمنان نظام در تلاشند و کار خود را برای متوقف کردن نظام انجام می‌دهند ولی باید به مدیران اجرایی کمک کنیم تا نقشه دشمنان نقش بر آب شود و مطمئنا با کمک به مدیران اجرایی هر روز بیشتر از پیش شاهد موفقیت‌ها و فتح قله‌ها خواهیم بود.

وی به ظرفیت تشکل‌های مردمی اشاره و بیان کرد: توان و تخصص علمی و اجرایی تشکل‌ها یک ظرفیت منحصر به فردی است که باید از این ظرفیت‌ها برای مبارزه با فساد و سوء استفاده از بیت‌المال استفاده کرد که موثر بودن و خروجی اقدامات این تشکل‌ها موجب آرامش جامعه و مردم خواهد بود.

طباطبایی در پایان تصریح کرد: این نخستین تفاهم نامه همکاری درکشور است که  بین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و سازمان بازرسی استان می‌باشد که سازمان در نظر دارد از ظرفیت ناظران مجمع در مبارزه با فساد و کمک به مدیران اجرایی از آن بهرمند شود و امیدواریم که این همکاری‌ها موجب رفع نگرانی‌ها و دغدغه مردم شود.

در این جلسه سردار جواد استکی رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به نارضایتی مردم از فساد در معدود دستگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مردم از فساد ناراحت و نگرانند و اگر با این فسادها مبارزه نشود موجب نارضایتی مردم خواهد شد و به نظام و انقلاب ضربه وارد خواهد شد که متاسفانه این فسادها و سوء استفاده‌ها نشأت گرفته از باند بازی‌های حزبی و سیاسی می‌باشد و باید با این فسادها به جد مبارزه کرد و مردم هم همیشه حامی مبارزه با فساد و از برخورد با مفسدین خوشحال بوده‌اند.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بازرسی استان اصفهان نقطه عطفی برای همکاری ناظرین متخصص و دغدغه مند در مبارزه با فساد می‌باشد که ناظرین مجمع با طی مراحل آموزش تخصصی که از سوی سازمان بازرسی صورت خواهد ه گرفت بعنوان همکار افتخاری با آن نهاد همکاری خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا صادق زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به تشکیل قرارگاه تخصصی جهادی قسط و عدل اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ارادت به امام زمان(عج) و صحنه‌ها و جلوه‌های جامعه مهدویت که جامعه‌ای همراه با قسط و عدل، عزت و برادری وهمیاری می باشد مجمع رهروان امر به معروف قرارگاه تخصصی جهادی قسط و عدل حضرت امیرالمومنین (ع) را راه اندازی نموده است.

وی افزود: در این قرارگاه تخصصی جهادی گروهایی متشکل از گروه تخصصی جهادی مشاوران کارشناسان قضایی، گروه تخصصی جهادی بازرسین و گروه تخصصی جهادی معاضدت‌های قضایی می‌باشد که هر کدام به صورت دوسویه و طبق تخصص خود با دستگاه‌های نظارتی و قضایی همکاری خواهند داشت.

حجت الاسلام صادق زاده به مطالبه گری از دوائر دولتی اشاره و بیان کرد: از آنجا که مطالبه‌گری از ادارات دولتی و نهادها  و جلوگیری از اقدامات غیر قانونی به عهده دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی می‌باشد این تفاهم نامه همکاری با استفاده از ناظرین ویژه و متخصص مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در مبارزه با فساد که خود یک معروف بسیار بزرگی می‌باشد که موجب رفع نگرانی‌های مردم متدین و انقلابی اصفهان خواهد شد و 5 هزار ناظر مجمع در این مباحث همکاری خواهند داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.