سرویس: غیر تولیدی 21:53 - سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

مراسم لیالی قدر در چند مکان مشخص اصفهان برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به دغدغه متدینین در باره شب قدر، آیین‌های ویژه این شب در چند مکان مشخص اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استاندارس اصفهان، حجت‌الله غلامی اظهار کرد: در شهر اصفهان میدان امام علی(ع)، باغ غدیر، باغ رضوان، ورزشگاه تختی، ورزشگاه ۲۲ بهمن و مسجد سید برای بررسی کارشناسی و امکان‌سنجی برگزاری این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انتخاب شده‌اند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز بسته به تعداد جمعیت ۲ یا ۳ مکان سر باز توسط کمیته‌ای متشکل از امامان جمعه، فرمانداران، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی و برخی دستگاهای دیگر پس از بررسی و امکان سنجی، انتخاب و برای برگزاری این مراسم معرفی می‌شود.

وی با اشاره به پخش زنده این مراسم از شبکه‌های صدا و سیما گفت: شهروندان حتی‌المقدور در خانه، برنامه‌های عبادی این شب را دنبال کنند.

غلامی با اشاره به ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: ممنوعیت توزیع پذیرایی و نذری، همراه آوردن زیرانداز و کتاب‌های ادعیه و قرآن، رعایت فاصله در نشستن، محدودیت زمانی برگزاری این مراسم از جمله شرایط مراسم لیالی قدر امسال است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با اشاره به منوط شدن بازگشایی مدارس و مساجد به سفید شدن وضعیت شهرستان‌های استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موظف شد وضعیت شهرهای مختلف را بررسی و به محض تبدیل وضعیت یک شهرستان به وضعیت سفید، این مساله را اعلام کند.

وی گفت: همچنین آموزش و پرورش استان موظف شد مقدمات امر تا ۲۷ اردیبهشت را فراهم کند تا در صورت اعلام وضعیت سفید شهرستانی نسبت به بازگشایی مدارس آن اقدام شود و بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشک اصفهان و کاشان، تاکنون از مجموع ۲۴ شهرستان اصفهان تنها شهرستان بویین میاندشت در وضعیت سفید قرار دارد.

غلامی اضافه کرد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از ۷۸ درصد واحد صنفی و تولیدی استان کُد بهداشتی دریافت کرده‌اند و بر اساس نظارت‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد این واحدها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.