سرویس: اجتماعی 01:21 - سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

رئیس آموزش و پرورش بخش بن رود:

معلمان در کنار مدافعان سلامت، ایثارگرانه آموزش را به خانه ها بردند/ کمبود 20 درصدی نیرو در آموزش و پرورش منطقه بُن رود

رئیس آموزش و پرورش بخش بن رود گفت: معلمان چندین برابر قبل کار کردند تا بتوانند دانش آموزان را به کلاس ها برسانند؛ محتوای کتب درسی اکثرا تدریس شده و اگر مقداری از برخی دروس باقی مانده باشد تدریس می‌شود.

محمد حیدری در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن تبریک به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: برنامه نکوداشت مقام معلم امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار نشد ولی زحمات این قشر زحمت کش به خوبی مشهود بوده و مسئولان در پیام های تبریک، حداقل کار را برای پاسداشت این روز انجام دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود با تشکر از حضور مسئولان و اعضای بسیج دانش آموزش شهید رجایی در محل اداره، تصریح کرد: این حضور ارزشمند را ارج می نهیم و قطع به یقین نمونه این اقدامات می تواند در افزایش انگیزه معلمان تاثیرگذار باشد ولی باید به این نکته اشاره کنم که معلم در سخت ترین شرایط دست از اموزش به دانش آموزان برنمی دارد حتی اگر تجلیلی از آنها نشود.

وی به جایگاه رفیع مقام معلم در احادیث و روایات اشاره کرد و افزود: این روزها در کنار مدافعان سلامت، معلمان نیز تلاش کردند و ایثارگرانه آموزش را به خانه ها بردند هر چند که مدارس به صورت ظاهری تعطیل بود، اما آموزش تعطیل نبود.

حیدری در مورد میزان تدریس دروس در فضای مجازی، گفت: معلمان چندین برابر قبل کار کردند تا بتوانند دانش آموزان را به کلاس ها برسانند؛ محتوای کتب درسی اکثرا تدریس شده و اگر مقداری از برخی دروس باقی مانده باشد تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد دانش آموزان بن رود آموزش ها را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می دهیم آن دسته از دانش آموزانی که از فضای مجازی محروم بوده اند و  نتوانسته اند از کلاس ها استفاده کنند، نگران نباشند؛ به مرور زمان با تمهیدات آموزش و پرورش این آموزش ها به آنها خواهد رسید.

رئیس آموزش و پرورش بن رود در مورد روند برگزاری امتحانات پایان سال، گفت: امتحانات ارزشیابی براساس میزان محتوای آموزش داده شده هر معلم برگزار شده و به صورت معلم محور است و امتحانات نهایی نیز اگر شرایط خاصی پیش نیاید از ۱۷ خرداد ماه به مدت سه هفته برگزار خواهد شد.

وی برگزاری امتحانات اکثر پایه های تحصیلی را به صورت غیر حضوری اعلام و تصریح کرد: امتحانات پایه های اول تا ششم که نمرات به صورت توصیفی است به صورت غیر حضوری برگزار شده و امتحان هماهنگی پایه ششم امسال برگزار نمی شود و همچنین امتحانات پایه هفتم تا یازدهم نیز براساس آموخته های دانش آموزان برگزار خواهد شد و نمره به صورت غیر حضوری داده می شود.

حیدری ادامه داد: فقط امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش بن رود در مورد کمبود معلم در مدارس بخش تصریح کرد: در آموزش و پرورش هر ساله تعدادی نیرو بازنشسته می شوند و این باعث می شود که با کمبود معلم مواجه شویم؛ در حال حاضر آموزش و پرورش بن رود با ۲۰ درصد کمبود نیرو مواجه است که البته این به آن معنا نبوده که کلاس ها خالی مانده باشد.

حیدری افزود: آموزش و پرورش از معلمان بازنشسته، حق التدریس و خرید خدمات برای پر کردن این خلا استفاده کرده است؛ با توجه به برنامه ریزی های دولت به مرور این کمبودها از طریق دانشگاه فرهنگیان، آموزش و سنجش و خرید خدمات جبران خواهد شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰نفر معلم شاغل و بازنشسته اظهار کرد: امیدواریم به روزی برسیم که آموزش و پرورش در اولویت باشد زیرا در غیر این صورت جامعه به توسعه یافتگی دست پیدا نخواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش بن رود در پایان از مدیران مدارس و معلمین مدارس به عنوان فرماندهان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت که در این ایام سخت شیوع ویروس کرونا ایثار و فداکاری نمودند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.