سرویس: غیر تولیدی 07:04 - دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

متفاوت‌ترین جشن عروسی در عصر کرونا/تقسیم شادی با آرزوی لبخند رضایت آقا

عروس و داماد جوان در شهرستان عجب شیر خود را سرباز ولایت اعلام کرده و با بخشیدن هزینه عروسی خود به رزمایش «کمک مومنانه» آرزو می کنند این خبر به مقام معظم رهبری برسد و لبخند رضایت ایشان باعث دلگرمی آنها در ادامه مسیر همراهی و یکدلی آنان باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ این روزها ایران اسلامی جلوه‌های زیبایی از عشق و ایثار را به تماشا نشسته است و پیام صلح و نوع دوستی و عشق‌ورزی به هموطن را به دنیا مخابره می‌کند.

از پرستاری که مراسم جشن عروسی خود را به خاطر مبارزه با ویروس کرونا و خدمت به هموطنانش به تعویق  انداخت، از فداکاری پرستاران دیگری که هفته‌ها فرزندان خود را ندیده‌اند، از پزشکانی که شبانه‌روز تلاش کردند تا گل لبخند را بر چهره بیماران بنشانند، از مالکانی که اجاره بهای مغازه‌های خود را بخشیدند تا معلمانی که فداکاری‌هایشان در شادی خانواده‌های دانش‌آموزانشان تمامی ندارد و هر کدام به روشی سعی کردند در این روزهای سخت یار و غمخوار شاگردان خود باشند.

و حالا که رزمایش ” کمک مومنانه” در سراسر کشور اجرا می‌شود صحبت از عروس و داماد جوانی است که هزینه عروسی خود را به رزمایش ” کمک مومنانه” بخشیدند و با تهیه بسته‌های معیشتی سعی کردند آلامی بر زخم همشهریان خود باشند.

صحبت از لیدا دیوانی و فرهاد صادقی عروس و داماد جوان در شهرستان عجب‌شیر است که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ دل به دل هم داده و سر سفره عقد نشستند و باهم پیمان بستند برای یک زندگی ساده، بی‌ریا و به دور از تجملات و اشرافی‌گری در کنار هم زیربنای یک زندگی را پایه‌گذاری کنند.

فرهاد صادقی دارای تحصیلات دیپلم بوده  در یک مغازه لوازم‌التحریر فروشی به فعالیت مشغول است  و خانم لیدا دیوانی نیز دارای تحصیلات کارشناسی ارشد بوده و شغل شریف معلمی را انتخاب کرده است.

چهارم اریبهشت ماه روز جشن عروسی

به روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه 99 روزی که این عروس و داماد جوان تعیین کرده بودند تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند یک هفته مانده بود آنها برای انجام کاری نیت کرده بودند و هر روز که زمان می گذشت بر عزم و اراده آنها افزوده می‌شد تا اینکه سه روز قبل از موعد مقرر کارت‌های عروسی برای دعوت مهمانان آماده شد ولی در این کارت عروسی خبری از زمان و مکان عروسی نبود بلکه عروس و داماد جوان روزی که برای برگزاری جشن عروسی تعیین کرده بودند را  به توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان در نظر گرفته بودند و در کارت عروسی خود نوشته بودند «هزینه مراسم عروسی در رزمایش کمک مومنانه خرج می‌شود.»

دوستان و آشنایان وقتی کارت عروسی آنها را دیدند زبان به تحسین آنها گشوده و از این کار استقبال کردند به طوری که استقبال آنها فراتر از تصور این عروس و داماد جوان بود.

شادی دل امام زمان (عج) و لبخند رضایت رهبر معظم انقلاب

با این عروس و داماد به گفت‌وگو پرداخته‌ایم تا از حال و هوای این روزهای خود و از تصمیمی که گرفتند سخن بگویند:

 فرهاد صادقی در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم گرفتید هزینه عروسی خود را به رزمایش کمک مومنانه اختصاص بدهید گفت: در درجه اول شادی امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز، لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری  امام خامنه‌ای (روحی فداه) در طرح کمک‌های مومنانه و سپس رفع گرفتاری برخی از همشهری‌های عزیز آسیب دیده از کرونا،کمک به کادر درمانی و پرستاران عزیز که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند  و در نهایت ارائه یک طرح و ایده برای عروس و دامادهای جوان از اهدافی بود که در نظر گرفته بودیم.

داماد جوان ضمن تشکر از همسر خود در انجام این کار گفت: جا دارد از همسرم تشکر ویژه‌ای داشته باشم که فداکاری و ایثار این کار برای اوست چرا که برای خانم‌ها خیلی سخت است که از آرزوهای خود بگذرند. این کار دل بزرگی می‌خواهد ولی برای آقایان زیاد سخت نیست، وقتی همسرم این پیشنهاد را مطرح کرد خوشحال شده و او را همراهی کردم.

خرج هزینه عروسی برای رزمایش کمک مومنانه

وی ادامه داد: پیشنهاد اولیه این طرح را خانم دیوانی مطرح کرد در حال بررسی بودیم که دراین  شرایط  چه کاری میشود انجام داد که به نظام، انقلاب و حضرت آقا کمک شود  و چطور می‌توانیم بیانات  مقام معظم رهبری را  درزندگی خودمان عملی کنیم که حضرت آقا در روز نیمه شعبان طرح کمک های مومنانه رو مطرح کردند.

وقتی این طرح  از سوی ایشان مطرح شد جرقه  این کار در ذهنمان زده شد، تصمیم گرفتیم ۵۰ عدد کارت عروسی تهیه کرده و بنویسیم « به دلیل جلوگیری از تجمع و شیوع کرونا مراسم عروسی برگزار نمی‌کنیم و تصمیم گرفته‌ایم  هزینه عروسی را رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه تقدیم کنیم »

ابتدا  قصد نداشتیم این عبارت را در کارت عروسی بنویسیم بعد تصمیم گرفتیم  این جمله را نیز  روی کارت بنویسیم تا کسانی که کارت عروسی را  می‌بینند این رزمایش سراسری و فرمایش حضرت آقا تبلیغ  شود، به همین خاطر زیر کارت نوشتیم «هزینه  عروسی در رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه خرج خواهد شد.»

استقبال از این کار حال دلمان را خوب کرد

وی با اشاره به واکنش‌های اقوام و اطرافیان خودشان اظهار داشت: ما خودمان را برای شرایط سخت و حرف و حدیث و انتقادهای زیاد آماده کرده بودیم، چون ما این کار را در شرایط فعلی وظیفه خودمان تشخیص داده بودیم با اعتقاد قلبی خواستیم برای نظام و انقلاب و ولایت کاری بکنیم محکم ایستادیم و کار را به لطف خدا انجام دادیم. اما بر خلاف تصورمان  با استقبال اطرافیان روبه‌رو شدیم و اکثرا این کار را پسندیده بودند و حالا  با تبریک‌های زیاد از دور و نزدیک روبه‌رو هستیم، این کار خداست و لطف خدا شامل حالمان شده است.

تقسیم شادی به سبک زوج جوان در عصر کرونا

لیدا دیوانی عروس جوان هم  هم به خبرنگار فارس در تبریز گفت: بعد از اینکه مراسم عقد برگزار شد در دوران نامزدی ما همیشه به برگزاری مراسم عروسی ساده و بدون تجمل‌گرایی فکر می‌کردیم. ‌به مراسمی که در آن گناهی نباشد و اسراف و ریخت و پاشی صورت نگیرد. ولی طرح خاصی نداشتیم تا اینکه در نیمه شعبان امسال وقتی مقام معظم رهبری طرح ” کمک مومنانه ” را مطرح کردند جرقه این کار در ذهن ما زده شد و تصمیم گرفتیم با بخشش هزینه عروسی خود به رزمایش ” کمک مومنانه” سهمی در لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری  داشته باشیم.

وی با اشاره به واکنش همسرش در زمان شنیدن پیشنهاد کمک به طرح مومنانه افزود: وقتی به همسرم پیشنهاد کردم هزینه عروسی خود را به این طرح اختصاص دهیم اول سکوت کرد بعد گفت« ” آیا واقعا برای تو مهم نیست که شب عروسی لباس عروس نپوشی، آیا آرزو نمی‌کنی مثل سایر دختران دوست و فامیل و آشنایان لباس عروسی می‌پوشیدی” وقتی همسرم این حرف‌ها را مطرح کرد من گفتم آرزو یعنی به  هدف  والا دست یافتن ولی من به هدف والاتر فکر می‌کنم والاتر از لباس عروسی  و والاتر در ذهن من خوشحالی رهبرم بود. در این زمان که رهبرم تنهاست حداقل یک لبخند بر گوشه لبانش بنشانم چرا که لبخند او برای من یک دنیا ارزشمند است. با داشتن این تفکر پوشیدن یا نپوشیدن لباس عروسی دیگر جایگاهی برایم نداشت همین که مطیع امر ولایت باشم برایم کافی است.

آشنایی این دو جوان ولایی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آنها در موسسه تسنیم بر می‌گردد، مسوول موسسه تسنیم  در شهرستان عجب‌شیر باب آشنایی را باز کرده و دختر خانم جوان را برای ازدواج به آقای صادقی پیشنهاد می‌کند.

آشنایی عروس و داماد در موسسه فرهنگی تسنیم

داماد جوان نحوه آشنایی خود با عروس خانم  را این گونه  بیان کرد « من و خانم دیوانی از اعضای موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم  شهرستان عجب‌شیر هستیم.  فروردین سال ۱۳۹۷  در ایام اعتکاف دوستان در موسسه قرآن و عترت شهرستان عجب‌شیر خانم دیوانی را برای ازدواج  به من معرفی کردند، بنده آشنایی مختصری با وی  داشتم که به دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و کارهای مربوط به ستاد انتخاباتی بر می‌گشت.

وقتی معیارهای خود را بررسی کردم متوجه شدم با معیارهای خانم دیوانی مطابقت دارد بنابراین برای ازدواج پیشقدم شدم. البته مخالفت‌هایی برای این وصلت وجود داشت که با توسلات و عنایات خاصه امام زمان(عج) حل شد و خطبه عقدمان  توسط نماینده ولی فقیه در شهرستان عجب‌شیر، حاج آقا شربیانی در شب عید قربان سال ۹۷ جاری شد و این گونه بود  که این وصلت با نظر خاصه حضرت حق تعالی و الگو گرفتن از امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) انجام گرفت.

بعد از ازدواج هم فهمیدیم که در دیدار رهبری ۲۹بهمن سال ۹۵ هم کاروان بودیم و چون همدیگر را نمی‌شناختیم متوجه این قضیه نشده بودیم.

مهریه زوج جوان 114 سکه بهار آزادی

میزان مهریه این زوج جوان  ۱۱۴ سکه بهار آزادی  است، آن چنانکه خودشان می‌گویند: اطرافیان رقم‌های بالا مدنظرشان بود ولی با اصرار عروس خانم و استدلال او مبنی بر اینکه برای خوشبختی و سعادت در زندگی به تعداد بیشتر سکه نیازی نیست  بر روی  ۱۱۴ سکه توافق شد.

وقتی از عروس جوان در مورد مهریه و آنچه که به عنوان مهریه عرف جامعه است می‌پرسم اظهار داشت: گزینه‌های زیادی برای تعداد سکه‌ها مدنظرم بود و البته پدر و مادرم و برخی آشنایان به تعداد زیاد سکه تاکید می‌کردند ولی وقتی استدلال‌ها و روشنگری‌هایم را در موضوع مهریه مطرح کردم نهایتا روی ۱۱۴ سکه بهار آزادی توافق نهایی صورت گرفت چرا که من به هیچ وجه دوست نداشتم در ابتدا زندگی خود را بر پایه مادیات و مادی گرایی بنا کنم.

این کار آنها باعث الگوسازی شده و دوستانشان از کار آنها استقبال کرده و دلشان می‌خواست آنها نیز بتوانند عروسی خود را به سبک و سیاق آنها برگزار می‌کردند.

سرباز ولایت

این زوج جوان، بسیجی مخلص و سرباز ولایت هستند و حالا آرزو می‌کنند  این خبر به مقام معظم رهبری برسد و لبخند رضایت ایشان باعث دلگرمی  آنها در ادامه مسیر همراهی و یکدلی آنان باشد.

حالا آنها با هزینه عروسی خود در طرح « کمک مومنانه» شرکت کرده و 25 بسته معیشتی شامل (برنج ،مرغ، روغن، ماکارونی به همراه  عکس و تقویم  وصیت سردار شهید  حاج قاسم سلیمانی ) آماده  کرده و با کمک برادران بسیجی به افراد آسیب دیده از کرونا تقدیم کرده‌اند.

سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا و سرهنگ یحیی حیدری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان عجب‌شیر جزو اولین نفراتی بودند که کارت عروسی این زوج جوان را دیده و از آنها تقدیر کرده‌اند به طوری که صادقی در این زمینه گفت:  وقتی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان عجب‌شیر کارت ما را دیدند  خیلی خوششان آمده بود و زنگ زدند و تبریک گفتند و جا دارد از سردارعابدین خرم فرماندهی سپاه عاشورا که با ارسال لوح تقدیر و هدیه ما  را شرمنده کردند تشکر و قدردانی کنم.

وی ادامه داد: همچنین از دوستان در سپاه ناحیه عجب‌شیر مخصوصا از فرماندهی و اعضای موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم، تمام افرادی که در رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه شرکت کرده‌اند و از پرستاران و کادر درمانی که واقعا این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند تشکر و قدردانی می‌کنم و از تمام قشرهای مختلف درخواست می‌کنم  در رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه شرکت داشته و کمک کنند.

تقسیم شادی زوج جوان با آرزوی لبخند رضایت آقا

خانم دیوانی نیز به همه جوانان توصیه کر که: جوانان  زندگی مشترکشان را هر چه ساده‌تر برگزار کنند و شادی عروسی‌شان را با خانواده‌های آسیب دیده و کم بضاعت تقسیم کنند. گوش به فرمان رهبر جامعه اسلامی امام خامنه‌ای باشند و زندگی خود را در چارچوب اسلام بنا کنند تا سعادت حقیقی نصیب‌شان شود.

این زوج جوان در پایان تاکید کردند ما یک خواسته و آرزو داریم که این خبر به دست نائب المهدی عج امام خامنه‌ای عزیز (روحی فداه ) برسد و لبخند رضایت آقا ما را بس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.